Skip to content
آشنایی با قانون تای بریکینگ (tie-breaking) اکسپرس اینتری

تاریخ انتشار

،  اعمال محدودیت های سفر بدلیل  جلوگیری از شیوع و گسترش کووید-19، IRCC را ملزم کرد تا از اواسط مارس 2020 ،   قانون تای بریکینگ را در همه قرعه کشی های اکسپرس اینتری اجرا کند.

اکنون سعی داریم ، توضیحات بیشتری در مورد این قانون ارائه دهیم. اکسپرس اینتری بهترین مسیر مهاجرتی دولت فدرال کانادا برای پذیرش کارگران متخصص خارجی است.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)  قانون تای بریکینگ  را برای کمک به رتبه بندی و انتخاب داوطلبان اکسپرس اینتری با امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS)، معرفی کرد که این قانون بر اساس تاریخ و زمانی اجرا می شود که پروفایل ها برای اولین بار به استخر اکسپرس اینتری ارسال شدند.

این قانون بدین معناست که از زمان معرفی این قانون ،در هر قرعه کشی اکسپرس اینتری ، IRCC تاریخ و زمان قطعی (براساس زمان هماهنگ جهانی یا UTC) را به صورت فهرست ارائه داده است. هر کاندیدایی  که  پروفایل خود را قبل از تاریخ و ساعت تعیین شده، ارسال کرده باشد و  امتیاز او در یک قرعه کشی  اکسپرس اینتری  ، بالاتر از حداقل امتیاز CRS باشد، از طریق اکسپرس اینتری یک دعوت نامه  برای اقامت دائم کانادا (PR) دریافت می کند.

نمونه ای از قانون تای بریکینگ

 نمونه ای از جدیدترین اجرای قانون تای بریگینگ، همین قرعه کشی اکسپرس اینتری  در تاریخ 18 ژانویه 2023 است. در  این قرعه کشی، ,IRCC 5550 دعوتنامه صادر کرد که حداقل امتیاز   CRSنمره  490تعیین شده است. تاریخ و زمان قانون تای بریکینگ، 24 نوامبر 2022، ساعت 21:14:59 UTC)) ذکر شده است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و آلبرتا قرعه کشی PNP را برگزار می کنند

در این حال، کاندیداهایی که امتیاز  CRS آنها490  یا بالاتر بود و پروفایل اکسپرس اینتری خود را قبل از تاریخ و ساعت مشخص فوق ارسال کرده بودند، بخشی از افرادی بودند که در آن قرعه کشی ، دعوتنامه دریافت کرده بودند.

سه نکته مهم در مورد قانون تای بریکینگ

علیرغم معرفی قانون  تای بریکینگ، چند نکته مهم  نیز وجود دارد که متقاضیان اکسپرس اینتری باید آنها را به خاطر بسپارند.

* قانون  تای بریکینگ ، الویتی برای امتیاز CRS یک متقاضی ایجاد نمی کند.

امتیاز CRS یک کاندید در یک قرعه کشی، فاکتور اصلی  درتعیین رتبه آنها در بین سایر افراد واجد شرایط اکسپرس اینتری است. همانطور که از نام آن پیداست، مجددا، این قانون تای بریکینگ ، برای طبقه بندی کاندیدهای اکسپرس اینتری با امتیاز CRS مشابه اجرا می شود.

* تغییر یا به‌روزرسانی پروفایل اکسپرس اینتری، زمان اصلی ثبت شده ارسال پروفایل را تغییر نمی‌دهد.

برای مثال ،زمانی که یک متقاضی، پروفایل خود را با نتایج جدید آزمون زبان یا یک ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) به روزرسانی می کند، زمان ثبت شدهٌ ارسال پروفایل به  اکسپرس اینتری تغییر نمی کند.

در واقع، تنها یک مورد وجود دارد که در آن زمان ثبت شده ارسال پروفایل یک نامزد تغییر می کند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم).

* پاک کردن و درخواست مجدد برای اکسپرس اینتری با یک پروفایل جدید،  زمان ثبت شده ارسال پروفایل  را جدید می کند.

 هیچ انتقالی مبتنی بر هویت (نام، تاریخ تولد و غیره) برای زمان های ثبت شده ارسال پروفایل اکسپرس اینتری وجود ندارد.

نمایش خبر  افزایش نیازهای زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا - چگونه بانک تورنتو-دومینیون (TD) می‌تواند کمک کند؟

به عنوان مثال، اگر فردی به نام آنیکت شارما (مورد فرضی) برای اکسپرس اینتری درخواست دهد و سپس پروفایل خود را قبل از درخواست مجدد در تاریخ و زمان بعدی پاک کند، زمان ثبت شده ارسالی، تاریخ و زمانی را نشان می‌دهد که آنیکت دوباره به جمع نامزدها پیوسته است. دقیقا بر عکس زمانی است که آنها برای بار اول ، مشخصات  اولیه خود را ارسال کردند.