Skip to content
افزایش تعداد درخواست های به تاخیر افتاده با وجود افزایش تعداد درخواست ها

تاریخ انتشار

آمار اخیر از سوی وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که تعداد درخواست‌های به تاخیر افتاده به تدریج کاهش می‌یابد، با وجود افزایش تعداد درخواست‌ها. بر اساس اطلاعات به روز شده تا ۳۱ ژوئیه، تعداد درخواست‌های به تاخیر افتاده ۸۰۲،۶۰۰ درخواست از جمع کل ۲،۲۷۴،۶۰۰ درخواست می‌باشد.
با مقایسه با آخرین بروزرسانی در ۳۱ مه، این اعداد نشان می‌دهند که تعداد درخواست‌های معوقه‌دار کاهش یافته است. در ماه مه، ۸۲۰،۰۰۰ درخواست به عنوان معوقه‌دار در نظر گرفته شد از میان ۲،۲۴۸،۰۰۰ درخواست. این نکته قابل توجه است چرا که در ماه‌های تابستانی به طور کلی افزایش درخواست‌ها، به ویژه برای مجوزهای تحصیلی، مجوزهای کاری و ویزای ساکن موقت (بازدید کننده) مشاهده می‌شود.
IRCC درخواست‌های موجود در مرجع را به عنوان درخواست‌هایی تعریف می‌کند که به داخل وزارتخانه ارسال شده‌اند و هنوز به اتمام نرسیده‌اند. اگر یک درخواست در خدمات معیارهای مورد انتظار پردازش و انجام نشود، آنگاه به عنوان معوقه در نظر گرفته می‌شود.


معیارهای خدمات، میانگین زمانی است که IRCC برای پردازش یک درخواست به آن احتیاج دارد. این می‌تواند بسته به نوع درخواست متغیر باشد. به عنوان مثال، یک درخواست ورود سریع برای اقامت دائم باید در عرض شش ماه پردازش شود در حالی که یک مجوز تحصیلی باید در عرض ۶۰ روز پردازش شود.
IRCC قصد دارد ۸۰٪ از کل درخواست‌ها را در معیارهای خدمت پردازش کند و معوقه را در حداکثر ۲۰٪ نگه دارد.
در سال ۲۰۲۲، IRCC بیش از ۵.۲ میلیون درخواست را در همه خطوط کسب و کاری پردازش نمود.


اقامت دائم
آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که IRCC ۶۳۱٬۵۰۰ درخواست اقامت دائم (PR) را در اختیار دارد. از این تعداد، ۲۹۰٬۵۰۰ یا همان ۴۶٪ به عنوان معوقه در نظر گرفته می‌شوند.
تعداد کل درخواست‌ها نشان می‌دهد که تعداد کمتری درخواست PR موجود است نسبت به ماه مه که ۶۴۰٬۰۰۰ درخواست را نشان می‌داد. در آن زمان ۴۸٪ از درخواست‌ها در معیارهای خدمات رسیدگی نمی‌شدند.
IRCC برای درخواست‌های PR پیش‌بینی معوقه خود را به سه دسته تقسیم می‌کند.
قسمت اول مربوط به افراد فوق مهارت فدرال می‌شود، مانند افرادی که در برنامه ورود سریع شرکت می‌کنند. IRCC میزان معوقه را برای جولای ۲۰۲۳ برابر با ۲۰٪ پیش بینی نمود اما معوقه برابر با ۱۶٪ است. با این حال، این مقدار نسبت به معوقه ۱۵٪ درخواست PR، در ماه مه ۲۰۲۳ کمی بیشتر است.
معوقه درخواست‌های ورود سریع برای کاندیدان در برنامه نامزد استانی (PNP) تغییری نکرده است. همانطور که در داده‌های ۳۱ مه نشان داده شد، ۳۰٪ از این درخواست‌ها در معوقه هستند، که ۸٪ بیشتر از پیش بینی و ۱۰٪ بیشتر از ۲۰٪ هدف است.
تاخیر در درخواست‌های PR برای همسران، شرکا و فرزندان ۱۸٪ است، که کمتر از ۲۴٪ پیش بینی شده و ۲٪ کمتر از ماه مه است.

نمایش خبر  بیانیه اقتصادی پاییزی برجسته استراتژی افزایش تأمین مسکن مقرون به صرفه در کانادا


شهروندی
اطلاعات درمورد درخواست‌های شهروندی نشان می‌دهد که از ۲۹۶٬۹۰۰ تقاضا در دسترس، ۶۷٬۹۰۰ یا همان ۲۳٪ به عنوان معوقه در نظر گرفته می‌شود. این یک کاهش ۴٪ نسبت به ماه مه است که در آن ۲۷٪ از درخواست‌ها به عنوان معوقه در نظر گرفته می‌شدند.
داده‌های ژوئیه تقریباً مطابق با پیش‌بینی IRCC برابر با ۲۴٪ معوقه درخواست‌های شهروندی است. منتظر است که معوقه در خرداد و شهریور به ۲۶٪ افزایش یابد.


اقامت موقت
در دسترس برای ویزای اقامت موقت و مجوزهای موقت، ۹۰۲٬۰۰۰ درخواست وجود دارد که به طور قابل توجهی کمتر از ۱٫۳ میلیون درخواست در ماه مه است.
مانند اقامت دائم، مجوزهای اقامت موقت به سه دسته تقسیم می‌شوند: تحصیل، کار و بازدیدکننده‌ها و ویزاها.
داده‌های IRCC نشان می‌دهد که تا انتهای ژوئیه، ۴۷٪ از ویزای اقامت موقت (TRV) در داخل سیستم دریافت و پردازش صورت نمی‌گیرد در معیارهای ۱۴ روزه. این یک افزایش کوچک نسبت به داده‌های ماه مه است که نشان می‌دهد ۴۵٪ از ویزای بازدیدکننده در آن زمان در معیارهای خدمات پردازش نمی‌شد.
هیچ تغییری در درصد معوقه بین ماه مه و ژوئیه برای مجوزهای تحصیل اتفاق نیافتاده است. همچنان درصد آن برابر با ۱۷٪ است که کمتر از ۲۰٪ هدف است.
تاخیر در درخواست‌های مجوز کار در ژوئیه ۲۵٪ بود، کمی کمتر از ۲۷٪ ماه مه اما بیشتر از ۲۲٪ پیش‌بینی شده.