ردکردن این
اکسپرس انتری: امتیاز ۷۱۷ CRS برای متقاضیان PNP کمترین امتیاز در سال ۲۰۲۱ است

تاریخ انتشار

شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در دور جدید دعوت نامه ها ۳۶ امتیاز نسبت به دراو قبل که مختص برنامه کاندیدای استانی بود کمتر بود.

کانادا در ۲۸ آوریل از ۳۸۱ متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد.

متقاضیان دعوت شده باید قبلاً یک گزینش از برنامه کاندیدای استانی دریافت کرده باشند. بدین دلیل است که شرط امتیاز ۷۱۷ بود زیرا متقاضیان برنامه کاندیدای استانی ۶۰۰ امتیاز اضافی نیز دریافت می کنند. این کمترین امتیاز برای دراو مختص برنامه کاندیدای استانی تا این لحظه از سال جاری بوده است. بدون گزینش متقاضیان با کمترین امتیازات ۱۱۷ امتیاز داشته اند.

طبق قانون امتیازات برابر متقاضیانی که حداقل امتیاز ۷۱۷ را داشتند باید پیش از ۱۶ مارس ۲۰۲۱ در ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه پروفایل اکسپرس انتری خود را تشکیل داده باشند.

به گفته دیوید کوهن وکیل ارشد کمپل کوهن « استانها متقاضیان را بر اساس نیازهای بازار کار خود بر می‌ گزینند. بدون برنامه کاندیدای استانی تحت مدیریت استان، کمبودهای بازار کار داخلی در سطح فدرال مورد بررسی قرار می‌گیرند در حالی که تمرکز به صورت کشوری است».

کانادا بر متقاضیان داخلی متمرکز است

از آغاز سال ۲۰۲۱ اداره مهاجرت کانادا تنها دراو های اکسپرس انتری با هدف گذاری متقاضیان داخل کشور را در دستور کار خود داشته است. این بخش از اقدامات در جهت پذیرش ۴۰۱ هزار مقیم دائمی در سال ۲۰۲۱ در کشور است. از این تعداد ۱۰۸۵۰۰ مورد از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری می آیند.

کانادا تا این لحظه از سال ۲۰۲۱ از ۵۵۷۷۱ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرده است. این به خاطر دعوت نامه هایی است که در ۱۳ فوریه صادر شد یعنی از تمام متقاضیان دسته تجربه کانادایی دعوت شد که حدود ۹۰ درصد از آنها در کانادا حضور داشتند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: دومین امتیاز کم CRS در دراو جدید CEC

متقاضیان برنامه کاندیدای استانی اغلب به تجربه کار، تجربه تحصیل یا ارتباط دیگر با استان نیاز دارند تا بتوانند گزینش را بگیرند.

به این ترتیب این متقاضیان سهم بیشتری از متقاضیان در کشور را به خود اختصاص می دهند به طور متوسط اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته یک بار یک دراو اکسپرس اینتری برگزار می کند . دراو از متقاضیان برنامه کاندیدای استانی دعوت می‌کند و دراور دیگر از متقاضیان دسته تجربه کانادایی در او  برنامه کاندیدای استانی شروط امتیاز بالاتری دارند . زیرا این دسته از متقاضیان ۶۰۰ امتیاز اضافی نیز دریافت می کنند. دراو های دسته تجربه کانادایی امتیاز کمتری دارند زیرا این متقاضیان با متقاضیان اکسپرس انتری رقابت نمی کنند.

برای رسیدن به هدف ۴۰۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۱ دولت ۶ برنامه جدید ایجاد کرده است که نیروهای کار ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی را مورد هدف قرار می دهد این برنامه از ششمی آغاز به کار می‌کند و از طریق آن ۹۰ هزار نیروی کار ضروری و دانشجویی بین المللی در کشور جذب می‌ شوند.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

نمایش خبر  منیتوبا در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود از ۲۰۷ متقاضی دعوت می‌کند

زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

چه کسی دعوت می شود؟

در ادامه یک نمونه فرضی از فردی را می‌بینیم که در دراو جدید اکسپرس انتری دعوت شد.

ساتیش و آمیتی ازدواج کرده‌اند و به ترتیب ۳۴ و ۳۱ ساله هستند. آنها یک مدرک کارشناسی دارند و هر یک دارای نمره ۸ در بخش شنیداری و ۷ در نوشتاری گفتاری و خوانداری هستند. آمیتی برای سه سال گذشته به عنوان یک مهندس نرم افزار مشغول به کار بوده است در حالی که ساتیش برای ۴ سال در منابع انسانی کار کرده است آنها با پرونده آمیتی به عنوان متقاضی اصلی با امتیاز ۴۲۱ وارد پول اکسپرس انتری شدند. او توانست گزینش استانی را از استان آنتاریو دریافت کند امتیازش به ۱۰۲۱ برسد و دعوت نامه درخواست اقامت دائم را در دراو اکسپرس انتری دریافت کرد.