Skip to content
حساب پس انداز اولین خانه (FHSA): آنچه که مهاجران جدید باید بدانند

تاریخ انتشار

خرید اولین خانه شما در کانادا یک نقطه عطف هیجان انگیز در زندگی است.

برای برخی از افراد، اما، ممکن است پس انداز برای پرداخت اولیه چالش برانگیز باشد. خوب است که بدانید که از طریق یک برنامه پس انداز ثبت شده جدید به نام حساب پس انداز اولین خانه (FHSA) که توسط دولت فدرال کمکی برای شما معرفی شده است.

با حساب پس انداز اولین خانه (FHSA)، افراد واجد شرایط[1] اکنون یک ابزار ارزشمند جدید در اختیار دارند که در تلاش برای دستیابی به اهداف مالکیت خانه خود کمک می کند.

در این مقاله، ما به طور روشن توضیح خواهیم داد که شما چه چیزی را در مورد FHSA باید بدانید.

FHSA چیست؟ چگونه کار می کند؟

سه دلیل برای باز کردن یک FHSA با TD. چگونه FHSA با سایر برنامه های پس انداز مقایسه می شود. چگونه یک FHSA را باز کنیم و درک گزینه های مختلف موجود. آیا من واجد شرایط هستم؟ بیشتر در مورد بسته بانکداری جدید به کانادا TD بیاموزید

  1. FHSA چیست؟ حساب پس انداز اولین خانه یا FHSA یک برنامه ثبت شده جدید است که می تواند به شما کمک کند تا برای خرید اولین خانه خود پس انداز کنید. این برنامه منافع منحصر به فردی را ارائه می دهد، از جمله مزایای مالیاتی، که آن را گزینه ای جذاب برای کسانی می کند که به دنبال خرید اولین خانه خود در کانادا هستند.

این برنامه توسط دولت فدرال در آوریل 2023 راه اندازی شد، افراد واجد شرایط [1] اکنون می توانند یک حساب FHSA را باز کنند و شروع به پس انداز برای خرید اولین خانه خود کنند، بدون مالیات، تا 8,000 دلار در سال با مقدار کل 40,000 دلار.

  1. چگونه کار می کند؟ یک FHSA برخی از ویژگی های یک برنامه پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSP) و یک حساب پس انداز معاف از مالیات (TFSA) را ترکیب می کند. مانند یک RRSP، سهمیه هایی که به یک FHSA اختصاص داده شده اند، قابل کسر مالیاتی است. و مانند یک TFSA، پول از حساب FHSA شما، از جمله هر گونه درآمد سرمایه گذاری، می تواند بدون مالیات برداشت شود اگر این یک برداشت واجد شرایط باشد.[2]
نمایش خبر  چگونگی دریافت اثبات شهروندی کانادا اگر حداقل یکی از والدینتان هنگام تولد شما کانادایی بودند، شما برای شهروندی کانادا واجد شرایط خواهید بود.

FHSAs یک حد سقف سالانه مشارکت 8,000 دلار و یک حد سقف مشارکت طول عمر 40,000 دلار دارد. وقتی به درستی استفاده شود، FHSAs می تواند بخش مهمی از استراتژی پس انداز پرداخت اولیه خریدار اولین خانه باشد.

  1. سه دلیل برای باز کردن یک FHSA با TD a. برنامه ریزی وام خود را: وقتی با یک ماشین حساب قابلیت پرداخت وام TD ترکیب می شود، یک FHSA با TD می تواند برای شما آسان تر کند تا قابلیت پرداخت وام خود را محاسبه کنید و پرداخت اولیه ای که بر اساس وضعیت مالی شما برای شما راحت تر خواهد بود.

b. مشاوره شخصی: در TD، هدف ما کمک به مهاجران مانند شما در دستیابی به موفقیت مالی است. مشاور TD شما در آنجاست تا به شما کمک کند تا اهداف سرمایه گذاری شخصی خود را تعریف کنید و برنامه هایی را مانند FHSA پیشنهاد دهد تا به شما کمک کند تا با اعتماد به نفس به سوی رویای مالکیت خانه حرکت کنید.

c. گزینه های سرمایه گذاری انعطاف پذیر: بر خلاف یک حساب پس انداز سنتی، یک حساب پس انداز اولین خانه چندگانه TD به شما امکان می دهد تا سهمیه های خود را در گزینه های مختلف سرمایه گذاری قرار دهید، از جمله نقد، GICs، و صندوق های سرمایه گذاری مشترک. این سرمایه گذاری ها به طور مناسب در یک حساب FHSA قرار خواهند گرفت، احتمالا به شما گزینه ای برای تنوع و کسب بازده بهتر در طول زمان ارائه می دهد.
۴. چگونگی مقایسه FHSA با سایر برنامه‌های پس‌انداز
فهم اینکه FHSA چگونه با سایر برنامه‌های معمول پس‌انداز مقایسه می‌شود، برای انجام تصمیمات مالی صحیح بسیار حیاتی است. در زیر یک مرور مختصر از اینکه FHSA چطور با دیگر برنامه‌ها مقایسه می‌شود آمده است:

نمایش خبر  درخواست برای تابعیت کانادایی اگر شما خارج از کانادا متولد شده باشید

حساب پس‌انداز بدون مالیات (TFSA) در مقابل FHSA

متفاوت از FHSA، حساب TFSA به شما اجازه می‌دهد که واریزات خود را برای اهداف مختلف از جمله خرید خانه سرمایه گذاری کنید. با این حال، در یک TFSA، برداشت‌ها منجر به ایجاد فضای واریز بیشتر در سال بعد می‌شود. همچنین می‌توانید فضای بیشتری که در سال قبل بهره‌برداری ننموده‌اید را به سال بعد منتقل کنید و حد اعتبار عمری‌ای برای آن وجود ندارد.

در تضاد با این موارد، FHSA حد سالیانه ۸،۰۰۰ دلاری با سقف عمری ۴۰،۰۰۰ دلار دارد. به علاوه، هر فضای واریز نااستفاده‌ی FHSA در سال قبل تا حداکثر ۸،۰۰۰ دلار می‌تواند به سال بعد منتقل شود.

برنامه پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌نامی (RRSP) در مقابل FHSA

RRSPها اصولاً برای پس‌انداز بازنشستگی هستند، اما همچنین می‌توانند برای خرید خانه از طریق برنامه خریدار خانه (HBP) با رعایت شرایط و اهلیت استفاده شوند. آنها انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهند، اجازه می‌دهند تا حداکثر ۳۵،۰۰۰ دلار را به صورت وجوه معاف از مالیات برداشت کنید که در ۱۵ سال بازپرداخت خواهد شد. مشارکت‌های RRSP قابل کسر مالیات هستند، اما برداشت‌ها وقتی که برداشت می‌شوند مالیات دارند، معمولاً در زمان بازنشستگی. حد اعتبار کسر مالیات RRSP بر پایه فضای کسر مالیات برداشت نشده‌ی RRSP شما در پایان سال قبل به علاوه ۱۸ درصد از درآمد کسب شده‌تان در سال قبل محاسبه می‌شود.

یک مزیت مالیاتی قابل توجه از FHSA این است که به منافع برداشت‌ها برای خانه‌نشینی وارد نمی‌شود، که این امر یک گزینه رشد بدون مالیات را فراهم می‌کند اگر برداشت برای یک خانه واجد شرایط استفاده شود.

نمایش خبر  چگونه از امارات متحده عربی اسپانسر همسر خود شوید

۵. چگونگی باز کردن یک FHSA و درک انواع مختلف

برای بازکردن یک FHSA، با بانک خود تماس بگیرید تا وقت مناسبی را تعیین کنید. شما باید تمام اسناد لازم را بر اساس توصیه مشاور در بانک جمع‌آوری کنید. هنگام باز شدن، می‌توانید شروع به واریز مالیاتی به سمت خرید اولین خانه خود کنید.

۶. آیا واجد شرایط هستم؟

برای واجد شرایط بودن برای یک FHSA، باید به معیار‌های خاصی که توسط سازمان مالیاتی کانادا (CRA) تعیین شده‌اند، توجه کنید. برای واجد شرایط بودن، باید یک ساکن کانادایی در رده سنی ۱۸ تا ۷۱ سال و یک خریدار اولیه خانه باشید. این به معنای آن است که شما پیش‌تر در خانه‌ای که خریده‌اید زندگی نکرده‌اید و در چهار سال گذشته نیز در خانه‌ای که متعلق به شما بوده، زندگی نکرده‌اید.

خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید باید محل اصلی اقامت شما باشد و برای اهداف اجاره نباشد.

حساب پس‌انداز خرید اولیه خانه یک گزینه عالی برای وارد شدن مهاجران جدید به دنیای مالکیت مسکن است. این یک راه مالیاتی برای پس‌انداز ویژه برای خرید اولین خانه شما فراهم می‌آورد، با امکان سرمایه‌‌گذاری برای واریزات شما. زمانی که آماده باشید، میتوانید حساب را باز کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427