Skip to content
دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در کبک تحصیل کنند، اکنون باید همراه با گواهی از استان، یک گواهی پذیرش کبک (Certificat d’Acceptation du Quebec، CAQ) را برای درخواست پروانه تحصیلی دریافت کنند.

تاریخ انتشار

گواهی پذیرش کبک چیست؟

گواهی پذیرش کبک (CAQ) یک سند اجباری مهاجرتی برای تمام متقاضیان پروانه تحصیلی است که قصد دارند در یک موسسه یادگیری معین (DLI) در کبک حضور داشته باشند. این گواهی به عنوان یک مجوز عمل می‌کند که نشان‌دهنده این است که متقاضی به استان کبک استانداردهای استانی را برای تحصیل در این استان برآورده کرده است.

دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در کبک تحصیل کنند، باید قبل از درخواست پروانه تحصیلی، هم گواهی پذیرش کبک و هم گواهی از استان دریافت کنند که توسط IRCC صادر می‌شود.

گواهی اطلاعات چیست؟

در تاریخ 22 ژانویه، IRCC اعلام کرد که حداکثر تعداد درخواست‌های پروانه تحصیلی که در سال 2024 تأیید می‌شوند، محدود خواهد شد. IRCC حداکثر تعداد پروانه تحصیلی را بر اساس استان‌ها و مناطق تخصیص می‌دهد که بر اساس جمعیت‌های مربوطه آن‌ها وزن‌دهی می‌شود. استان‌ها و مناطق مسئول پیاده‌سازی یک سیستم برای صدور گواهی‌های اطلاعات به دانشجویان بین‌المللی خود هستند.

گرچه گواهی‌های اطلاعات برای تمام درخواست‌های پروانه تحصیلی ارسال شده پس از 22 ژانویه لازم است، اما طبق اعلام IRCC، استان‌ها و مناطق تا 31 مارس 2024 وقت دارند تا یک سیستم صدور گواهی‌های اطلاعات به متقاضیان ایجاد کنند.

این تدابیر جدید به منظور مقابله با نقض‌های در فضای دانشجویان بین‌المللی و تثبیت تعداد ساکنان موقتی که فشار روی مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات کانادا را ایجاد می‌کنند.

تحصیل در کبک کبک دارای سومین جمعیت دانشجوی بین‌المللی بزرگ در کانادا پس از انتاریو و کلمبیا بریتانیا است. مونترال دارای بیشترین جمعیت دانشجوی بین‌المللی به ازای هر نفر در کانادا است). این استان همچنین به دلیل تعدادی از مؤسسات آموزشی برتر کانادا، از جمله برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا، شناخته شده است.

نمایش خبر  کارفرمایان کانادایی از رسانه جمعی برای غربالگری متقاضیان شغل استفاده می‌کنند

کبک دارای هزینه‌های کمتری برای هزینه‌های زندگی در کانادا، تاریخ و فرهنگ فرانکوفون غنی و هزینه‌های کمتر شهریه نسبت به سایر استان‌های کانادا است.

دانشجویان بین‌المللی که در کبک تحصیل می‌کنند، می‌توانند از برنامه‌های مهاجرتی خاص استان مانند برنامه تجربه کبک (PEQ) و برنامه کارگر ماهر عادی (QSWP) پس از کسب تجربه کاری مورد نیاز در استان استفاده کنند. اگر این دانشجویان همین می‌خواهند خارج از کبک مهاجرت کنند، می‌توانند از برنامه‌های فدرال مانند مسیرهای مدیریت شده ورود سریع، که ممکن است گزینه‌های مهاجرت بیشتری برای فارغ‌التحصیلان کبک ایجاد کند، استفاده کنند.