Skip to content
بیانیه اقتصادی پاییزی برجسته استراتژی افزایش تأمین مسکن مقرون به صرفه در کانادا

تاریخ انتشار

وزیر مالی کانادا، کریستیا فریلند، بیانیه اقتصادی پاییزی سال 2023 را در تاریخ ۲۱ نوامبر منتشر کرد.

این بیانیه به عنوان یک به‌روزرسانی از پیشرفت برنامه اقتصادی کانادا از زمان انتشار بودجه ۲۰۲۳ عمل می‌کند. همچنین برنامه‌هایی که از پیش برای بازتاب وضعیت فعلی اقتصاد در حرکت بودند را نیز تقویت می‌کند.

به عنوان مثال، این بیانیه به بحران قیمتی مسکن در کانادا اشاره می‌کند. این چیزی است که ممکن است چالشی برای مهاجران جدیدی باشد که در حال تشکیل و استقرار در جوامع خود هستند.

بسیاری از اقتصاددانان، همچنین دولت کانادا، می‌گویند که بزرگترین مشکل در قابلیت دسترسی به مسکن، کمبود تأمین برای برآوردن تقاضا است. جمعیت کانادا امسال به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسیده و ادامه پیدا خواهد کرد.

پذیرش کارگران ماهر برای ساخت بیشتر خانه‌ها
یک بخش از بیانیه برجسته کردن برنامه دولت برای وارد کردن بیشتر کارگران ماهر به کانادا به منظور افزایش تعداد خانه‌های ساخته شده است. آن بیانیه می‌گوید که کانادا دارد برای اولویت‌بندی یک مسیر برای کارگران ساختمانی برای دریافت اقامت دائم تلاش می‌کند.

دولت می‌گوید که این اولویت را با معرفی دوره های پذیرش بر اساس دسته‌بندی اکسپرس انتری مطرح کرده است.

در این دسته‌بندی‌های جدید، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ممکن است دعوت‌نامه برای درخواست از کاندیداهای اکسپرس انتری که یک ویژگی خاص دارند، بجای دعوت کاندیداهایی با امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع بالا، صادر کند.

شش دسته برای افرادی که شغل‌هایی در زمینه‌های زیر دارند اعلام شده است:

مراقبت‌های بهداشتی؛
حرفه‌های دانش، فناوری، مهندسی و ریاضی؛
صنایع و مشاغل مرتبط با حیاط‌بانی؛
حمل و نقل؛
کشاورزی و خوراک و کشاورزی
مهارت قوی در زبان فرانسوی
از جمله دعوت‌شدگانی که شغل‌هایشان در دسته مربوط به مشاغل حرفه‌ای بوده‌اند، ۱۵,۵۰۰ نفر در اعلان‌های هدفمندی تاکیدی در ماه ژوئن امسال دعوت شده‌اند.

نمایش خبر  انتاریو از 828 نامزد اکسپرس انتری دعوت می کند

از جمله این‌ها، ۱,۵۰۰ کاندید به دسته مربوط به مشاغل حرفه‌ای در تاریخ ۱ اوت دعوت شده‌اند. بیانیه می‌گوید که این کاندیداها شغل‌هایی در حوزه‌های نجاری، برقکاری، جوشکاری، لوله‌کشی، پیمانکاری، و دیگر مشاغل دارند که می‌توانند به ساخت بیشتر خانه‌ها کمک کنند.

برخلاف این، دپارتمان ۷,۷۰۰ کاندید فرانسوی‌زبان و ۵,۶۰۰ کاندید مربوط به مراقبت‌های بهداشتی دعوت کرده است. شاغلین این حوزه نامعلوم بوده‌اند.

دنباله دادن دعوت‌های برگزیدگی دسته‌بندی شده برای کاندیدان ورودی Express Entry، IRCC نیز بسیاری از کاندیدان را در دوره‌های برگزیدگی بر اساس برنامه ارسال داشته است، بنابراین احتمالاً برخی از کاندیدان شغل‌های مرتبط با مشاغل حرفه‌ای را هم داشته‌اند. با این حال، هیچ دوره برگزیدگی ورودی Express Entry از تاریخ ۲۶ اکتبر به بعد صورت نگرفته است.

در برنامه تعدادی مهاجرتی ۲۰۲۴-۲۰۲۶ که به تازگی منتشر شده، IRCC هدف‌گذاری به عکس‌العمل غیرنفعی نیز برای ۴۸۵,۰۰۰ قبولی مهاجر دائمی در سال ۲۰۲۴ و ۵۰۰,۰۰۰ نفر در هر سال برای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ گذاشته است. وزیر مهاجرت مارک میلر می‌گوید که دپارتمان برنامه‌ریزی مهاجرت در آینده به دنبال یک رویکرد جامع و کلان دولتی برای مهاجرت خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که زیرساخت‌های مورد نیاز مهاجران مانند مسکن مقرون به صرفه در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

تشخیص مدارک خارجی و جابجایی کارگری بین ایالات
بیانیه همچنین می‌گوید که کانادا در حال تلاش است تا برنامه تشخیص مدارک خارجی را بهبود بخشد تا به مهاجران کمک کند تا تجربه کار مربوطه را کسب کنند. همچنین سعی شده است که هماهنگی با استان‌ها و قلمروها را به منظور بهبود تشخیص مدارک بهبود بخشیده شود.

نمایش خبر  نتایج آخرین قرعه کشی PNP در بریتیش کلمبیا

تلاش‌هایی هم برای بهبود جابجایی کارگری بین استانی انجام می‌شود. ممکن است مهاجران جدید، و همچنین کاناداییان، نسبت به پیگیری شغل‌هایی که نیازمند جواز است، مثل مواردی که در حوزه مراقبت‌های بهداشتی یا مشاغل حرفه‌ای رخ می‌دهد، مردد باشند؛ زیرا آنها مجبورند در صورت تصمیم به مهاجرت به یک استان یا قلمرو دیگر، جواز جدید دریافت کنند.

به‌منظور تشویق کارگران ماهر در حرفه‌های صنعتی، کانادا در حال حاضر یک کسر مالیاتی برای توسعهٔ انتقال کاری تا حداکثر ۴,۰۰۰ دلار در سال برای هزینه‌های موقت جابجایی کارگران صنعتی معرفی کرده است.

شرکت مسکن کانادا
یکی از نکته‌های مهم این بیانیه، معرفی فهرست مسکن کانادا بود که برای کمک به مالکان خانه‌ها که در برابر هزینه‌ها و نرخ‌های بهره‌ای رو به رو با مشکلاتی روبرو هستند، طراحی شده است.

این فهرست جدید الزام برای مؤسسات مالی برای همکاری با مالکان خانه‌ها در مشکلات مالی را ایجاب خواهد کرد از طریق:

اجازه دادن به تمدید موقت دورهٔ بازپرداخت برای دارندگان وام مسکن در معرض خطر؛
معافیت از هزینه‌ها و هزینه‌هایی که در غیر اینصورت برای تدابیر کمکی اخذ خواهد شد؛
درخواست برای دارندگان وام بیمه‌شده برای مجدد صلاحیت گرفتن تحت نرخ حداقلی صلاحیتی بیمه‌شده هنگام تعویق وامدهی;
تماس با مالکان خانه چهار تا شش ماه پیش از موعد تجدید وام آن‌ها برای آگاهی از گزینه‌های تجدید وام آن‌ها؛
اعطای امکان به مالکان در معرض خطر برای پرداخت‌های یکجا به منظور جلوگیری از بازپرداخت منفی یا فروش مسکن اصلی بدون هر گونه جرایم پیش‌پرداخت؛ و
عدم اخذ بهره‌ای بر روی بهره در صورتی که تدابیر ریلیف وامی منجر به دوره‌ای موقت از بازپرداخت منفی شود.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان در این هفته نامزدهایی را در قرعه کشی های PNP دعوت می کنند.

این بیانیه همچنین به مردم کانادا یادآوری کرد که از سپتامبر امسال دولت فدرال سقف سالانهٔ حمایت مالی به شرکت مسکن و امور شهرسازی کانادا (CMHC) برای تأمین منابع مالی به قیمت پایین را به ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش داده است.

این منابع مخصوص تأمین اعتبار وام مسکن برای پروژه‌های اجاره مسکونی چند واحدی (حداقل پنج واحد) تحت بیمه CMHC است. دولت اظهار می‌دارد که این کمک امکان احداث تا ۳۰٬۰۰۰ واحد آپارتمان اجاره ای دیگر در سال را فراهم خواهد کرد.