Skip to content
آیا می توانم با سابقه کیفری وارد کانادا شوم؟

تاریخ انتشار

 

در شرایط زیر می توانید با سابقه کیفری وارد کانادا شوید.

اتباع خارجی باید بدانند که سابقه کیفری می تواند مانع ورود آنها به کانادا شود.

در حالی که یک افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) می تواند در صورت داشتن سابقه کیفری از ورود شما به کانادا جلوگیری کند، اگر از قبل آماده شده باشید، همچنان امکان ورود به این کشور را دارید. دولت کانادا بازپروری افرادی که دارای سوابق کیفری هستند و قصد ورود به این کشور دارند و همچنین لزوما خطری برای امنیت کانادایی‌ها ندارند را به رسمیت می‌شناسد. به این ترتیب، سه راه اصلی برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری در کشور ارائه می‌دهد.

مجوز اقامت موقت (TRP)

مجوز اقامت دائم همانطور که از نام آن پیداست، راهکاری است که به فردی که اجازه ورود به کانادا را ندارد، اجازه می‌دهد به طور موقت وارد این کشور شود. مدت اعتبار آن می تواند تا سه سال باشد. شما باید یک درخواست TRP به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید و دلیل قانع‌کننده‌ای ارائه دهید که چرا باید اجازه ورود به کانادا را داشته باشید، و اینکه چرا مزایای ورود شما به کانادا بیشتر از خطرات احتمالی آن است. شهروندان ایالات متحده و دارندگان اقامت دائم می توانند درخواست های TRP خود را هنگام ورود به کانادا ارسال کنند یا می توانند با ارسال درخواست خود در کنسولگری کانادا، پیش تأیید دریافت کنند. سایر اتباع خارجی می توانند درخواست TRP خود را در کنسولگری کانادا ارسال کنند. هزینه درخواست ۲۰۰ دلار کانادا است.

نمایش خبر  چهار استان کانادا در آخرین نتایج برنامه نامزدی استانی (PNP) دعوتنامه به نامزدها فرستاده اند.

 

بازآموزی

برخلاف TRP، بازآموزی راهی دائمی برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری در کانادا است. پس از بازآموزی، تا زمانی که مرتکب هیچگونه تخلفی نشوید، سوابق کیفری شما دیگر دلیلی برای ممانعت از ورود شما به کانادا نیست. دو نوع بازآموزی وجود دارد.

اگر حداقل پنج سال از پایان دوره محکومیت شما گذشته باشد، بازآموزی فردی یک گزینه است. هزینه درخواست بر اساس شدت محکومیت شما ۲۰۰ یا ۱۰۰۰ دلار است. درخواست شما باید نشان دهد که شما بازآموزی شده اید و دیگر مستعد انجام اعمال مجرمانه نیستید. شما می توانید این کار را با ارائه شواهدی مانند اینکه شما یک سبک زندگی باثبات دارید، اقداماتی برای بهبود رفتار خود انجام داده اید، و یا تخلف شما یک رویداد مقطعی و گذرا بوده، انجام دهید.

در صورتی که محکومیت شما به دلیل یک جرم رده پایین بوده و حداقل ۱۰ سال از اتمام دوران محکومیتتان گذشته باشد، بازآموزی معین یک گزینه است. با توجه به گذشت زمان، شما به طور خودکار بازآموزی معین محسوب می شوید. با این حال برای اطمینان خاطر، در صورت نیاز به اثبات به یک افسر CBSA جهت کسب مجوز ورود به کانادا، ممکن است همچنان نیاز به دریافت یک نامه نظر قانونی داشته باشید.

 

نامه نظر قانونی

دریافت نامه نظر قانونی گزینه سوم شماست. نامه ها توسط وکلا تهیه می شوند و به افسران CBSA توضیح می دهند که چرا باید به شما اجازه ورود بدهند. وکیل شما می تواند حقایقی را توضیح دهد، مانند اینکه شما بازآموزی شده اید، یا جرم شما مقطعی و گذرا بوده و یا رده پایین بوده است، یا هیچ معادل کانادایی برای جرم شما وجود ندارد. چنین نامه هایی می توانند از برنامه TRP یا بازآموزی شما پشتیبانی کنند.

نمایش خبر  برای دریافت شهروندی چه مدت در کانادا باید بمانید؟

باز هم تاکید می کنیم که به نفع شماست که با دریافت مشاوره حرفه ای، قبل از سفر به کانادا آماده شوید تا بتوانید بدون مشکلات عمده وارد این کشور شوید.