Skip to content
آیا برنامه نامزدهای استانی مسیر درستی برای شماست؟  درک پایه در مقابل PNP پیشرفته

تاریخ انتشار

 PNP یک مسیر اصلی به سمت اقامت دائم کانادا است.

طبق قانون اساسی کانادا، مهاجرت یک مسئولیت مشترک بین دولت فدرال و استانی است.  تا سال 1998، برنامه‌های مهاجرتی استانی بسیار کمی وجود داشت، و اکثر مهاجران، سکونت در مراکز شهری در بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک را انتخاب کردند.  برای مقابله با این امر و گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کانادا، دولت های فدرال و استانی با یکدیگر همکاری کردند تا برنامه کاندیدای استانی را ایجاد کنند، به این امید که تازه واردان را تشویق کند در استان های دیگر مستقر شوند.

 PNP موفقیت فوق‌العاده‌ای را به اثبات رسانده است و در سال‌های 2022 و 2023 مسیر اقتصادی پیشرو در کانادا خواهد بود که هر سال بیش از 80000 مهاجر جدید را به خود اختصاص می‌دهد.

برنامه نامزدهای استانی چگونه کار می کند؟

در حالی که پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا همیشه در درخواست اقامت دائم حرف آخر را می‌زنند، استان‌ها و مناطق جداگانه می‌توانند متقاضیانی را معرفی کنند که فکر می‌کنند بیشترین شانس را برای استقرار اقتصادی در استان دارند.

نامزدهایی که از PNP استفاده می‌کنند می‌توانند این کار را از طریق دو جریان انجام دهند: آنها می‌توانند مستقیماً از طریق یک جریان پایه به یک استان درخواست دهند یا از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال نامزدی پیشرفته دریافت کنند.

نامزدی استانی پایه

برای کسانی که می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، این امکان وجود دارد که مستقیماً به یک استان درخواست دهند.  این به عنوان نامزدی استانی پایه شناخته می شود.  بیش از 80 جریان PNP در سراسر کانادا وجود دارد و این به خود کاندید بستگی دارد که ارزیابی کند که کدام برنامه بهترین است و مراحل موجود در وب سایت دولت استانی را دنبال کند.  هنگامی که یک استان درخواست را دریافت کرد، آنها آن را بررسی می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا کاندید استانی را به یک نامزد اعطا کنند یا خیر.

نمایش خبر  تعداد مهاجران معوقه کانادا به 2.7 میلیون نفر افزایش می یابد

اگر نامزدی موفق شد، باید نامه نامزدی را همراه با درخواست خود برای اقامت دائم به IRCC ارسال کند.  همچنین اگر در حال حاضر در اکسپرس اینتری پول هستید اما به دنبال مسیرهای اضافی هستید، می توانید برای یک PNP پایه درخواست دهید.

نامزدی پیشرفته

نامزدی پیشرفته از طریق PNP اغلب یک راه سریعتر برای گرفتن اقامت دائم کانادا است.  اگر نامزدی واجد شرایط حداقل یکی از برنامه‌های کارگر ماهر فدرال ، برنامه تجارت ماهر فدرال یا دسته تجربه کانادایی باشد، می‌تواند یک نمایه اکسپرس انتری در وب‌سایت دولت فدرال ایجاد کند.  پس از ایجاد نمایه، دولت های استانی به اکسپرس اینتری پول دسترسی دارند و می توانند کاندیدها را بررسی کنند.  اگر متوجه کاندیدی شدند که برای استان مناسب است، می‌توانند یک اعلان علاقه‌مندی برای آنها ارسال کنند و از کاندید برای درخواست نامزدی استانی دعوت کنند.

پس از دریافت اعلان علاقه

اگر کاندید نامزدی استانی را بپذیرد، باید درخواست PNP را جداگانه ارسال کند.

اگر الزامات واجد شرایط بودن استانی برآورده شود، کاندید یک نامه نامزدی دریافت می کند که می تواند به نمایه اکسپرس انتری خود اضافه کند تا 600 امتیاز سیستم رتبه بندی جامع اضافه شود.  این نکات اضافی باعث می‌شود که یک نامزد اکسپرس اینتری دعوتنامه‌ای برای درخواست از IRCC دریافت کند.

در فرآیند پیشرفته، مراحل به شرح زیر  میباشند:

فرآیند اکسپرس انتری:

  • مرحله ۱: دریابید که آیا واجد شرایط PNP اکسپرس اینتری هستید یا خیر.
  •  مرحله ۲: یک نمایه اکسپرس اینتری در وب‌سایت IRCC ایجاد کنید
  •  مرحله 3: اگر اعلان علاقه استانی دریافت کردید، می‌توانید آن را بپذیرید و درخواست نامزدی استانی خود را ارسال کنید.
  •  مرحله ۴: اگر نامزد استانی دریافت کردید، می‌توانید آن را با ۶۰۰ امتیاز CRS به نمایه اکسپرس اینتری خود اضافه کنید.
  •  مرحله 5: پس از دریافت دعوتنامه اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم از IRCC، درخواست اقامت دائم خود را به IRCC ارسال کنید.
  •  مرحله 6: معاینه پزشکی را بگذرانید و از پلیس چک کنید.
  •  مرحله ۷: پس از تأیید IRCC، می‌توانید اقامت دائم خود را در کانادا تکمیل کنید.
نمایش خبر  بریتیش کلمبیا و مانیتوبا دعوتنامه هایی برای درخواست برنامه های نامزد استانی صادر می کنند

مزایا و معایب

 PNP دارای مزایای زیادی است، به ویژه نامزدی پیشرفته.  نامزدی استانی از طریق برنامه اکسپرس انتری شانس شما را برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و همچنین از استاندارد پردازش شش ماهه بهره مند خواهید شد.  این بهتر از میانگین زمان پردازش فعلی برای جریان‌های PNP پایه 27 ماهه است.

با این حال، هزینه هایی نیز باید در نظر گرفته شود.  هزینه‌های اکسپرس انتری با IRCC از 1365 دلار کانادا شروع می‌شود، به علاوه هزینه‌های بیومتریک، آزمون‌های زبان و ارزیابی مدارک تحصیلی.  همچنین در صورت مهاجرت با همسر یا وابستگان، هزینه های اضافی نیز وجود دارد.

هزینه های اقامت دائم دولت کانادا از 30 آوریل 2022 اعمال می شود

Your applicationFees
هزینه پردازش (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار)$1,365
هزینه پردازش همسر یا شریک (850 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار)$1,365
شامل یک فرزند وابسته$230 (per child)

بسیاری از PNP ها نیز بسته به برنامه، هزینه های برنامه دارند که از 250 تا 1500 دلار متغیر است.  در اصل، با یک PNP شما دو بار هزینه برنامه را پرداخت می کنید.  یک بار برای یک استان برای رسیدگی به درخواست PNP شما، و سپس برای IRCC برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم شما.  با این حال، چهار حوزه قضایی وجود دارد که برای درخواست نامزدهای استانی هزینه ای دریافت نمی کنند: نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، مناطق شمال غربی، و یوکان.

هزینه های برنامه کاندیدهای استانی 2022

برنامه نامزدهای استانی (PNP) + کبکهزینه درخواست برای متقاضی اصلی
برنامه مهاجرت به صرفه آلبرتا$500
برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا$1,150
برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا$500
برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک$250
برنامه نامزدهای نیوفاندلند و لابرادور$0
برنامه نامزدهای نوا اسکوشیا$0
برنامه نامزدی مناطق شمال غربی$0
برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو$1,500
برنامه نامزدهای استانی جزیره پرنس ادوارد$300
کبک$844
برنامه نامزدهای مهاجر ساسکاچوان$350
برنامه نامزدهای یوکان$0

نتیجه

نمایش خبر  دادگاه فدرال بر اساس منطقی بودن عملکرد آکادمیک، رد مجوز تحصیلی را قابل قبول می داند

در نهایت، درخواست یا پذیرش نامزدی استانی برای هر کاندید متفاوت است زیرا هر موقعیتی منحصر به فرد است.  بهترین کار این است که به طور کامل تحقیق کنید، با یک متخصص صحبت کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای موقعیت، بودجه و بازه زمانی شما بهترین کارایی را دارد.