Skip to content
نظرسنجی Nanos نشان می‌دهد که کانادایی‌ها تمایل دارند به هدف های کمتری از نظر مهاجرتی رسیده شود

تاریخ انتشار

یک نظرسنجی اخیر توسط نانوس، یک سازمان تحقیقات نظر عمومی، نشان می‌دهد که حمایت از مهاجرت در کانادا دچار تغییر است.
این نظرسنجی که در همکاری با کلوب و میل انجام شد، مشخص می کند که از مارس 2023، کانادایی‌ها کمتر از هدف‌های بالای مهاجرت حمایت کرده و باور دارند که تعداد دانشجویان بین‌المللی باید محدود شود.
گزارش نانوس نشان می‌دهد که 53 درصد از کانادایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی می‌خواهند کانادا کمترین تعداد مهاجر را در سال 2023 (که 465،000 نفر است) پذیرفته کند. در مارس 2023 وقتی به همین سوال پرسیده شد، تنها 34 درصد اینطور فکر می‌کردند اما گزارش، دلیل این امر را مشخص نکرده است.

این نتایج با یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه انویرونیکس در اکتبر 2022 که نشان می‌دهد که حمایت کانادا از مهاجرت و پناهندگی هرگز بیشتر نبوده است، تفاوت مهمی دارند. آن گفت که هفت از ده نفر کانادایی‌‌برای سطوح کنونی مهاجرت حمایت کرده‌اند – بیشترین تعدادی که در نظرسنجی‌های انویرونیکس در 45 سال اخیر ثبت شده است.

گزارش می‌گوید که موافقت عمومی درباره اهمیت مهاجرت برای اقتصاد کشور و همچنین افزایش اعتراف به این موضوع که کانادا به نیروی کار از سایر کشورها به عنوان راهبرد برای رشد جمعیت وابسته است، تاکید می‌کند.
این گزارش با یافته‌های کلیدی نظرسنجی سالانه سازمان پناهندگی و مهاجرت کانادا برای 2022-2023 که نشان می‌دهد تقریباً نیمی از کانادایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی معتقدند تعداد مناسبی از مهاجران به کانادا می‌آیند، همخوانی دارد. همچنین این نظرسنجی نشان داده است که هفت از هر ده نفر (71 درصد) می‌گوید که مهاجرت تأثیری مثبت نسبی یا بسیاری در کانادا داشته است.

نمایش خبر  تست CELPIP: در سراسر کانادا و سراسر جهان در دسترس است

طرح سطوح مهاجرتی
در حال حاضر کانادا در تحقق بالاترین اهداف تاکنون در مورد پذیرش سکن‌های دائم است. به گزارش طرح سطوح مهاجرتی 2023-2025، سازمان پناهندگی و مهاجرت کانادا امیدوار است تا پایان سال 2023، ۴۶۵٬۰۰۰ ساکن دائمی جدید را به این کشور خوش آمد بگوید. این عدد تا پایان سال 2025 به 500٬000 نفر در سال افزایش خواهد یافت.
طرح سطوح مهاجرتی هر سال تا یکم نوامبر منتشر می‌شود (مگر اینکه سال انتخاباتی باشد). هنوز نمی‌دانیم چه انتظاراتی در مورد طرح سطوح سال 2024-2026 وجود دارد، اما وزیر مهاجرت مارک میلر اشاره کرده است که او نمی‌بیند که اهداف کاهش یابد.
وی می‌گوید که ورودی کانادا نیازمند کاهش نیاز به نیروی کار در سراسر کانادا و پر کردن نیازهایی است که توسط نیروی کار بازنشسته به وجود می‌آید. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030، نه میلیون کانادایی به سن بازنشستگی برسند، بسیاری از آنها در حوزه‌های کلیدی مانند بهداشت و صنایع و معدن قرار دارند.
شان فریزر، وزیر مسکن و زیرساخت کانادا، با این تفکر موافق است. وی می‌گوید کاهش تعداد ورودیان جدید کانادا راهکاری نیست برای کاهش هزینه‌ها. فریزر در گفتگو با سی‌بی‌سی در ماه ژوئیه گفت که ادامه افزایش نیروی کار ملی حیاتی برای حل بحران مسکن با قیمت مناسب است.

کمبود مسکن قابل تأمین اقتصادی
نظرسنجی نانوس در زمانی انجام شد که قابلیت تأمین مسکن با قیمت مناسب برای بسیاری از مردم در کانادا در صدر ذهن بوده است.
گزارش انویرونیکس از سال 2022 به این نتیجه رسید که 15 درصد از کانادایی ها معتقدند ورودیان جدید قیمت خانه را افزایش می‌دهند. اتحادیه املاک کانادا نشان می‌دهد که قیمت متوسط یک خانه در کانادا در ماه اوت 650،140 دلار بود.
در یک گزارش اخیر توسط دژاردن، اقتصاددانان می‌گویند که تأمین مسکن قابل تأمین برای کشور کانادا با تقاضا همراه نیست. شرکت مسکن و تسهیلات مسکن کانادا (CMHC) تخمین می‌زند که کانادا نیاز به احداث 3.5 میلیون واحد مسکونی دیگر تا سال 2030 برای بازگرداندن قابلیت تأمین مسکن دارد. این افزوده شده است به پروژه شماره 18.2 میلیون واحد که CMHC می گوید برای کشور قابل دسترس است.
اما با وجود مشکلات تأمین و تقاضا در مسکن، گزارشی از بانک ملی کانادا (RBC) موجودیت مهاجرت را به عنوان یک راهبرد برای بهبود قابلیت تأمین در مسکن است. آن گفت که کمبود مسکن می تواند به قیمت ساخت رزیدنس های بیشتری بازگردد، تا حد زیادی ناشی از کمبود کارگران ماهر است.

نمایش خبر  به تحصیل در کانادا فکر می کنید؟  آنچه شما باید بدانید تا به عنوان یک دانشجوی بین المللی مستقر شوید و موفق شوید


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420