Skip to content
استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا و جزیره پرینس ادوارد در برنامه نامزدهای استانی کانادا، از متقاضیان دعوت به عمل آوردند.

تاریخ انتشار

استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا و جزیره پرینس ادوارد در برنامه نامزدهای استانی کانادا، از متقاضیان دعوت به عمل آوردند.

پنج استان کانادا نامزدها را برای اعطای نامزدی در چارچوب برنامه نامزدی استانی (PNP) دعوت کرده‌اند. از طریق PNP، استان‌ها برنامه پیش‌بینی مهاجرت اقتصادی را تشکیل می‌دهند و کاندیدهای مهاجرت اقتصادی را انتخاب می‌کنند که احتمالاً بیشترین موفقیت را در وارد شدن به نیروی کار استانی دارند. دولت‌های استانی این نامزدها را به دو طریق یافت می‌کنند: یا از طریق انتخاب آن‌ها از استخر برنامه ورود اکسپرس فدرال یا دریافت درخواست از کاندیدهایی که مستقیماً به استان متقاضی می‌شوند.

PNP به وجود آمده است زیرا مهاجرت مسئولیت مشترکی بین دولت فدرال و دولت‌های استانی است. هر سال، دولت فدرال تعداد مشخصی از نامزدهایی را به هر یک از استان‌ها تخصیص می‌دهد (به‌جز کبک و نوناوت که PNP ندارند).

حداکثر تا پایان سال 2023، سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) هدف خود را برای ورود 105550 نفر اقامت دائم جدید از طریق PNP تعیین کرده است.

می‌تونی دریابی که آیا برای اقامت کانادا واجد شرایط هستی یا نه.

نتیجه های مهاجرت استانی از 26 اوت تا 1 سپتامبر:


اونتاریو

در تاریخ 30 اوت، 772 نفر از راهبردی کارشناسی (کشاورزی در نظر گرفته نشده) دعوت شدند.

این برداشت عمومی بود، به این معنی که شغل مشخصی اعلام نشده بود، و برای داشتن واجدیت لازم حداقل نمره چهل و چهار ضروری بود.

برای واجد شرایط بودن در این بخش، کاندیدها باید دارای مدرک کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های استان انتاریو، نمره 7 در کانادایی‌ها (CLB) داشته باشند.

نمایش خبر  آیا علت پزشکی خاصی وجود دارد که موجب عدم صلاحیت من برای ورود به کانادا شود؟

بریتیش کلمبیا

بِریتیش کلمبیا در تاریخ ۲۹ اوت قرعه‌کشی هفتگی خود را برگزار کرد. این استان بیش از ۱۵۰ نفر را از مجموعه‌های کارگران ماهر و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دعوت به عمل آورده است در چهار قرعه‌کشی مجزا.

بزرگترین قرعه‌کشی، ۱۰۲ نفر را در قرعه‌کشی هدفمند برای حرفه‌های فناوری دعوت کرد. برای شرکت در این قرعه‌کشی، نیاز به حداقل نمره ۸۸ بود.

سه قرعه‌کشی دیگر نتایج زیر را به دنبال داشت:

۲۸ مربی و کمک‌مربی کودکانه
۲۰ کارشناس بهداشت
کمتر از پنج دعوت برای حرفه‌های اولویتی دیگر
در هر یک از این قرعه‌کشی‌ها، شرکت‌کنندگان به حداقل نمره ۶۰ نیاز داشتند.

آلبرتا

برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP) نتایج قرعه‌کشی را در تاریخ ۲۴ اوت اعلام کرده است.

استان ۱۶۸ نفر را از طریق دسترسی خانوادگی و شغل اصلی در کشور دعوت کرده است. این بدان معناست که برنامه‌داران یکی از اعضای خانواده فوراً در استان زندگی می‌کنند مانند پدر، مادر، فرزند یا برادر و خواهر.

تمام نامزدهای دعوت شده در این بستر نیز نامزدهای اکسپرس انتخاب هستند. در این قرعه‌کشی، برای شرکت در آن، نیاز به حداقل نمره سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) ۳۰۲ داشتند.

مانیتوبا در تاریخ ۳۰ اوت اولین قرعه‌کشی منطقه‌ای سال را برگزار کرد. در این قرعه‌کشی، ۲۸۸ نفر در بخش کارگر ماهر برنامه نامزدهای استان مانیتوبا (MPNP) دعوت به عمل آوردند تا برای نامزدی درخواست کنند.

مانیتوبا

برای واجد شرایط شدن، نیاز به اظهارنامه در پروفایل خود داشتن که در حال حاضر در مانیتوبا مشغول به کار هستند و خارج از وینیپگ، پایتخت استان، زندگی می‌کنند یا قصد دارند در یک جامعه خارج از وینیپگ زندگی کنند. همچنین آنها نیاز به حداقل نمره ۶۰ داشتند.

نمایش خبر  کانادا به زودی برنامه Pilot Recognized Employer را برای نیروی کار خارجی موقت راه اندازی می کند.

جزیره پرینس ادوارد

PEI در تاریخ ۳۱ اوت از طریق بخش کار و اکسپرس انتخاب ۲۲ نفر را دعوت کرد. استان می گوید که دعوت‌نامه‌ها به افرادی که در حوزه بهداشت، تولید، فرآوری غذا و ساختمان کار می‌کنند، صادر شده است.

از سپتامبر ۲۰۲۲، استان در کل ۲۶۰۲ نفر را دعوت کرده است، که ۹۷٪ تمام دعوت‌ها در بخش کار و انتخاب اکسپرس صادر شده است.