Skip to content
در سه ماه آینده ورودی از طریق اکسپرس انتری و برنامه های استانی افزایش می یابد

تاریخ انتشار

افزایش مداوم اهداف برنامه های ورودی در دو بزرگترین راهبردهای مهاجرت اقتصادی کانادا می تواند در برنامه سطوح مهاجرت 2024-2026 اخیراً مشاهده شود که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی IRCC در تاریخ 1 نوامبر انتشار یافته است.

این برنامه هر سال منتشر می شود و تعیین می کند که در طی سه سال آینده چه تعداد ساکن دائمی – در تمام کلاس های مهاجرتی: اقتصادی، خانواده و پناهنده / انسان دوستانه – کانادا قصد دارد وارد کند.

در این برنامه سال جاری، IRCC تاکید کرده است که برنامه های مهاجرت اقتصادی باعث ادامه تلاش های رشد کانادا در زمینه اقامت دائمی خواهند شد. این امر توسط برنامه Express Entry و 11 برنامه نامزدی استانی کانادا (PNPs) هدایت می شود.

PNPs در هر استان و قلمرو کانادا به جز کبک و نوناوت اجرا می شود.

برنامه ای که از سال 2024 تا 2026 ورودی ساکن دائمی داشته باشد، کدام است؟
در نوامبر 2022، زمانی که کانادا برنامه های سطوح مهاجرتی 2023-2025 خود را منتشر کرد، توجه شد که اهداف مهاجرتی PNPs به بیش از هدف های ورودی Express تبدیل شده بود به عنوان بزرگترین راهبرد مهاجرت اقتصادی کانادا.

سال گذشته، PNPs در سراسر کانادا “مجموعاً 83,500 ساکن دائمی جدید (PR) را به کانادا دعوت کردند.” برنامه های سطوح مهاجرتی 2023-2025 همچنین نشان داد که هدف PNPs ارگ IRCC تا سال 2023 به 105,000 افزایش پیداخواهد کرد. سپس، اهداف برای سال های 2024 و 2025 به ترتیب بر روی 110,000 و 117,500 تنظیم شده بود.

براساس آخرین برنامه های سطح مهاجرتی (2024-2026) منتشر شده توسط IRCC، برنامه Express Entry قرار است در سال 2024 موقعیت اول را در میان مسیرهای مهاجرت اقتصادی کانادا از نو بگیرد، هرچند این تنها انتظار می رود که این موضوع در سال 2024 برقرار باشد. برای سال های 2025 و 2026، هدف های ورودی فعلی کانادا باعث می شود که PNPs کشور را به عنوان برترین مسیر مهاجرت اقتصادی در این کشور در نظر گرفته شود.

نمایش خبر  من مقیم دائم کانادا هستم، باید در واقع چه مدت در کانادا باشم؟

توجه: اهداف مهاجرتی ممکن است به مرور زمان تغییر کند، اما این مقاله به اعداد ارائه شده در زمان انتشار اولیه برنامه سطح مهاجرتی 2024-2026 ارجاع می دهد.

تجزیه و تحلیل اهداف Express Entry و PNP از برنامه سطوح مهاجرتی 2024-2026

به طور خاص، بر اساس برنامه سطوح مهاجرتی 2024-2026، اینجا تعداد ساکنینی است که کانادا به عنوان هدف زیر Express Entry و PNPs دارد:

2024

Express Entry (کارگر ماهر فدرال): 110,770

PNPs: 110,000

2025

PNPs: 120,000

Express Entry (کارگر ماهر فدرال): 117,500

2026

PNPs: 120,000

Express Entry (کارگر ماهر فدرال): 117,500

Express Entry و برنامه های نامزدی استانی چیست؟
آنچه بعداً ارائه شده، توضیح کوتاهی از هر دو مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است.

Express Entry

Express Entry نام سیستم استفاده شده توسط دولت فدرال کانادا برای مدیریت مشترک برنامه های مهاجرت از سه برنامه مشخص مهاجرت اقتصادی برای ساکنین دائمی – برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC).

از پایان ژوئن 2023، کانادا حالا دو نوع قرعه کشی Express Entry – قرعه کشی “استاندارد” و مبتنی بر دسته بندی – را اجرا می کند.

قرعه کشی “استاندارد” Express Entry که به طور اصلی بر روی رتبه بندی کاندیدها براساس امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) تمرکز دارد، در هر قرعه کشی تعداد انتخاب شده ای از کاندیدها برای صدور دعوتی به درخواست (ITA) برای اقامت دائمی کانادا صادر می کند. کاندیدها در صورت داشتن امتیاز CRS بالاتر از امتیاز برش برای آن دوره از دعوت ها، یک ITA دریافت خواهند کرد.

نمایش خبر  IRCC معیارهای واجد شرایط برای اجازه کار باز همسران را به‌روز می‌کند

توجه: ITA تنها راه برای یک کاندید مهاجرتی کانادایی برای درخواست اقامت دائمی در این کشور است.

البته، از تاریخ 28 ژوئن امسال، سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) شروع به برگزاری قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی کرد، تا کمک کند کاندیداهای مهاجرتی با تجربه کاری یا توانایی‌های خاص بیشتری به کانادا بیایند، تا این کشور بتواند بهتر با چالش‌های خاص بازار کاری خود روبرو شود.

شش دسته را IRCC برای اولویت‌بندی از طریق قرعه‌کشی مبتنی بر دسته‌بندی در سال 2023 انتخاب کرده است:

  1. توانایی زبان فرانسوی
  2. تجربه کار در صنعت بهداشت
  3. تجربه کار در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM)
  4. تجربه کار در حرفه‌های ترابری
  5. تجربه کار در حوزه حرفه‌های تجاری
  6. تجربه کار در صنعت کشاورزی و مواد غذایی

برنامه‌های استانی (PNPs)
برنامه‌های استانی (PNPs) به دولت‌های محلی در سطح استانی و قلمرویی امکان انتخاب کاندیداهای مهاجرتی خاصی را می‌دهند که به نظر آنها بتوانند بهترین کمک را به منطقه خود برای رویارویی با چالش‌های خاص بازار کاری و اقتصادی کنند.

به عبارت دیگر، PNPs در سراسر کانادا به منظور گسترش مزایای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهاجرت در سراسر کشور کمک می‌کنند با امید دیدن مهاجرت بیشتر به مناطقی از کانادا به جز ونکوور، تورنتو و مونترال.

برای اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های استانی کانادا، از جمله تجزیه و تحلیل ساختار برنامه‌های خاص، قوانین و رویه‌ها در هر استان و قلمرو شرکت‌کننده، روی اینجا کلیک کنید تا بیشتر بدانید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427