Skip to content
مطالعه: مهاجران جدید که قبل از ورود به کانادا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، احتمال بیشتری برای یافتن کار تخصصی دارند

تاریخ انتشار

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه متروپلیتن تورنتو (TMU) در سال 2023، 65 درصد از “مهاجران جدید قبل از ورود” که در بررسی شرکت کردند، قبل از ورود به کانادا از رسانه های اجتماعی برای افق های شغلی استفاده کردند.

در مورد منافع کلی استفاده از رسانه های اجتماعی در طول دوره قبل از ورود، مطالعه TMU توجه می کند که “در شش ماه اول ورود، [کاربران رسانه های اجتماعی قبل از ورود] به طور متوسط، یک مزیت 3 به 1 در برقراری در بازار کار نسبت به کسانی که قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده نکردند داشتند.”

علاوه بر این، مطالعه نشان داد که کسانی که قبل از ورود به کانادا از رسانه های اجتماعی بهره بردند، هر دو احتمال بیشتری برای یافتن کاری که با گواهینامه های آنها مطابقت داشته باشد و کسب حقوق بیشتر داشتند. بیشتر در این مورد در بخش “پس از ورود” این مقاله در زیر.

استفاده از رسانه های اجتماعی و تأثیر آن بر مراحل مختلف سفر مهاجر مطالعه سال گذشته TMU همچنین استفاده از رسانه های اجتماعی قبل از ورود توسط مهاجران را در چندین زمینه مورد بررسی قرار می دهد – از تأثیر استفاده از رسانه های اجتماعی بر “جستجو و ارتباطات قبل از ورود” تا چگونگی تأثیر استفاده از پلتفرم های مختلف بر “نتایج کار پس از ورود”.

در ادامه نتایج این تجزیه و تحلیل را توضیح خواهیم داد، با تمرکز بر اینکه چگونه برنامه های مختلف رسانه های اجتماعی توسط مهاجران استفاده شدند.

جستجو و ارتباطات قبل از ورود

در یک مرحله از فرآیند قبل از ورود، که توسط مطالعه TMU به عنوان “جستجو و ارتباط” نامگذاری شده است، 82 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که “قبل از ورود به کانادا با یک فرد یا گروه در مورد مهاجرت ارتباط برقرار کردند.”

نمایش خبر  سیاست های موقت برای ایرانیان با اقامت موقت در کانادا

بر اساس مطالعه، قبل از تجزیه و تحلیل بر اساس جنسیت، هفت پلتفرم زیر (که در زیر به ترتیب ارائه شده اند) محبوب ترین بین مهاجران بودند که به دنبال “اطلاعات در مورد افق های کار قبل از ورود به کانادا” بودند.

ایمیل/تلفن

فیسبوک

لینکدین

QZone

پیام رسانی فوری

انجمن های بحث

توییتر

علاوه بر نتایج کلی فوق، نظرسنجی TMU پیدا کرد که سه پلتفرم برتر بین مردان ایمیل/تلفن، فیسبوک و لینکدین بودند، به همین ترتیب. در حالی که زنانی که در مطالعه شرکت کردند گفتند که آنها فیسبوک را ترجیح می دهند، پس از آن ارتباط از طریق ایمیل/تلفن و ارتباط از طریق QZone.

جستجوی اطلاعات

در تجزیه و تحلیل پلتفرم های مورد علاقه مهاجران در رابطه با فرآیند جستجوی اطلاعات، نظرسنجی TMU شش نوع مختلف اطلاعات را که توسط مهاجران جستجو می شد، تجزیه و تحلیل کرد.

به طور قابل توجهی، لینکدین به عنوان منبع اطلاعات اصلی برای سه نوع از این اطلاعات یافت شد – مشاوره جستجوی شغل، مشاوره مصاحبه شغلی و اطلاعات حقوق و دستمزد.

توجه: علاوه بر بالا، مطالعه TMU نیز به پلتفرم های/منابع رسانه های اجتماعی محبوب بین مهاجران که به دنبال اطلاعات مربوط به الزامات مجوز شغلی، “آموزش یا آموزش مهارت های بیشتر”، و آموزش انگلیسی یا فرانسوی نگاه کرد.

بر اساس مطالعه، وابسته به نوع اطلاعات مورد جستجو، اندکی تفاوت در سه منبع مورد علاقه وجود داشت (که در زیر به ترتیب ارائه شده اند).

مشاوره جستجوی شغل

لینکدین آژانس های خدمات مهاجرت ایمیل/تلفن مشاوره مصاحبه شغلی

لینکدین آژانس های خدمات مهاجرت فیسبوک و انجمن های بحث (مساوی) اطلاعات حقوق و دستمزد

نمایش خبر  استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا و جزیره پرینس ادوارد در برنامه نامزدهای استانی کانادا، از متقاضیان دعوت به عمل آوردند.

لینکدین ایمیل/تلفن انجمن های بحث الزامات مجوز شغلی

ایمیل/تلفن انجمن های بحث آژانس های خدمات مهاجرت آموزش یا آموزش مهارت های بیشتر

ایمیل/تلفن لینکدین انجمن های بحث آموزش انگلیسی یا فرانسوی

انجمن های بحث پیام رسانی فوری آژانس های خدمات مهاجرت و اینستاگرام/اسنپچت/تیک تاک (مساوی) نتایج کار پس از ورود

مطالعه TMU دو نتیجه را یافت – مربوط به نوع کاری که توسط مهاجران جدید به دست آمد و سطح حقوقی که این مهاجران جدید به دست آوردند – که با هم رابطه مثبتی بین استفاده مهاجران جدید از رسانه های اجتماعی در مرحله قبل از ورود و اشتغال آنها پس از ورود به کانادا برقرار کرد.

به طور خاص، حدود 75 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی که به TMU گفتند که کاری را پیدا کردند که “یا ‘بسیار’ یا ‘کمی’ مرتبط با مهارت های آنها بود”، مشخص شد که قبل از ورود به کانادا از رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند. یافتن کار قابل اجرا برای تجربه شغلی گذشته در کشور مبدأ یک نگرانی قابل توجه برای مهاجران جدید کانادا است، و این مطالعه یک ارتباط قوی بین استفاده از رسانه های اجتماعی قبل از ورود و موفقیت در یافتن کار قابل اجرا پس از ورود به این کشور را نشان می دهد.

به طور مشابه، بر اساس مطالعه TMU، “تقریبا 80 درصد مهاجرانی که شغل های پردردسر را تأمین کردند” کاربران رسانه های اجتماعی قبل از ورود بودند. از طرف دیگر، تقریبا “75 درصد مهاجرانی که به اشتغال غیرقطعی، با حقوق پایین دست یافتند” از رسانه های اجتماعی قبل از ورود به کانادا بهره نبردند.

نمایش خبر  IRCC کشور مرا چگونه می بیند

به طور خاص، اعداد زیر (که به دسته های دخل و خرج تصادفی تقسیم شده اند) تفاوت های درآمد بین درصد پاسخ دهندگانی که قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده کردند و کسانی که این کار را نکردند را نشان می دهد.

پاسخ دهندگانی که 15,000 دلار یا کمتر درآمد داشتند: 76.5 درصد قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده نکردند (23.5 درصد انجام دادند)

پاسخ دهندگانی که بین 15,000 و 29,999 دلار درآمد داشتند: 75 درصد قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده کردند (25 درصد انجام ندادند)

پاسخ دهندگانی که بین 30,000 و 49,999 دلار درآمد داشتند: 73.3 درصد قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده کردند (26.7 درصد انجام ندادند)

پاسخ دهندگانی که بین 50,000 و 74,999 دلار درآمد داشتند: 81.6 درصد قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده کردند (18.4 درصد انجام ندادند)

پاسخ دهندگانی که بین 75,000 و 99,999 دلار درآمد داشتند: 75 درصد قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده کردند (25 درصد انجام ندادند)

پاسخ دهندگانی که بین 100,000 و 150,000 دلار درآمد داشتند: 81.1 درصد قبل از ورود از رسانه های اجتماعی استفاده کردند (18.9 درصد انجام ندادند)

استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی با وجود محدوده گسترده ای از تجربیات با اینکه بسیاری از مهاجران جدید قبل از ورود به کانادا از رسانه های اجتماعی استفاده کردند، بسیاری از پاسخ دهندگان نظرسنجی TMU برخی سطحی از مبارزه را در هنگام ناوبری در رسانه های اجتماعی به عنوان یک منبع اطلاعات برای انواع مختلف دلایل نشان


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420