Skip to content
کانادا اولین قرعه کشی STEM اکسپرس انتری را انجام می دهد

تاریخ انتشار

کانادا اولین قرعه کشی STEM اکسپرس انتری را انجام می دهد

IRCC در این هفته دور دوم دعوتنامه های اکسپرس انتری را صادر کرده است.

این بار، برای نامزدهایی که برای انتخاب دسته بندی شده در شغل های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) واجد شرایط هستند.

در مجموع، 500 نامزد دعوت شدند. نامزدها نیاز به حداقل امتیاز CRS 486 داشتند.

بررسی کنید که آیا شما برای Express Entry واجد شرایط هستید

از آنجائیکه هفته گذشته IRCC اعلام کرد که اولین قرعه کشی انتخاب دسته بندی شده اکسپرس انتری برای کسانی که در حرفه های علمی، فن آوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) هستند، در این هفته برگزار خواهد شدف انتظار آن می رفت که این قرعه کشی به زودی انجام شود.

IRCC همچنین تأیید کرده است که در این هفته دور دیگری از دعوت نامه ها را خواهد داشت و 1,500 نیروی کار حوزه ی بهداشت را برای درخواست اقامت دائم دعوت مي كند.

آخرین قرعه کشی دسته بندی شده در هفته گذشته در 28 ژوئن بود و 500 نیروی کار حوزه ی بهداشت با حداقل امتیاز CRS 476 را دعوت کرد، که پایین ترین امتیاز CRS در هر قرعه کشی اکسپرس انتری تاکنون در سال 2023 بوده است.

در قرعه کشی غافلگیر کننده گذشته، 4 ژوئیه، IRCC نیز 700 نامزد را در یک قرعه کشی همه برنامه با حداقل امتیاز CRS 511 دعوت کرد. یک قرعه کشی همه برنامه نامزدهای اکسپرس انتری در برنامه نیروهای کار ماهر فدرال، دسته ی تجربه کانادایی و برنامه مشاغل تخصصی نیروی کار متخصص فدرال را در نظر می گیرد.

نمایش خبر  آیا برای تحصیل در کانادا نیاز به آزمون پزشکی دارم؟

شغل های STEM برای انتخاب مبتنی بر دسته
در یک خبر که اخیرا منتشر شده است، IRCC اعلام کرده است که با اولویت دادن به دعوت مهاجران ماهر با تجربه STEM، کانادا قصد دارد تقاضای رو به رشد برای استعداد را برآورده کند و پست های مهم را پر کند که به رشد اقتصادی و پیشرفت فن آوری کشور کمک می کند.
مشاغل زیر قابل قبول هستند:

معماران
مدیران معماری و علوم
کارشناسان سیستم های تجاری
مهندسین عمران
مدیران سیستم های کامپیوتری و اطلاعاتی
مهندسین کامپیوتر (به جز مهندسین نرم افزار و طراحان)
توسعه دهندگان و برنامه نویسان سیستم های کامپیوتری
کارشناسان امنیت سایبری
دانشمندان داده
تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده
مهندسین برق و الکترونیک
مدیران مهندسی
مهندسین صنعتی و تولید
کارشناسان سیستم های اطلاعاتی
سنجشگران زمین
معماران منظر
ریاضیدانان، آمارگیران و حسابداران
مهندسین فلزات و مواد
پژوهشگران، مشاوران و کارشناسان سیاست علوم طبیعی و کاربردی، و مامورین برنامه
توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان
مهندسین نرم افزار و طراحان
برنامه ریزان شهری و استفاده از زمین
طراحان وب
توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، در 31 می اعلام کرد که IRCC معیارهای انتخاب جدید بر اساس دسته بندی برای قرعه کشی های اکسپرس انتری را تکمیل کرده است. این دسته بندی ها بر اساس پیش بینی های بازار کار و گفتگوهایی با شرکای و ذینفعان IRCC و همچنین با دولت های استانی و سرزمینی انتخاب شده اند. آنها به شرح زیر است:

بهداشت و درمان
حرفه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
مشاغل، مانند نجاران، لوله کشان و پیمانکاران
حمل و نقل
کشاورزی و غذای کشاورزی
تسلط قوی به زبان فرانسوی
قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته بندی از ژوئن 2022 انتظار می رفت که آغاز شوند، زمانی که دولت کانادا تغییراتی در قانون حفاظت از پناهجو و مهاجرت اعمال کرد تا اجازه داده شود تا مهاجران بر اساس ویژگی های کلیدی که باعث پشتیبانی و حمایت از اولویت های اقتصادی کشور میشود را مورد هدف قرار دهد.

نمایش خبر  آیا علت پزشکی خاصی وجود دارد که موجب عدم صلاحیت من برای ورود به کانادا شود؟

در مورد قرعه کشی های جدید بر اساس دسته بندی، در اینجا پاسخ هایی به سوالات متداول شما وجود دارد:

آیا من با داشتن تجربه کاریSTEM و متقاضی اکسپرس انتری نبودن واجد شرایط هستم؟

خیر. نامزدهایی که در قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته بندی دعوت می شوند باید در پول اکسپرس انتری باشند و در یکی از روندهای برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه مشاغل ماهر فدرال یا کلاس تجربه کانادایی واجد شرایط باشند.

آیا نمره CRS من هنوز مهم است؟

به گفته ی IRCC دوره های انتخاب بر اساس دسته بندی نامزدهای رتبه بندی شده در پول اکسپرس انتری را که شرایط دسته را برآورده می کنند را رتبه بندی می کند و سپس نامزدهای با رتبه بالاتر را دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست کنند. همانطور که در یک قرعه کشی عادی، نامزدهای واجد شرایط با توجه به نمره CRS خود رتبه بندی می شوند. کسانی که نمرات بالاتری دارند همچنان احتمال بالاتری دارند که ITA دریافت کنند.

علاوه بر این، IRCC همچنان قرعه کشی های عادی تمام برنامه یا برنامه ی خاص را برگزار خواهد کرد، لذا نمره CRS بالا همچنان لازم است تا در آن برنامه ها در نظر گرفته شوند.

هرچند وقت یکبار قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته بندی وجود خواهد داشت؟

IRCC هیچ الزامات خاصی نسبت به برگزاری قرعه کشی های اکسپرس انتری در یک زمان خاص یا دعوت از تعداد مورد هدف از نامزدهای از طریق هر برنامه یا دسته ای ندارد. قرعه کشی ها با دستور وزیر مهاجرت انجام می شوند.

نمایش خبر  به Jobs Boom بپیوندید: شمال غربی انتاریو نیروگاه بعدی معدن است

آيا معيارها در هر دسته جديد متفاوت است؟

برای واجد شرایط بودن در یکی از پنج دسته ، همه نامزدها باید:

حداقل 6 ماه تجربه کار مداوم (در کانادا یا خارج) در طی 3 سال گذشته در یک شغل که در لیست مشاغل ذکر شده است باشند.
تمام الزامات را در دستورالعمل های آن دوره برآورده کنند.
نامزدهایی که بر اساس تسلط قوی به زبان فرانسوی دعوت می شوند باید نتایج آزمون زبان فرانسوی داشته باشند که نشان دهنده حداقل نمره 7 در همه 4 توانایی های زبان (گفتار، شنیدار، خواندن و نوشتن) در Niveaux de compétence linguistique canadiens را دارند و تمام الزامات را در دستورالعمل های آن دوره برآورده کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427