Skip to content
سازمان اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده است که دوره موقت آموزش از راه دوردر زمان کرونا، تا پایان سال 2023 تمدید می‌شود.

تاریخ انتشار

سازمان اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده است که دوره موقت آموزش از راه دوردر زمان کرونا، تا پایان سال 2023 تمدید می‌شود.

دانشجویانی که کمتر از 50% تحصیلات مورد تأیید PGWP را خارج از کانادا به پایان رساندند، تا تاریخ 31 دسامبر 2023 واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) خواهند بود.

قبل از شیوع ویروس کرونا، تمام دانشجویان بین‌المللی بایستی کمتر از 50% تحصیلات خود را به صورت آنلاین انجام داده باشند و زمانی که به صورت آنلاین خارج از کانادا تحصیل می‌کردند، به شرایط واجد شرایطی برای دریافت PGWP محسوب نمی‌شد.

به دلیل عدم امکان سفر در طول دوران ویروس کرونا، IRCC محدودیت یادگیری آنلاین را برای دانشجویانی که

  • در مارس ۲۰۲۰ در برنامه‌های PGWP شرایط لازم برای فعالیتها را داشتند
  • بین مارس 2020 و ۳۱ اوت ۲۰۲۲ برنامه‌های PGWP شروع کرده‌اند

لغو کرد. این بدان معناست که هر کسی که مطالعات خود را در خارج از کانادا قبل از ۳۱ اوت ۲۰۲۲ شروع کرده باشد، می‌تواند ۱۰۰٪ از زمان برای واجد شرایطی PGWP خود استفاده کند. برای دانشجویی که درس خود را بین ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ و ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ شروع کرده است، تنها ۵۰٪ از زمان قابل محاسبه است.

این تدابیر و تمدید فعلی برای دانشجویانی که پس از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ در خارج از کانادا تحصیل می‌کنند، نمی‌رود، به طوری که تاریخ شروع تحصیلات نقص عضوی داشته باشد. همچنین برای دانشجویانی که در برنامه‌ها پس از ۳۱ اوت ۲۰۲۲ ثبت‌نام کرده‌اند نیز اعمال نمی‌شود.

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) چیست؟
PGWP یک مجوز کار باز برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند پس از پایان برنامه تحصیلی خود در کانادا زندگی و کار کنند.

نمایش خبر  تعهدات افرادی که برای مهاجرت کانادا اسپانسر همسر خود می‌شوند به طور خلاصه، شما باید بتوانید نیازهای اولیه‌ی همسر یا شریک قانونی‌تان را برطرف کنید.

از آنجا که این یک مجوز کار باز است، صاحبان PGWP قادر به کار در تقریباً هر کارفرمایی در کانادا هستند. طول زمان PGWP بستگی به طول برنامه تحصیلی دارد و ممکن است تا ۳ سال طول بکشد.

بر اساس بروزرسانی IRCC، اگر یک دانشجو زمانی را در یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) در خارج از کانادا صرف کرده باشد، پس از رسیدن برنامه پذیرش مطالعه به مقدار زمان تحصیلات در نظر گرفته می‌شود.

برای برخورداری از این مجوز ها، دانشجوها باید:

  • تحصیلات خود را در یک برنامه تحصیلی تحصیلی، کاربردی یا حرفه‌ای در یک DLI که حداقل ۸ ماه است طبقه‌بندی کنند.
  • دریافت یک رو نوشت و یک نامه رسمی از یک موسسه آموزشی مجاز که تأیید می‌کند درخواست کننده شرایط لازم برای اتمام برنامه تحصیلی خود را برآورده کرده است، که در برنامه درخواست مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) قرار می‌گیرد.
  • کسانی که پس از تحصیلات در کانادا باقی مانده و دارای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی بوده‌اند، می‌توانند از تجربه کاری کسب شده برای اخذ وضعیت پایداری مالکیت استفاده کنند، زیرا بسیاری از برنامه‌های مهاجرت فدرال و استانی به داشتن تحصیلات و تجربه کاری در کانادا امتیاز می‌دهند.
  • علاوه بر راهکارها و ترفندهایی که بالاتر ذکر شد، دولت کانادا – هم در سطح استانی و هم در سطح فدرال – راه‌های متعددی برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی به شهروندان کشور ارائه می‌دهد.
  • در سطح فدرال، برخی از حمایت‌هایی که به شهروندان ارائه می‌شود عبارتند از:
  • اعتبار مالیاتی کالاها و خدمات (GST) که انتظار می‌رود به تقریباً ۱۱ میلیون کانادایی با درآمد کمتر تا متوسط کمک مالی ارائه دهد.
  • تسهیلات مالی تخصیص یافته به کارگران کانادایی (CWB) که هدف آن تکمیل درآمد برای پایین‌دست‌ترین دریافت‌کنندگان درآمد کانادا است.
  • تسهیلات دندانپزشکی کانادا (Canada Dental Benefit) که طراحی شده است تا مراقبت‌های دندانپزشکی قابل پرداخت را از طریق پرداخت‌های خالی از مالیات برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی کودکان زیر ۱۲ سال فراهم آورد.
  • در سطح استانی، مناطق مختلفی در کانادا برای ساکنین خود تسهیلات مشابهی فراهم می‌کنند. نمونه‌ها عبارتند از:
  • تسهیلات کودک انتاریو (Ontario Child Benefit)
  • برنامه‌های مسکن ارزان در البرتا (Affordable Housing programs in Alberta)
  • مالیات کودکی در زمینه کودکان در سن بچه‌ای (British Columbia Early Childhood Tax Benefit) بریتیش کلمبیا
  • برای دسترسی به لیست کامل تسهیلات استانی و قلمرویی، می‌توانید در اینجا در لینک پیدا کنید، جایی که پیوندهایی به صفحات آنچه که هر استان و قلمرو در کانادا ارائه می‌دهد در زمینه تسهیلات و برنامه‌های دولتی وجود دارد.
نمایش خبر  گزینه های خود را برای مهاجرت به کانادا از هند کشف کنید