Skip to content
رابطه ی کانادا با کشورهای ایندو-پسیفیک برای آینده مهاجرت ما

تاریخ انتشار

در روز 27 نوامبر، کانادا استراتژی ایندو-پسیفیک را برای پیشبرد آینده مهاجرت کانادا از طریق این مناطق معرفی کرد.

در روز 30 نوامبر 2022، اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا یک اطلاعیه منتشر کرد و ارزش روابط کشورها با ملیتهای مناطق ایندو-پسیفیک را مورد توجه قرار داد و درمورد آینده مهاجرت در کانادا نیز صحبت کرد.

رابطه ای که از طریق نسل ارتباطات عمیق شکل گرفته است، منطقه ایندو-پسیفیک اخیر به محل اصلی تولد بسیاری از مهاچران کانادایی تبدیل شده است.

تاریخ روابط اخیر کانادا با این منطقه

درواقع، طبق اطلاعات منتشر شده در سال 2021 از کانادا، چهار مورد از هفت کشور با بالاترین میزان تولد- هند، فیلیپین، چین و پاکستان- از مهاجران اخیر به کانادا در این مناطق قرار دارند. چیزی که اهمیت بیشتری دارد اینست که سه کشور اول با بالاترین میزان تولد از مهاجران اخیر کانادایی که در بالا ذکر شدند میئول نیمی از تمام مقیمان دائمی پذیرفته شده در دوره های 5 ساله هستند.

جمعیت دانشجوی بین المللی کانادا نیز به شدت تحت تاثیر این منطقه است، تقریبا 65 درصد از دانشجویان بین المللی کل کشور از این مناطق دنیا هستند.

ورود: استراتژی ایندو-پسیفیک

بر این اساس، اداره مهاجرت اینگونه بیان می کند:” بعنوان منبع اصلی تازه واردان به کشور و منطقه اقتصادی با رشد سریع در دنیا، ایندو-پسیفیک همچنان نقش مهمی در استراتژی مهاجرتی کانادا بازی می کند”.

امور جهانی در 27 نوامبر این استراتژی را مطرح کرد و بدنبال سرمایه گذاری و آغاز اقدامات با سرمایه گذاری 2.3 میلیوت دلاری تا سال 2027 در این زمینه می باشد.

نمایش خبر  مقایسه هزینه های دانشجویان داخلی و بین المللی در کانادا

برنامه های کانادا با استراتژی ایندو-پسیفیک

وزیر مهاجرت، بعنوان بخشی از اطلاعیه 30 نوامبر عنوان کرد که سرمایه گذاری ای معادل با 74.6 میلیون دلار در طی 5 سال و 15.7 میلیون دلار انجام خواهند شد تا تلاشها در رابطه با بهبود رسیدگی به درخواستهای مهاجرتی کانادا انجام شوند.

بعنوان بخشی از این اطلاعیه اداره مهاجرت کانادا به دهلی نو، پاندیگار ، اسلام آباد، مانیلا- سه شهر، و بخصوص اسلام آباد پایتخت پاکستان، و هند و فیلیپین در جایگاه دوم، بعنوان ملیتهایی با بالاترین میزان تولد به ترتیب اشاره کرد.

فرصت های تحصیلی بیشتر برای دانشجویان بین المللی

بخشی از سرمایه گذاری های مستقیم تر که کانادا بدنبال آن است برای روابط با کشورهای ایندو-پسیفیک مقدمه ای بر کمک های مالی کانادا- آسانا و معاوضات آموزشی برای برنامه های توسعه و تحول است.

این برنامه 14.2 میلیون دلار در سرمایه گذاری در 5 سال آینده ارائه خواهد داد که برای تشویق معاوضات ارزشمند و به اشتراک گذاری تخصص و معرفی تحقیقات و آموزش بیشتر در این مناطق خواهد بود.

این برنامه با محوریت آموزش از دانشجویان بین المللی برای کمک های اقتصادی و اجتماعی حمایت می کند که به این کشور شده است. سرمایه گذاری از طریق استراتژی ایندو-پسیفیک به تقویت برنامه دانشجویان بین المللی کانادایی و ارتقای تنوع بیشتر در این مناطق در میان افرادی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند کمک می کند.

کانادا قصد دارد از این سرمایه برای کمک به دانشج

ویان بین المللی برای دسترسی به اقامت دائم و فرصتهای شغلی استفاده کند که دولت امید دارد بتواند به اقامت دائمی آنها در کانادا منجر شود. از اینرو، اداره مهاجرت کانادا بیان می کند که سرمایه گذاری های انجام شده برای استراتژی ایندو-پسیفیک تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی را به کانادا جذب می کند، دانشجویانی که به نیروهای کار متخصص با تخصص بالا تبدیل می شوند که کانادا برای برآوردن نیازهای اقتصادی کشور به آنها نیاز دارند.

نمایش خبر  انتاریو، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و مانیتوبا در این هفته قرعه کشی برنامه کاندیدای استانی را برگزار می کنند.

نگاهی به آینده

اداره مهاجرت کانادا مشخص می کند که دولت کانادا تایید می کند که تاثیر چشمگیری که منطقه ایندو-پسیفیک و کشورهای مختلف آن دارد بسیار با اهمیت بوده است و در آینده مهاجرت کانادا بسیار تاثیر گذار بوده است.

بر اساس گفته های وزیر امور خارجه کشور، آینده منطقه ایندو- پسیفیک آینده ی ماست، و کانادا نقش مهمی در شکل گیری آن بازی می کند. ما برای ارتقای صلح و امنیت در کل منطقه سرمایه گذاری می کنیم و فرصتهای شغلی ایجاد می کنیم، مردم را بهم ارتباط میدهیم، کمک رسانی های بین المللی را تقویت می کنیم و از حقوق مردم حمایت می کنیم، و در تلاشیم تا مشارکت عمیق تر این منطقه را برآورده سازیم.

با گذر زمان متوجه می شویم که کانادا چطور روابط خود را با ایندو -پسیفیک تقویت می کند اما به طور مشخصی نشان می دهد که دپارتمان مهاجرتی دولت این کشور بر این باور است که سرمایه گذرای در سیستم های مهاجرتی روابط قوی و دو حانبه ای با این منطقه برای کانادا به ارمغان خواهد آورد، کانادا آماده و متعهد به آینده ی طولانی مدت هردو منطقه است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420