Skip to content
آنچه باید قبل از نقل مکان به بریتیش کلمبیا بدانید

تاریخ انتشار

بریتیش کلمبیا، سومین بزرگترین استان کانادا و غربی ترین استان این کشور است و خانه بیش از یک میلیون مهاجر جدید است.

این استان اغلب به عنوان یکی از زیباترین های طبیعی کانادا شناخته می شود، جایی که ساکنان و بازدید کنندگان می توانند 40 پارک استانی و شش پارک ملی کانادا را پیدا کنند. بریتیش کلمبیا همچنین به دلیل الگوهای هوایی ملایم تر خود شناخته شده است، زیرا این منطقه کانادا چهار فصل متمایز را بدون دمای بسیار سردی که اغلب در سایر استان ها و قلمروهای کانادا یافت می شود، فراهم می کند.

در اینجا بیشتر در مورد فرود و تثبیت در بریتیش کلمبیا به عنوان یک مهاجر جدید به کانادا بخوانید.

مسکن

بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین بازارهای مسکن کشور است.

توجه: در بریتیش کلمبیا و هر استان کانادایی دیگر، قیمت مسکن و انواع ملک موجود بستگی به عواملی مانند محل سکونت مورد نظر شما و اندازه خانواده شما خواهد داشت

بر اساس آخرین گزارش اجاره ملی توسط rentals.ca (برای آگوست 2023)، اعداد زیر نشان دهنده میانگین اجاره برای یک واحد مسکونی یک خوابه و دو خوابه در سه منطقه شهری بزرگترین این استان توسط جمعیت – ونکوور، ویکتوریا و کلونا است.

یک خوابه: ونکوور (3,013 دلار)، ویکتوریا (2,054 دلار) و کلونا (1,947 دلار)

دو خوابه: ونکوور (3,918 دلار)، ویکتوریا (2,753 دلار) و کلونا (2,790 دلار)

رفت و آمد در سه منطقه شهری بزرگترین این استان – ونکوور، ویکتوریا و کلونا – حداقل 73٪ از ساکنان کمتر از 500 متر از “نقطه دسترسی به حمل و نقل عمومی*” زندگی می کنند.

*در ویکتوریا و ونکوور، این عدد حداقل 90٪ است در حالی که کلونا 73.7٪ است

گزینه های حمل و نقل عمومی در بریتیش کلمبیا بسته به شهر متفاوت است، اما بسیاری از شهرها در سراسر استان گزینه های حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها، SkyTrain و SeaBus را دارند.

نمایش خبر  بعد از ارسال درخواست شهروندی خود، می‌توانم به خارج از کانادا سفر کنم؟

با این حال، بسیاری از ساکنان بریتیش کلمبیا از یک ماشین، ون یا کامیون به عنوان اصلی ترین روش رفت و آمد خود استفاده می کنند. بنابراین، مهم است که مهاجران جدید به بریتیش کلمبیا موارد زیر را در مورد رانندگی در این استان بفهمند:

برای 90 روز اول به عنوان یک ساکن جدید این استان، مهاجران بالای سن قانونی رانندگی می توانند از گواهینامه رانندگی صادر شده توسط کشور خود در این استان استفاده کنند.

در پایان این دوره 90 روزه، مهاجران باید یک گواهینامه رانندگی بریتیش کلمبیا از دولت استانی دریافت کنند.

اشتغال به کار

در مورد صنایع اصلی در بریتیش کلمبیا، این استان به دلیل بخش های اقتصادی متنوع خود شناخته شده است، که شامل موارد زیر است که به اقتصاد بریتیش کلمبیا کمک می کنند:

منابع طبیعی

تکنولوژی و نوآوری

تولید فیلم و تلویزیون

گردشگری و مهمان نوازی

تولید کشاورزی و غذا

ساخت و ساز

ساخت و ساز و املاک و مستغلات

شورای اشتغال مهاجران BC یک سازمان در بریتیش کلمبیا است که کارفرمایان را با استعداد مهاجر متصل می کند، برنامه ها، منابع و ابزاری را برای حمایت از جستجوی شغل مهاجران جدید ارائه می دهد.

حوزه درمان و بهداشت

حوزه درمان بهداشت عمومی کانادا از طریق یک مدل بهداشت عمومی تامین می شود. به عبارت دیگر، مالیات ساکنان ترکیب شده و برای خدمات بهداشتی که کانادایی ها در بریتیش کلمبیا و در سراسر کانادا به صورت رایگان در نقطه فروش لذت می برند، پرداخت می شود.

در این استان، ساکنان باید 2 ماه به علاوه باقیمانده ماه پس از اولین برپایی محل اقامت در استان را برای واجد شرایط بودن برای بهداشت عمومی از طریق برنامه خدمات پزشکی استان (MSP) صبر کنند.

نمایش خبر  سازمان اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده است که دوره موقت آموزش از راه دوردر زمان کرونا، تا پایان سال 2023 تمدید می‌شود.

پس از اینکه واجد شرایط برای بهداشت عمومی شدند، تمام مهاجران جدید به بریتیش کلمبیا می توانند به خدمات پزشکی معین دسترسی داشته باشند تا زمانی که کارت سلامت معتبر داشته باشند.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد درخواست کارت سلامت در بریتیش کلمبیا وجود دارد.

به طور کلی، کارت سلامت به ساکنان بریتیش کلمبیا دسترسی به برخی از خدمات بهداشت عمومی را به صورت رایگان می دهد. با این حال، برخی از درمان ها و داروها نیاز به پرداخت از جیب بیمار خواهند داشت. اینجاست که بیمه سلامت خصوصی برای ساکنان این استان بسیار حیاتی می شود.

آموزش

از سن شش سالگی، تا زمانی که از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند، بچه ها در بریتیش کلمبیا باید بخشی از سیستم آموزشی استان باشند.

بریتیش کلمبیا به سیستم آموزش عمومی برجسته خود افتخار می کند، که دانش آموزان K-12 به طور مداوم در ارزیابی های جهانی رتبه بالایی را کسب می کنند.

علاوه بر سیستم عمومی، این استان شبکه ای از مدارس مستقل را ارائه می دهد که هر دو برنامه روزانه و برنامه های اقامتی را ارائه می دهد. برای ثبت نام فرزندان خود در آموزش خصوصی، والدین باید شهریه را از جیب خود بپردازند.

برای جویایان آموزش پسا دیپلم، بریتیش کلمبیا بیش از 275 موسسه یادگیری معین (DLI) مختلف دارد. مهم است تواجه داشته باشید که فقط یک DLI در بریتیش کلمبیا می تواند دانش آموزان بین المللی را قبول کند و برنامه هایی را ارائه دهد که برای یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) پس از اتمام واجد شرایط باشد. امکان دریافت PGWP پس از اتمام برخی (اما نه همه) برنامه ها از بسیاری از DLIs در این استان وجود دارد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری کانادا از ۹۱۹ متقاضی برنامه کاندیدای استانی برای درخواست دعوت می کند

یک PGWP، پس از اتمام یک سال تجربه کاری در کانادا، به دارنده اجازه می دهد تا تعداد مسیرهای مهاجرت دائمی کانادایی را که می تواند واجد شرایط باشد را گسترش دهد. این از آنجاست که بسیاری از این برنامه ها به کاندیدهایی با تجربه کاری کانادایی جایزه می دهند.

مالیات

مالیات فروش در بریتیش کلمبیا شامل هر دو مالیات فروش استانی (PST) و مالیات کالا و خدمات فدرال (GST) است. در حال حاضر، PST 7٪ است، در حالی که GST 5٪ است.

مالیات درآمد در این استان بین 20٪ -53٪ بسته به براکت مالیاتی شما متفاوت است، با نرخ مالیات حاشیه ای که با افزایش درآمد شما و براکت مالیاتی مربوطه افزایش می یابد. برای یادگیری بیشتر در مورد نرخ های مالیات بر درآمد شخصی در بریتیش کلمبیا، اینجا را کلیک کنید.

خدمات مهاجر جدید در بریتیش کلمبیا

خدمات مهاجر جدید در بریتیش کلمبیا، همانطور که در تمام بخش های کانادا انجام می شود، همه چیز را از کمک به اشتغال، آموزش زبان، و مهد کودک تا رویدادهای فرهنگی و جامعه، کمک حقوقی، و بیشتر را در بر می گیرد.

در بریتیش کلمبیا، خدمات تثبیت تحت برنامه خدمات تثبیت و ادغام بریتیش کلمبیا (BCSIS) مدیریت می شوند.

توجه: واجد شرایط بودن برای خدمات مهاجر بیشتر بستگی به ارائه دهنده خدمات دارد. بسته به محل سکونت شما و وضعیت قانونی در کانادا، شما ممکن است برای برخی از خدمات واجد شرایط باشید و برای دیگران نباشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد BCSIS و پیدا کردن خدمات تثبیت موجود در سراسر بریتیش کلمبیا، صفحه دولت استانی را اینجا مشاهده کنید. برای یک لیست کامل از خدمات تثبیت مهاجر تأمین شده توسط دولت در سراسر کانادا، که می تواند بر اساس نوع خدمات و استان تغییر کند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427