Skip to content
آیا می توانم مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خود را تمدید کنم؟

تاریخ انتشار

اگرچه بیشتر دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) واجد شرایط برای تمدید مجوز نخواهند بود، این مقاله جزئیاتی را در مورد اینکه آیا شما ممکن است واجد شرایط برای تمدید باشید و گزینه های موجود در صورت عدم وجود شرایط را توضیح می دهد.

PGWP یک مجوز کار است که برای دانشجویان بین المللی که در حالی که در یک موسسه یادگیری طراحی شده (DLI) در کانادا حضور دارند، برنامه معتبری را تکمیل می کنند، در دسترس است. این مجوز به دارنده اجازه می دهد تا برای تقریبا هر کارفرمایی که در کانادا انتخاب کرده اند، کار کند و تجربه ای که از کار با این مجوز به دست می آید، می تواند به دارنده کمک کند اگر / زمانی که تصمیم به درخواست اقامت دائمی (PR) بگیرند. بیشتر: در مورد PGWP بیشتر بیاموزید، از جمله معیارهای وجود شرایط و اسناد مورد نیاز، اینجا

PGWP به مدت چه مدت معتبر است؟ یکی از جنبه های مهم PGWP این است که دوره اعتبار مجوز بستگی به مدت برنامه آموزشی که توسط متقاضی تکمیل شده است، دارد. به طور خاص، برای وجود شرایط برای یک PGWP، برنامه تکمیل شده باید حداقل هشت ماه طول بکشد. از این جا، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) رهنمودهای زیر را در مورد اعتبار PGWP ارائه می دهد:

برای برنامه های تکمیل شده از هشت ماه تا دو سال، متقاضیان موفق PGWP یک مجوز معتبر به مدت همان طول برنامه خود دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال، یک دانشجوی بین المللی که یک برنامه دوازده ماهه را تکمیل می کند، یک مجوز معتبر برای دوازده ماه دریافت خواهد کرد. برای برنامه های تکمیل شده دو سال یا بیشتر، PGWP نتیجه گیری شده برای سه سال معتبر خواهد بود، که بیشترین دوره اعتبار هر PGWP است. دانشجویان بین المللی که بیش از یک برنامه معتبر در یک DLI را تکمیل می کنند، ممکن است بتوانند طول برنامه های خود را ترکیب کنند تا اعتبار PGWP نتیجه گیری شده خود را تمدید کنند. در این مورد، هر برنامه هنوز هم باید بیش از هشت ماه طول بکشد. هنگامی که اعتبار PGWP نزدیک به پایان است، بسیاری از دانشجویان بین المللی متعجب از گام بعدی خود هستند. این موضوع به خصوص برای دارندگان PGWP با کمتر از یک سال تجربه کار در کانادا صادق است، که اغلب تجربه بیشتری را برای وجود شرایط برای PR جستجو می کنند.

نمایش خبر  چگونه می توانم در کانادا بدون LMIA کار کنم؟

چه کسی می تواند PGWP خود را تمدید کند؟ دو گروه از دارندگان مجوز در حال حاضر واجد شرایط برای تمدید بر PGWP خود هستند.

دارندگان PGWP با گذرنامه در حال انقضا

تمدیدهای PGWP برای دارندگان مجوزی که معیارهای وجود شرایط را برآورده می کنند اما به دلیل اینکه گذرنامه آنها قرار بود منقضی شود، مجوز کامل دریافت نکردند، در دسترس است.

در این مورد، دارندگان PGWP می توانند برای تمدید PGWP خود درخواست کنند و باید این اطلاعات را در یک نامه توضیحات زمانی که برای تمدید درخواست خود را ارائه می دهند، شامل کنند.

سیاست موقت تمدید PGWP

از تاریخ 6 آوریل امسال، دارندگان PGWP که مجوز کار آنها منقضی شده یا در سال 2023 منقضی خواهد شد – همچنین کسانی که مجوز آنها بین 20 سپتامبر 2021 و 31 دسامبر 2022 منقضی شده است – به دلیل سیاست موقتی که توسط IRCC ایجاد شده است، واجد شرایط برای تمدید مجوز تا 18 ماه شدند.

از طریق این سیاست، “دارندگان PGWP واجد شرایط و دارندگان سابق PGWP، از جمله کسانی که وضعیت موقت معتبر دارند”، قادر به درخواست یک مجوز کار باز از داخل کانادا هستند *.

  • *IRCC توجه دارد که متقاضیان تمدید که در حال حاضر خارج از کانادا زندگی می کنند، باید برای یک مجوز کار عادی درخواست کنند و IRCC را آگاه کنند که آنها تحت این سیاست موقت درخواست می کنند.
  • توجه: تمدید مجوز “تا 18 ماه یا تا زمانی که گذرنامه متقاضی منقضی شود، هر کدام که زودتر باشد، معتبر خواهد بود”، بر اساس IRCC
  • بازدید از این صفحه وب اختصاصی برای اطلاعات بیشتر در مورد این سیاست موقت از IRCC، از جمله معیارهای وجود شرایط و اطلاعات در مورد کار کردن در حالی که منتظر تصمیم در مورد برنامه تمدید خود هستید.
  • گزینه های من اگر نتوانم PGWP خود را تمدید کنم چیست؟ برای دارندگان PGWP که برای تمدید مجوز واجد شرایط نیستند، IRCC چندین گزینه را برای کسانی که می خواهند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند، فراهم می کند. دوی این گزینه ها عبارتند از:
  • ویزای ویزیتوری
  • ویزای بازدید کننده (که به عنوان ویزای مقیم موقت (TRV) نیز شناخته می شود) به دارنده اجازه می دهد تا به عنوان یک بازدید کننده برای شش ماه ورود به کانادا را کسب کند. این نوع ویزا ممکن است در قالب ورود تکی یا چندگانه صادر شود.
  • اینجا را کلیک کنید تا در مورد ویزاهای بازدید کننده بیشتر بیاموزید.
  • سوابق ویزیتور
  • رکورد بازدید کننده می تواند توسط افراد واجد شرایطی که می خواهند اقامت خود را به عنوان یک بازدید کننده در کانادا تمدید کنند، درخواست شود. مهم است توجه داشته باشید که باید حداقل 30 روز قبل از انقضای وضعیت فعلی یک شهروند خارجی در کانادا مانند تاریخ انقضای یک PGWP، درخواست های رکورد بازدید کننده ارائه شوند.
  • برای یادگیری بیشتر در مورد رکوردهای بازدید کننده، این صفحه وب دولت کانادا را بازدید کنید.
  • مجوز کار باز
  • مجوز کار باز برگه (BOWP) می تواند به عنوان یک راه برای ماندن در کانادا در حالی که یک شهروند خارجی منتظر تصمیم در مورد برنامه PR خود از IRCC است، به دست آورد. این بدان معنی است که برای وجود شرایط برای یک BOWP، دارندگان PGWP باید درخواست کرده باشند تا یک مقیم دائمی کانادا شوند.
  • معیارهای وجود شرایط کامل BOWP، همچنین اطلاعات کلیدی دیگر در مورد این مجوز کار باز، می تواند اینجا پیدا شود.
  • گزینه های دیگر مجوز کار
  • دارندگان PGWP که برای تمدید واجد شرایط نیستند، همچنین ممکن است یک مجموعه متنوع از گزینه های مجوز کار خود را دنبال کنند، به شرط اینکه آنها معیارهای وجود شرایط برای آن مجوز خاص را برآورده کنند.
  • این پیوند را کلیک کنید تا در مورد مجوزهای کار باز در کانادا بیشتر بیاموزید. این منبع همچنین می تواند راهنمایی و جهت بیشتری در مورد گزینه های مجوز کار که از نیاز به یک ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) معاف هستند، ارائه دهد.
نمایش خبر  اکنون میتوانید درخواست شهروندی کانادایی خود را به صورت آنلاین ثبت کنید

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420