Skip to content
آیا شما برای شهروندی کانادا واجد شرایط هستید؟ در این مقاله چگونگی تشخیص اینکه آیا می‌توانید برای شهروند کانادا درخواست دهید را بررسی میکنیم

تاریخ انتشار

یکی از بالاترین نرخ‌های جهان برای اعطای شهروندی مربوط به کاناداست، بیش از 85 درصد مهاجران آن شهروند میشوند.

مزایای شهروندی کانادا شامل امکان زندگی دائمی در یکی از صلح آمیزترین و باثبات‌ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، استفاده از یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان و داشتن حق رای و بسیاری مزایای دیگر میباشد.

بنابراین تعجبی ندارد که سالانه صدها هزار نفر از ساکنان دائمی برای شهروندی کانادا اقدام می‌کنند.

برای واجد شرایط شهروندی کانادا بودن باید شرایط مختلفی داشته باشید:

  • مقیم دائم باشید
  • شرایط مربوط به حضور فیزیکی کانادا را داشته باشید
  • درصورت لزوم مالیاتتان را ثبت کنید
  • در آزمون شهروندی کانادا قبول شوید
  • مهارت‌های زبانیتان را ثابت کنید

وضعیت اقامت دائم

صرف نظر از سن، اگر میخواهید برای شهروندی کانادا اقدام کنید باید اقامت دائم داشته باشید. این به این معناست که به دلیل مهاجرت یا کلاهبرداری تحت تعقیب نیستید، حکم ترک کانادا را دریافت نکرده اید و شرایط مربوط به اقامت دائم را محقق کرده اید (مثلا غربالگری پزشکی را تکمیل کرده اید). جهت درخواست شهروندی نیاز به کارت PR معتبر نیست و شما می‌توانید با کارت PR منقضی شده هم درخواست دهید.

الزامات حضور فیزیکی کانادا

شما باید حداقل سه سال از 5 سال گذشته یعنی 1095 روز قبل از تاریخ امضاء درخواست شهروندیتان در کانادا حضور داشته باشید. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) شما را تشویق میکند تا با بیش از 1095 روز زندگی در کانادا درخواست دهید، تا درصورت وجود اشکال در محاسباتتان مشکلی پیش نیاید.

کسانی که قبل از اقامت دائم، مقیم موقت بودند یا تحت حمایت کانادا بودند میتوانند مقداری از این زمان را برای اقامت دائم خود محاسبه کنند.

نمایش خبر  دارندگان PGWP می توانند برای مجوز کار آزاد جدید درخواست دهند

هر روزی که در پنج سال گذشته شما بعنوان مقیم موقت یا حمایت‌شده در کانادا زندگی کرده‌اید، برای محاسبه زمان حضور فیزیکیتان، نصف روز محسوب میشود. IRCC به شما اجازه میدهد که از حداکثر 365 روزی که بعنوان مقیم موقت یا فرد حمایت‌شده سپری کرده‌اید، استفاده کنید. مقیمان موقت شامل توریست ها، دانشجویان، کارگران یا دارندگان اقامت موقت هستند. افراد تحت‌حمایت کسانی هستند که نیاز به حمایت داشتند یا توسط هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا(IRB)، پناهنده شناخته شدند یا از IRCC در ارزیابی ریسک قبل از اخراج، نظر مثبت گرفته‌اند.

در کل، زمانی که خارج از کانادا هستید بعنوان الزامات حضور فیزیکی شما محسوب نمیشود اما استثناءهایی هم وجود دارد. برای مثال، افرادیکه که در ایالات متحده کار میکنند، تعداد روزهایی را در ایالات متحده می‌گذرانند و اقامت دائم کانادا دارند و حداقل بخشی از روز را به کانادا برمیگردند، برای حضور فیزیکی خود می‌توانند حساب کنند.

شمارشگر شهروندی CanadaVisa را امتحان کنید

درصورت لزوم مالیات خود را ثبت کنید

ممکن است ثبت مالیات به مدت سه سال از پنج سال قبل از درخواست شهروندی الزامی باشد.

حتی اگر شما بخشی از سال را در کانادا زندگی کرده باشید، ممکن است لازم باشد اظهارنامه مالیات بر درآمد را ارسال کنید اگر:

  • لازم باشد مالیات سال را بپردازید
  • میخواهید درخواست بازپرداخت کنید
  • میخواهید مزایا و پرداخت های اعتباری دریافت کنید

قبولی در آزمون شهروندی کانادا

افراد 18 تا 54 سال روزی که درخواست شهروندی کانادا بدهند باید در آزمون شهروندی که درباره حقوق و مسئولیت‌های کانادایی ها، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد،دولت، قوانین و نمادها است شرکت کنند. این آزمون 30 دقیقه و به زبان انگلیسی یا فرانسوی است و شامل سوالات چند گزینه ای و درست و نادرست است و نمره قبولی آن 15 از 20 است.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی منیتوبا چیست؟

مهارت های زبانی خود را اثبات کنید

افراد 18 تا 54 سال باید اثبات کنند که میتوانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح خاصی صحبت کنند و گوش بدهند. الزامی است که اثبات کنید معیارهای زبان را در CLB سطح 4 یا بالاتر دارید. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)مهارت زبان شما را از طرق مختلف میسنجد مانند:

  • بررسی مدارکی که همراه درخواست خود ارائه میکنید
  • توجه داشته باشید درطول پردازش درخواست شما چقدر با مقامات شهروندی ارتباط میگیرید
  • درصورت نیاز، مهارت های زبانی خود را طی جلسه دادرسی با یک مقام شهروندی ارزیابی کنید.

یکی از نمونه های اثبات مهارت زبانی این است که شما در یک برنامه آموزشی به زبان انگلیسی متوسطه یا پس از آن، شرکت کرده اید. این برنامه میتواند داخل کانادا یا خارج از آن بوده باشد. این گواهی میتواند مدرک تحصیلی شما یا رونوشتی به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد ( IRCC ترجمه های تایید شده را می پذیرد ).

همچنین IRCC نتایج آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی که برای درخواست اقامت دائم خود تکمیل کرده اید یا دوره آموزش زبانی که در کانادا گذرانده‌اید را می‌پذیرد.

امروز برای شهروندی کانادا اقدام کنید

تبدیل شدن به شهروند کانادایی بسیار ارزشمند است و معمولا نشان دهنده ی پایان دوره تازه وارد در سفر مهاجرت به کانادا می باشد.

زمانی که شهروند کانادایی شدید میتوانید از بسیاری مزایا استفاده کنید و کمک های خود را به اقتصاد و جامعه کانادا ادامه دهید. شما می‌توانید با Cohen Immigration Law تماس بگیرید تا درباره نحوه ارائه درخواست شهروندیتان گفتگو کنیم.

نمایش خبر  هدف IRCC اعطای شهروندی به 300000 نفر در سال مالی جاری است

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420