Skip to content
دولت کانادا اقدامات جدیدی را ارائه داده است.

تاریخ انتشار


پروژه قانونی با عنوان قانون مسکن و خرید ارزان پیشنهادی (Bill C-56) توسط وزیر امور مالی کانادا، کریستیا فریلند، در پارلمان ارائه شده است.
این قانون دارای دو بخش اصلی است. بخش اول، تغییر در قانون مالیات بر ارزش افزوده (GST) جهت افزودن تقویتی به تخفیف مالیاتی مالکیت مسکن اجاره‌ای جدید است.
بخش دوم قانون، ایجاد چارچوبی برای وزیر صنعت کانادا برای درخواست از کمیسیون رقابت برای انجام تحقیق درباره وضعیت رقابت در یک بازار یا صنعت و همچنین اخذ اجازه توسط دادگاه رقابت برای صدور تبعیض‌ های خاص، حتی اگر هیچ یک از طرفین قرارداد رقیب نباشند، است. همچنین، قصد دارد استثناء مربوط به افزایش کارآیی از طریق ادغام را لغو کند.


معافیت مالیاتی برای ساخت مسکن اجاره‌ای جدید
معافیت مالیاتی به معنای این است که سازندگانی که در ساخت مسکن اجاره‌ای جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند برای دریافت معافیت قابل توجهی از مالیات واجد شرایط باشند. این اقدام با هدف تشویق به افزایش تعداد مسکن‌های اجاره‌ای در کانادا و کاهش قیمت‌ها انجام می‌شود.
طبق اطلاعیه‌ای ارائه شده توسط دولت درباره این قانون، این تقویت باعث افزایش تخفیف مالیاتی مالکیت مسکن اجاره‌ای از ۳۶ درصد به ۱۰۰ درصد می‌شود و همچنین سقف تخفیف مالیاتی مالکیت مسکن اجاره‌ای را برای پروژه‌های مسکن اجاره‌ای جدید برطرف می‌کند.
به عنوان مثال، برای یک واحد مسکونی با دو اتاق خواب با ارزش ۵۰۰،۰۰۰ دلار، تخفیف مالیاتی مالکیت مسکن اجاره‌ای باعث صرفه‌جویی ۲۵،۰۰۰ دلاری می‌شود.
به گزارش Rentals.ca، هزینه متوسط اجاره آپارتمان با یک اتاق خواب در کانادا ۲،۱۱۷ دلار است. این مقدار در شهرهای بزرگ کانادا مانند ونکوور (۲،۹۸۸ دلار) و تورنتو (۲،۶۲۰ دلار) اغلب بسیار بالاتر است. این موضوع برای تازه واردانی که به طور معمول نیاز دارند در حین استقرار خانه‌ای را اجاره کنند، چالش‌های قابل توجهی را ایجاد می‌کند.
همچنین، برای بسیاری از تازه واردان و همچنین کانادایی‌ها، خرید یک خانه نیز معمولاً غیر قابل دسترس است به علت کمبود عرضه برای تامین نیاز به مسکن ارزان. طبق اتحادیه مشاوران مسکن کانادا، متوسط قیمت یک خانه در کانادا بیش از ۶۰۰،۰۰۰ دلار است.
در مقابل، آمارها نشان می‌دهد که مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ وارد کانادا شدند، داشته‌اند؛ حقوق میانی ۳۱،۹۰۰ دلاری در سال ۲۰۱۹ داشته‌اند. Talent.com، یک موتور جستجوی شغل معتبر، به طور میانگین حقوقی در سال ۲۰۲۳ برابر با ۴۱،۸۵۸ دلار برای تازه واردان گزارش کرده است.

نمایش خبر  نحوه دریافت مجوز تحصیل در کانادا

تجدید نظر در قانون رقابت
به روزرسانی‌های اعمال شده در قانون رقابت می‌تواند به کانادا کمک کند که با اختیارات بیشتری به کمیسیون رقابت قدرت بدهد تا زمانی که صنایع به طور ناعادلانه عمل کنند، تحقیقاتی انجام دهد. دولت می‌گوید که این اقدام تأثیری خواهد داشت که زمانی که توافق قیمت (پیروی از قیمت‌های هماهنگ شده) یا استخراج قیمت (در برخی موارد در فروشگاه‌های مواد غذایی مشاهده می‌شود) رخ می‌دهد، واکنش‌های قانونی انجام شود.
علاوه بر این، با حذف دفاع از کارآیی، می‌تواند پایانی بر ادغام‌های ضدرقابتی که قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و گزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان کانادایی محدود می‌کنند بگذارد. کمیسیون رقابت قدرت خواهد داشت که همکاری‌هایی که از رقابت و انتخاب مصرف‌کننده جلوگیری می‌کند را متوقف کند.
متوقف کردن همکاری‌ها باعث افزایش رقابت می‌شود و این باید منجر به کاهش قیمت‌ها (یا حداقل عدم افزایش) به منظور جذب و نگه‌داری مشتریان شود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420