Skip to content
نحوه دریافت مجوز تحصیل در کانادا

تاریخ انتشار

کانادا یکی از جذاب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است. در اینجا چگونگی دریافت مجوز تحصیل را می‌خوانیم.

سال گذشته، کانادا پذیرای 450000 دانشجوی بین‌المللی جدید بود که رکوردی بی‌سابقه است.

از جمله دلایلی که کانادا برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است، می توان به کیفیت بالای آموزش، ایمنی، امنیت و چندفرهنگه بودن این کشور اشاره کرد. کانادا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد در طول تحصیل خود کار کنند و پس از اتمام برنامه‌شان برای مجوز کارِ پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) واجد شرایط باشند.

برنامه PGWP به دانشجویان بین المللی فرصتی برای کسب تجربه کاری بیشتر در کانادا می دهد، که در نهایت می تواند شانس آنها را برای به دست آوردن اقامت دائم در کانادا افزایش دهد. در واقع، بیش از 100 برنامه مهاجرتی کلاس اقتصادی کانادا به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که دانشجویان بین المللی سابق پس از کسب اقامت دائم، تمایل دارند در بازار کار عملکرد خوبی داشته باشند. این به این دلیل است که آنها جوان هستند، تحصیلات خوبی دارند، انگلیسی و/یا فرانسوی را روان صحبت می کنند و تجربه کاری کانادایی دارند.

بنابراین، شما چگونه می توانید در کانادا تحصیل کنید؟

مرحله 1: تحقیق درباره محلی که می خواهید در آن تحصیل کنید.

کانادا بسیاری از کالج ها، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزش عالی با کیفیت بالا را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

در مورد برنامه های آموزشی که با علایق و اهداف شغلی شما همسو هستند تحقیق کنید.

همچنین در ابتدا، قبل از درخواست برای یک برنامه، باید در وب سایت “اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا” (IRCC) تحقیق کنید. باید مطمئن شوید که مرکز آموزش عالی انتخابی شما در فهرست “مراکز آموزشی برگزیده” (DLI) در IRCC قرار دارد. DLI مؤسسه ای است که توسط دولت مجاز به استقبال از دانشجویان بین المللی می‌باشد.

نمایش خبر  یافتن اولین شغلتان در کانادا: نکات مفید برای تازه واردین

اگر می خواهید پس از تحصیل، PGWP دریافت کنید، باید مطمئن شوید که برای یک DLA و برنامه ای درخواست می کنید که به شما این امکان را می دهد که برای PGWP واجد شرایط شوید. این اطلاعات در وب‌سایت IRCC نیز موجود است.

پس از شناسایی یک لیست کوتاه، ادامه دهید و به موسسات آموزشی درخواست دهید.

مرحله 2: دریافت نامه پذیرش (LOA)

هنگامی که توسط یک DLI کانادا تأیید شدید، نامه پذیرش (LOA) را دریافت خواهید کرد. برای ارسال درخواست مجوز تحصیل خود به IRCC، به LOA نیاز دارید.

نامه پذیرش (LOA) شامل جزئیات زیر می‌باشد:

° نام DLI و اطلاعات تماس DLI

° نام، تاریخ تولد و آدرس پستی شما

° برنامه تحصیلی، سطح برنامه، مدت زمان برنامه، تاریخ شروع آن و تاریخ تخمینی اتمام

° تاریخ انقضای LOA

مرحله 3: برای مجوز تحصیلی درخواست دهید.

شما می توانید درخواست مجوز تحصیل را خودتان مستقیماً به IRCC ارسال کنید. همچنین خوب است اگر یک وکیل با تجربه مهاجرت به کانادا را استخدام کنید تا از طرف شما برای مجوز تحصیل درخواست ارسال کند. زیرا آنها می توانند از دانش قابل توجه خود برای اطمینان از ارائه قوی ترین و دقیق ترین درخواست ممکن استفاده کنند.

اداره IRCC هنگام بررسی درخواست مجوز تحصیل شما، به فهرستی از اسناد نیاز دارد که شامل موارد زیر است:

° نامه پذیرش شما

° اثبات حمایت مالی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی شما در کانادا

° گواهی پلیس

° معاینات پزشکی، در صورت لزوم

° نامه توضیحی با جزئیات اهداف شغلی و روابط شما با کشور خود

نمایش خبر  انتاریو ۱۱۸۶ کاندید برنامه کاندیداتوری استانی را از همه جریان‌های پیشنهاد شغلی کارفرما دعوت می‌کند

کبک

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در استان کبک تحصیل کنید، باید درخواست دهید و قبل از ارسال درخواستِ مجوز تحصیلی خود به IRCC، از دولت کبک یک گواهی پذیرش کبک (CAQ) دریافت کنید.

جریان مستقیم دانشجویی

کانادا همچنین یک گزینه مجوز تحصیل سریع به نام «جریان مستقیم دانشجویی» (SDS) ارائه می‌کند. SDS برای کسانی که در هر یک از این کشورها زندگی می کنند در دسترس است:

° هندوستان

° چین

° فیلیپین

° پاکستان

° ویتنام

° مراکش

° سنگال

° برزیل

° کلمبیا

° پرو

° آنتیگوا و باربودا

° کاستاریکا

° ترینیداد و توباگو

° سنت وینسنت و گرنادین ها

استاندارد پردازش IRCC برای اکثر برنامه های SDS به مدت 20 روز است و شما باید درخواست SDS خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

معیارهای صلاحیت برای SDS مشابه یک درخواست مجوز تحصیلی معمولی است، اما شامل یک سری پیش نیاز های ضروری اضافی نیز می شود. از جمله آنها می توان به کسب حداقل نمره 6.0 در هر یک از مهارت ها در آیلتس اشاره کرد، یا اگر در آزمون زبان فرانسه شرکت می کنید، معادل “شاخص زبان کانادایی” (CLB) در هر یک از مهارت ها در TEF به حداقل نمره 7 نیاز دارید.

همچنین باید یک “گواهی سرمایه گذاری تضمین شده” (GIC) به مبلغ 10000 دلار کانادا از یک بانک کانادایی شرکت کننده دریافت کنید.

از تحصیل در کانادا لذت ببرید.

کانادا جایی است برای دنیایی از فرصت ها برای دانشجویان بین المللی. کانادا آموزش عالی، استانداردهای زندگی و فرصت های شغلی را در طول تحصیل و بعد از آن فراهم می کند. همچنین دارای بیش از 100 مسیر مهاجرتی مختلف در طبقه اقتصادی است، از جمله مسیرهایی که فارغ التحصیلان بین المللی را به درخواست (برای مهاجرت) تشویق می کند. کانادا بسیاری از محدودیت‌های COVID-19 خود را برداشته است، بنابراین اکنون زمان خوبی برای ادامه تحصیل در اینجا می‌باشد.

نمایش خبر  بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اولین سفر رسمی خود را به کانادا انجام می‌دهد، زیرا دو کشور برای به‌روزرسانی توافقنشور امن ثالث بین کانادا و ایالات متحده آمریکا موافقت کردند.

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420