Skip to content
دادگاه فدرال بر اساس منطقی بودن عملکرد آکادمیک، رد مجوز تحصیلی را قابل قبول می داند

تاریخ انتشار

دادگاه فدرال کانادا به این نتیجه رسیده است که رد درخواست مجوز تحصیلی یک درخواست کننده بر اساس عملکرد تحصیلی ضعیف گذشته و اهداف تحصیلی “نامطلوب” بی‌مورد بوده است و بنابراین این درخواست حق داشته است تا بررسی قضایی دریافت کند.

در سال 2021، این درخواست کننده، شهروند هند، نامه‌ای از دانشکده نیاگارا در تورنتو دریافت کرد که برای شرکت در برنامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت کسب و کار بین‌المللی در نظر گرفته شده بود. همراه با نامه پذیرش، او درخواست مجوز تحصیلی و مجوز اقامت موقت را به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال نمود.

چند ماه بعد، این درخواست کننده نامه‌ای دریافت کرد که اعلام می‌کرد مجوز تحصیلی او رد شده است. افسر اعلام کرد که دو دلیل برای رد وجود دارد که می‌تواند عملکرد تحصیلی ضعیف گذشته و اهداف آموزشی نامنتظره را ذکر کند.

به خصوص، افسر پرونده مشاهده کرد که میانگین نمرات او دروس اصلی در ترانسکریپت‌هایی از دانشگاه مومبای بازرگانی، از 40 تا 59 درصد بوده است. بر اساس این اطلاعات، افسر نپذیرفت که درخواست کننده اثبات کرده است که توانایی تحصیلی لازم را برای به پایان رساندن موفقیت آمیز برنامه تحصیلی در کانادا دارد.

در مورد “ناسازگاری” اهداف آموزشی درخواست کننده، افسر دریافت کرد که ابتدا درخواست کننده برای “تجزیه و تحلیل داده برای کسب و کار” درخواست داده و رد شده بود، و در حال حاضر درخواست کننده برای “مدیریت کسب و کار بین‌المللی” درخواست می کند. افسر ادعا کرد که این اهداف آموزشی در کانادا به طور کاملاً یکسان از یک اپلیکیشن به دیگری نیستند و درخواست کننده هیچ توضیحی درباره این ناسازگاری ارائه نداده است.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت قول داده تا به روند پردازش مجوزهای کار، سرعت ببخشد.

دادگاه تصمیم گرفت که نتیجه افسر درباره عملکرد تحصیلی گذشته او فاقد دلیل و شفافیت است. به خصوص، افسر مربوطه نتوانسته بود رابطه‌ای بین سوابق تحصیلی گذشته درخواست کننده و احتمال موفقیت وی در برنامه تحصیلی موردنظر برقرار کند. دادگاه نمی‌تواند فرض کند که نمرات پایین در یک حوزه تحصیلی به معنی عدم توانایی در ارائه عالی یا به پایان رساندن برنامه در یک حوزه دیگر از تحصیل باشد.

دادگاه به یک پرونده مشابه، کیس پاتل علیه کانادا (شهروندی و مهاجرت) اشاره کرد که قاضی در آن بیان کرد: “می توان یک برنامه را با موفقیت به پایان برده و بدون نیاز به عالی بودن آن. و بسیاری از عواملی که می تواند در موفقیت تحصیلی تأثیر گذارد، پویا و ثابت نیستند”.

علاوه بر این، دانشکده نیاگارا به وضوح راضی بود که درخواست کننده، صلاحیت لازم برای به پایان رساندن برنامه و “یک همکاری مهم” با دانشگاه را دارد.

درباره یکنواختی اهداف آموزشی درخواست کننده، افسر مهاجرت کافی برای تبیین چگونگی یک درخواست قبلی برای تحصیل “تجزیه و تحلیل داده برای کسب و کار”، این موضوع را نشان نمی‌دهد که اهداف آموزشی درخواست کننده “ناسازگار” هستند. درخواست کننده نامه‌ای را ارائه نمود که تفسیر او راجع به انتخاب برنامه مدیریت کسب و کار بین‌المللی را توضیح داده است. در این زمینه، به خصوص بدون توضیحات بیشتر از افسر، نامشخص است که افسر چگونه تصمیم گرفته که دو درخواست نشانگر اهداف آموزشی “ناسازگار” هستند.

پیامدهای این پرونده این است که عملکرد تحصیلی ضعیف در برنامه تحصیلی قبلی، توانایی درخواست کننده را برای موفقیت در برنامه دیگری تعیین نمی‌کند و نباید مانعی برای دریافت مجوز تحصیلی شخص باشد. علاوه بر این، یک درخواست کننده می‌تواند تلاش کند تا برنامه‌های تحصیلی متفاوتی را در کانادا دنبال کند، طالما ارائه توجیه یا توضیح برای انتخاب خود ارائه کند.

نمایش خبر  مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا نرخ بالایی از اشتغال در کانادا مشاهده می‌کنند

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420