ردکردن این
اکسپرس انتری: کانادا از 635 متقاضی برنامه کاندیدای استانی دعوت می کند

تاریخ انتشار

کانادا تا این لحظه از سال 2021 ، 17 دراو اکسپرس انتری مختص متقاضیان اکسپرس انتری برگزار کرده است.

635 متقاضی اکسپرس انتری دیگر که دارای نامزدی استانی بودند، دعوت شدند تا برای اقامت دائم اقدام کنند.

اداره مهاجرت کانادا این دراو را در 1 سپتامبر برگزار کرد. متقاضیان به حداقل امتیاز 764 نیاز داشتند. متقاضیانی که در انتخاب‌های مختص برنامه انتخاب استانی دعوت می‌شوند، 600 امتیاز برای نامزدی استانی دریافت می‌کنند. حداکثر امتیازی که یک فرد می تواند داشته باشد 1200 امتیاز است.

حداقل امتیاز برای افرادی که حداقل امتیاز را داشتند باید تا 12 آوریل قبل از ساعت 12:21 پروفایل خود را ثبت کرده باشند. اداره مهاجرت کانادا همیشه این قانون و زمان را برای تمام دراو ها اعلام می کند.

متقاضیان 60 روز برای ثبت درخواست اقامت دائم خود زمان دارند.

 

گیر کردن در فرایند درخواست اکسپرس انتری

اواخر تابستان سال 2021 است و اداره مهاجرت کانادا همچنان با تنها دعوت کردن از متقاضیان برنامه کاندیدای استانی و دسته تجربه کانادایی از اهداف خود بسیار دور است.

گرچه اداره مهاجرت کانادا درخواست ها برای متقاضیان دسته تجربه کانادایی که در ژانویه درخواتس داده اند را نهایی می کند، متقاضیان اکسپرس انتری از برنامه های دیگر ممکن است با تاخیر روبرو شوند. وبسیایت اداره مهاجرت کانادا عنواتن می کند که ظرفیت ها برای رسیدگی به درخواست ها محدود هستند.

از 26 مارس، اداره مهاجرت کانادا کنترل حساب های آنلاین متقاضی کسپرس انتری را کنار گذاشت. با این وجود متقاضیان هنوز می توانند در مورد وضعیت درخواستشان از طریق بررسی  جزئیات وضعیت درخواست اطلاعات جاری را بدست آورند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: امتیاز ۷۱۷ CRS برای متقاضیان PNP کمترین امتیاز در سال ۲۰۲۱ است

16دراو برنامه کاندیدای استانی در سال 2021

اداره مهاجرت کانادا در سال جاری، تنها انتخاب‌های مختص برنامه کاندیدای استانی و مختص «برنامه تجربه کانادایی» را برگزار کرده، زیرا ویروس کرونا  باعث ایجاد محدودیت‌‌هایی برای دعوت از متقاضیان خارج از کشور شده است. متقاضیان این برنامه‌ها در کانادا حضور دارند و همچنین برای رفع نیازهای بازار کار، بهتر از سایر مهاجران عمل کرده اند.

با این همه، کاهش محدودیت‌های سفر، زمینه را برای ارسال دعوتنامه به سایر متقاضیان اکسپرس انتری که خارج از کانادا زندگی می‌کنند، فراهم کرده است.

دعوت نامه های اکسپرس انتری تقریبا دو برابر سطح 2020 است

در سال جاری، تعداد «دعوتنامه برای ارسال درخواست، تقریباً دو برابر سال گذشته بوده است. دولت فدرال قصد دارد امسال از 401،000 مهاجر جدید استقبال کند، که حدود یک چهارم آنها از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا می‌آیند. تا کنون از 104.414 متقاضی برنامه کاندیدای استانی و دسته تجربه کانادایی دعوت به عمل آمده است.

انتخاب‌های مختص برنامه کاندیدای استانی (به دلیل 600 امتیاز فوق العاده برای نامزدی استانی) به امتیاز بالاتری نیاز دارند. انتخاب‌های مختص دسته تجربه کانادایی دارای امتیازات موردنیاز پایین‌تری هستند، زیرا متقاضیان آنها با متقاضیان سایر گروه‌ها رقابت نمی‌کنند.

 

درباره اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه کانادا برای سه برنامه مهاجرت فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه نیروی کار ماهر فدرال  و برنامه تجربه کانادایی.

برای ورود به استخر اکسپرس انتری، متقاضیان باید واجد شرایط یکی از برنامه‌های مذکور باشند. این افراد تحت سیستم جامع رتبه بندی و بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان در انگلیسی یا فرانسه، و عوامل دیگر، امتیازدهی می‌شوند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: افت CRS تا 397 امتیاز

از 1200 امتیاز موجود در، اکثر متقاضیان به طور معمول، امتیاز کمتر از 500 دریافت می‌کنند. نامزدی استانی 600 امتیاز فوق العاده را برای افراد به دنبال دارد.

برای متقاضیان دارای بالاترین امتیاز، «دعوتنامه برای ارسال درخواست ارسال می‌کند. افراد پذیرفته شده مجاز به ورود به کانادا و دریافت وضعیت شهروندی خواهند بود.

 

چه کسی دعوت می شود؟

در اینجا یک نمونه فرضی از فردی را می بینید که در دراو اکسپرس انتری دعوت شده است.

ناشا 34 ساله است و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و برای ده سال بعنوان توسعه دهنده ی نرم افزار مشغول بکار بوده است. او دارای نمره 7.5 در بخش شنیدن و 6.5 در مهارت های دیگر آیلتس است. او هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده است. او از طریق روند نیروی کار متخصص بین المللی در سیستم ساسکچوان پروفایلی ثبت کرد و وارد پول اکسپرس انتری نیز شد. امتیاز او در سیستم جامع رتبه بندی 360 بود. کمی پس از ثبت پروفایل نزد ساسکچوان، ناشا برای درخواست گزینش استانی دعوت شد. پس از گزینش، امتیاز سیستم جامع رتبه بندی او تا 960 امتیاز افزایش یافت و او یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم را دریافت کرد. و در دور جدید اکسپرس انتری برای اقامت دائم درخواست داد.