Skip to content
وزیر مهاجرت قول داده تا به روند پردازش مجوزهای کار، سرعت ببخشد.

تاریخ انتشار

مجوز های کار یکی از 5 اولویت IRCC برای بودجه 85 میلیون دلاری در سال جاری هستند.

وزیر مهاجرت کانادا در دیدار با “کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت” وعده خود را برای بهبود زمان رسیدگی به مجوزهای کاری مجدداً تکرار کرد.

هفته گذشته، شان فریزر، وزیر مهاجرت، به کمیته گفت که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از بودجه 85 میلیون دلاری خود برای کاهش زمان پردازش که به دلیل شیوع ویروس افزایش پیدا کرده بود استفاده خواهد کرد. وزیر پیش از این اعلام کرده بود که استانداردهای خدمات برای مجوزهای کار، مجوزهای تحصیل، اثبات شهروندی و تمدید کارت اقامت دائم تا پایان سال 2022 به حالت عادی باز می گردد.

وبسایت IRCC  برآورد می‌کند که زمان پردازش مجوزهای کار ارسال شده از سوی اکثر کشورها در حال حاضر استاندارد پردازش را برآورده نمی کند. با این وجود، IRCC در حال پردازش سطح بالاتری از مجوزهای کار است. در سال 2021، کانادا حدود 420000 مورد را تحت برنامه تحرک بین المللی (IMP) و برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) صادر کرد.

در سال 2019، مجموع این تعداد، حدود 405000 بود.

برنامه TFWP به کارفرمایان کانادایی این امکان را می دهد تا اتباع خارجی را برای جبران کمبود نیروی کار در کانادا استخدام کنند. برنامه IMP  منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا را ارتقا می دهد.

زمان استاندارد پردازش برای مجوزهای کاری ارائه شده در خارج از کانادا 60 روز است، به جز مجوزهای کار بین المللی تجربه کانادا (IEC) که قرار است در 56 روز پردازش شوند.

تمدید مجوز کار ارائه شده در کانادا دارای استاندارد پردازش 120 روزه است. قبل از شیوع ویروس ، IRCC این استانداردها را در بیش از 87 درصد موارد رعایت می‌کرد.

نمایش خبر  از ماه دسامبر، تعداد درخواست های پردازش نشده اکسپرس انتری کانادا نزدیک به 24000 نفر کاهش یافته است.

اطلاعات رسمی در مورد اینکه IRCC چند بار استانداردهای خدمات خود را در سال‌های 2020-2021 رعایت کرده است، هنوز منتشر نشده است.

هنگامی که شیوع بیماری در سال 2020 شروع شد، مراکز IRCC در سراسر جهان فعالیت خود را متوقف کردند. نتیجه در نهایت منجر به عقب افتادن پردازش درخواست ها شد.

 از اول فوریه، IRCC بیش از 85000 درخواست مجوز کار در فهرست خود دارد.

دانیل میلز، دستیار معاون وزیر IRCC نیز در جلسه کمیته حضور داشت. میلز به زبان فرانسوی گفت که بودجه 85 میلیون دلاری، زمان پردازش برای ساکنان دائمی را بهبود نمی بخشد، اما به IRCC اجازه می دهد تا ابزارهایی مانند سیستم های درخواست الکترونیکی و پورتال آنلاین جهت پیگیری پردازش درخواست نامه را توسعه دهد. وزیر فریزر قبلاً خاطرنشان کرده بود که رسیدگی به درخواست های جدید اسپانسرشیپ همسر به استاندارد یک ساله بازگشته است.

کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت، گروهی از سیاستمداران کانادایی از احزاب سیاسی بزرگ می باشند که مطالعاتی را انجام می دهند و توصیه هایی سیاسی در مورد چگونگی بهبود سیستم مهاجرت ارائه می دهند.

اهمیت پردازش سریع مجوز کار

طبق آخرین گزارش فرصت های شغلی، کانادا در نوامبر گذشته نزدیک به 900000 فرصت شغلی ایجاد کرده است. مهاجرت به مدت طولانی به عنوان یک استراتژی برای حمایت از رشد بازار کار در کانادا محسوب می‌شود.

از آنجایی که کارفرمایان در صنایع خاص همواره نشان داده‌اند که به استعدادهای خارجی به طور مستمر نیاز دارند ، پس مجوزهای کاری وجود دارد که فرآیندها را برای نیروهای کار در بخش‌های خاص تسریع کرده است. برای مثال، “جریان استعداد جهانی” دارای استاندارد پردازش 10 روز کاری است. این استاندارد برای کارفرمایان در بخش فناوری در نظر گرفته شده است تا استعدادهای خارجی را به کار گیرند.

نمایش خبر  چرا بیشتر هندی ها به کانادا میروند؟

 استان کبک فهرستی از مشاغلی را ارائه می دهد که کارفرما را از ارائه تبلیغات برای ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) معاف می کند. اگرچه آنها هنوز برای این موقعیت‌ها به LMIA نیاز دارند، اما می‌توانند خیلی سریع‌تر بدون نیاز به آگهی فرصت شغلی، آن را دریافت کنند.

 برای استخدام برخی از اتباع خارجی LMIA مورد نیاز است. ارزیابی بازار کار LMIA برای استخدام برخی اتباع خارجی نیاز است. این یک معیار است که دولت کانادا از کارفرما میخواهد با این مدرک نشان دهد که هیچ فرد کانادایی برای شغل موردنظر واجد شرایط نبوده است.کانادا پردازش سریع LMIA را برای لیست مشاغل تسهیل شده GTS و کبک ارائه می دهد.

در سال 2021، حدود یک چهارم مجوزهای کار اعطا شده نیاز به LMIA داشتند. 75 درصد باقی مانده نیازی به LMIA نداشتند.

ماندن در کانادا

اگر نیروی کاری قبل از انقضای مجوز کار خود برای تمدید آن  اقدام کند، می تواند تا زمانی که IRCC تصمیمی اتخاذ کند، با “وضعیت کنترل شده” در کانادا بماند.

آنها تا زمانی که در کانادا منتظر تصمیم گیری می باشند، مجاز به کار با شرایطی مشابه با مجوز کار خود هستند. “وضعیت کنترل شده” همچنین می تواند برای دارندگان مجوز تحصیل و بازدیدکنندگانی که درخواست تمدید وضعیت موقت خود را دارند اعمال شود.

اگر نیروی کار برای اقامت دائم درخواست دهد، ممکن است بتواند “مجوز کار آزاد” (BOWP) را دریافت کند، که به آنها این اجازه را می دهد که تا زمانی که به درخواستشان رسیدگی شود، در کانادا بمانند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420