ردکردن این
اکسپرس انتری: امتیاز ۴۰۱ در دراو جدید دسته تجربه کانادایی

تاریخ انتشار

کانادا از ۴۱۴۷ متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت می کند.

کانادا دور دیگری از دعوت نامه های اکسپرس انتری با شرط پایین امتیاز را در سیزدهمین برگزار کرد.

اداره مهاجرت کانادا از متقاضیانی که حداقل امتیاز ۴۰۱ داشتند دعوت کرد که تنها یک امتیاز از دراو قبل بیشتر بود. متقاضیان باید برای دسته تجربه کانادایی نیز واجد شرایط می بودند به این معنا که باید دارای تجربه کار تخصصی حداقل یک سال در کانادا و مسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی می بودند.

اداره مهاجرت کانادا امتیاز برای قانون امتیازات برابر را مطرح کرد. به این این صورت که افراد دارای امتیاز ۴۰۱ و بالاتر باید پیش از ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه صبح روز ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ پروفایل خود را ثبت کرده بودند.

به گفته دیوید کوهن وکیل ارشد کمپل کوهن «تمام متقاضیان دسته تجربه کانادایی در بازار کار و کانادا دارای تجربه قبلی بودند این جزء اصلی ضوابط صلاحیت سنجی به شمار می رود، و داشتن تجربه کانادایی به درآمد بالاتر وابسته خواهد بود.

 

مروری بر اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱

تا این لحظه از سال ۲۰۲۱ تعداد ۶۶۴۷۵ متقاضی دعوت شدند. تعداد دعوت نامه های صادر شده در سال جاری از سال گذشته بسیار بیشتر است و این می تواند به خاطر دراوهای بزرگتر برگزار شده از سوی اداره مهاجرت کانادا باشد، که شامل دراور روز ۱۳ فوریه برای دسته تجربه کانادایی بود.

از آغاز سال ۲۰۲۱ اداره مهاجرت کانادا تنها دراو های اکسپرس انتری با هدف گذاری متقاضیان داخل کشور را در دستور کار خود داشته است. این بخش از اقدامات در جهت پذیرش ۴۰۱ هزار مقیم دائمی در سال ۲۰۲۱ در کشور است.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: در دراو جدید دسته تجربه کانادایی، امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی تا ۴۳۲ افت می کند

متقاضیان برنامه کاندیدای استانی اغلب به تجربه کار، تجربه تحصیل یا ارتباط دیگر با استان نیاز دارند تا بتوانند گزینش را بگیرند.

به این ترتیب این متقاضیان سهم بیشتری از متقاضیان در کشور را به خود اختصاص می دهند به طور متوسط اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته یک بار یک دراو اکسپرس انتری برگزار می کند . دراو از متقاضیان برنامه کاندیدای استانی دعوت می‌کند و دراور دیگر از متقاضیان دسته تجربه کانادایی در او برنامه کاندیدای استانی شروط امتیاز بالاتری دارند . زیرا این دسته از متقاضیان ۶۰۰ امتیاز اضافی نیز دریافت می کنند. دراو های دسته تجربه کانادایی امتیاز کمتری دارند زیرا این متقاضیان با متقاضیان اکسپرس انتری رقابت نمی کنند.

برای رسیدن به هدف ۴۰۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۱ دولت ۶ برنامه جدید ایجاد کرده است که نیروهای کار ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی را مورد هدف قرار می دهد این برنامه از ششمی آغاز به کار می‌کند و از طریق آن ۹۰ هزار نیروی کار ضروری و دانشجویی بین المللی در کشور جذب می‌ شوند.

 

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

نمایش خبر  افت امتیاز اکسپرس انتری به ۴۱۷ با دعوت اداره مهاجرت کانادا از ۶ هزار متقاضی

زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

چه کسی دعوت می شود؟

در اینجا یک نمونه فرضی را مشاهده می کنید که دعوت نامه درخواست را دریافت کرده است.

ادیل و سلما متاهل هستند و هر یک از آنها دارای مدرک کارشناسی و ۳۹ ساله می باشند. ادیل برای ۱۵ سال به عنوان مدیر مهندسی دارای تجربه کار است او سطح تسلط بالایی بر زبان انگلیسی دارد و سلما دارای تسلط متوسط بر زبان انگلیسی است. در حالی که اکثر تجربه کاری ادیل خارج از کانادا بوده است برای یک سال نیز در کانادا دارای تجربه کاری است. آنها با نام ادیل وارد پول اکسپرس انتری شدند امتیاز ۴۳۳ بود و به اندازه کافی بالا بود تا بتواند در دراو جدید اکسپرس انتری اقامت دائم را دریافت کند.