Skip to content
کانادا به زودی برنامه Pilot Recognized Employer را برای نیروی کار خارجی موقت راه اندازی می کند.

تاریخ انتشار

کانادا به زودی برنامه Pilot Recognized Employer را برای نیروی کار خارجی موقت راه اندازی می کند.

منظور از راه‌اندازی برنامه Pilot Recognized Employer این است که به کمک آن نیروی کار موجودی با کمبود نیروی کار مقابله کند و دولت کانادا اعلام کرده است که در ماه سپتامبر این برنامه را راه‌اندازی می‌کند.

برنامه Pilot Recognized Employer در چارچوب برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) فعالیت خواهد کرد و به منظور کاهش فشار اداری برای کارفرمایانی که قبلاً با الزامات برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) همگام بوده اند، طراحی شده است.

با توجه به برنامه Pilot Recognized Employer، کارفرمایان واجد شرایط به LMIAs (ارزیابی تأثیر بر بازار کار) دسترسی خواهند داشت که برای مدت تا 36 ماه معتبر هستند و همچنین از یک فرم ساده‌تر برای درخواست LMIAs بهره‌مند می‌شوند.

LMIAs ارزیابی بازار کاری هستند که کارفرمایان کانادایی باید برای استخدام نیروی کار خارجی تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) آن را انجام دهند. هدف از LMIAs این است که نشان دهند که در کانادا کارگرانی برای انجام کاری که کارفرما برای استخدام آنها درخواست می‌کند، موجود نیست.

دولت کانادا گفته است که این اقدامات به کارفرمایان واجد شرایط کمک خواهد کرد تا برنامه ریزی بهتری برای نیازهای استخدامی خود داشته باشند و تعداد درخواست‌های LMIA را که باید در مدت سه سال ارسال کنند، کاهش دهند. علاوه بر این، کارفرمایان تایید شده از بانک شغل نیز به عنوان فضایی برای دیده شدن توسط نیروهای کار بهره مند می شوند.

برای شرکت در برنامه Pilot Recognized Employer، کارفرمایان باید حداقل سه روند ارزیابی تأثیر بر بازار کار (LMIA) مثبت را در طی پنج سال گذشته برای همان شغل از فهرست شغلی که براساس داده‌های سیستم پروژکشن شغلی کانادا (COPS) تعیین شده است، داشته باشند. اینگونه کارفرمایان موضوع ارزیابی ریزبینانه‌تری را بر اساس سابقه خود با TFWP تجربه می‌کنند تا برنامه Pilot Recognized Employer فقط بر روی کارفرمایانی با بهترین شیوه‌های استخدام تمرکز داشته باشد.

نمایش خبر  کارفرمای برتر کانادا در سال 2024

برنامه Pilot Recognized Employer به‌صورت دو مرحله عرضه خواهد شد. از سپتامبر 2023، کارفرمایان کشاورزی اصلی قادر به ارسال درخواست خواهند بود.

کارفرمایان دیگر از ژانویه 2024 واجد شرایط برای ارسال درخواست خواهند بود.

درخواست‌های کارفرمایان برای برنامه Pilot Recognized Employer در سپتامبر 2024 بسته خواهند شد.

کارفرمایان واجد شرایط براساس برنامه Pilot Recognized Employer می‌توانند انتظار داشته باشند که فرآیند درخواست ساده‌تری برای درخواست‌های LMIA آینده برای شغل‌های موجود در فهرست COPS داشته باشند.

علاوه بر این، آنها می‌توانند انتظار داشته باشند تعامل کمتری بین کارفرماهای شرکت‌کننده و دپارتمان اشتغال و توسعه اجتماعی (ESDC) در طول دوره آزمایشی به دلیل فرم‌های ساده‌تر LMIA را دریافت کنند که به کارفرماها امکان استخدام تعداد اضافیی از کارگران خارجی موقت در طول دوره آزمایشی برنامه را فراهم می‌کند.

دولت کانادا همچنین بیان می‌کند که Pilot Recognized Employer فقط یکی از اقداماتی است که به همراه سایر اقداماتی که بهبود برنامه کارگر خارجی موقت را هدف قرار می‌دهند، به راه خواهد انداخت.

ESDC اعلام کرده است که به عنوان مرجعیت‌ها نسبت به برنامه Pilot Recognized Employer و فرآیند درخواست اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد داد. آنها می‌گوید که به زودی جزئیات بیشتری را ارتباط خواهند داد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420