Skip to content
مهاجرت به کانادا: انتظار چه چیزی را داشته باشید و چه چیزهایی را در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا باید بدانید

تاریخ انتشار

مهاجرت به کانادا: انتظار چه چیزی را داشته باشیدد و چه چیزهایی را در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا باید بدانید

کانادا یک سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی دارد که از تأمین درآمد مالی به وسیله مالیات برای ارائه خدمات پزشکی ضروری رایگان، شامل مراقبت های اولیه و ثانویه، درمان بیمارستانی اورژانس و خدمات زایمان استفاده می کند.

کانادا یک یاتز بهترین مقاصد برای کار و زندگی است.، امکانات زندگی بالایی که در کانادا وجود دارد و زیبایی های طبیعتی آن، از دلایلی است که کانادا به مقصد مورد علاقهٔ مهاجران شده است، این کشور همچنین در سیستم مراقبت های بهداشتی، جایگاه بسیار مطلوبی دارد. ما می دانیم که دسترسی به مراقبت های بهداشتی یک نکته مهم است که در تصمیم گیری دربارهٔ مزایا و معایب یک ماموریت خارج از کشور باید در نظر گرفته شود. در این بخش، کانادا به معیارهای بالا مد نظر قرار میگیرد.

با این حال، برای استفاده بهینه از این سیستم، باید ابتدا آن را درک کنید و بدانید چگونه کار می کند. و همین موضوع در این مقاله مطرح شده است. در اینجا، ما آن را به امور ضروری ساده کرده ایم تا شما بتوانید از آن استفاده کنید.

با تنوع فرهنگی زیاد، مهاجران جدید در این کشور که به طور صمیمی پذیرفته و شامل همه می شوند، تازه به کانادا آمده‌اند، شبیه به خانه احساس می‌کنند. با بیش از 200 اقوام مختلف و دو زبان رسمی، تنوع کانادا جزئی از قدرت اقتصادی و جایگاه یک قدرت اقتصادی در G7 است. بنابراین، اگر برای یک تحول شغلی در کانادا برنامه ریزی می‌کنید، شما همراهی و پشتیبانی مهاجران دیگری که بدون تردید موفقیت داشته‌اند، خواهید داشت. البته، تجربه مهاجرتی برای شما لذت‌بخش‌تر و پرمحتوا خواهد بود اگر سالم و سلامت باقی بمانید و به همین دلیل باید در اسرع وقت از سیستم آن شناخت پیدا کنید.

نمایش خبر  کانادا نزدیک به ۱.۸ میلیون درخواست مهاجرت دارد

مراقبت های بهداشتی در کانادا:
در ابتدا، کانادا یک سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی دارد که با استفاده از درآمد مالی حاصل از مالیات، خدمات پزشکی ضروری رایگان را ارائه می دهد. این خدمات شامل مراقبت های اولیه و ثانویه، درمان بیمارستانی اورژانس و خدمات زایمان می شود. این سیستم به منظور تأمین سلامت تمام افراد قابل استفاده است. اما باید توجه داشت که همهٔ خدمات در آن پوشش داده نمی‌شوند. به عنوان مثال داروهای تجویزی، مراقبت های دندانی و چشمی، خدمات آمبولانس و فیزیوتراپی که پوششی ندارند. یک نکته دیگر هم اینکه بیمارستان‌ها از قبیل‌های خصوصی هستند و اینکه توصیه می‌شود مراقبان خارجی نیز به این نکته توجه کنند.

همچنین باید دقت داشت که سیستم مراقبت های بهداشتی در کانادا متمرکز نیست و به صورت مؤسساتی اداره می‌شود. این قسمتی است که برای مهاجران جدید کمی پیچیده می شود. به جای یک سیستم مراقبت های بهداشتی متمرکز، هر منطقه به‌صورت جداگانه این سیستم را اداره و ارائه می کند. استان‌ها و قلمروهای مختلف در کانادا به طور جداگانه فعالیت می‌کنند و در نتیجه استانداردهای مراقبت، نیز می‌توانند متفاوت باشند. به همین دلیل، هر منطقه نیز قدرت تعیین معنای “ضرورت پزشکی” را دارد که در نهایت تأثیری بر بیماران خواهد داشت. بنابراین، پس از تأیید مقصد شما، مهم است که قبل از رفتن، سیستم بهداشتی در منطقه را بررسی کنید.

هنگامی که به کانادا می رسید، حتی فکر هم نکنید که قبل از دریافت کارت بهداشت، بازدیدی از پزشک یا رفتن به بیمارستان داشته باشید. این اولین موردی است که باید در لیست اولویت هایتان باشد. هر چند روند درخواست برای دریافت کارت بین مناطق مختلف متفاوت است، اما به‌طور کلی کمی پیچیدگی دارد و فقط نیاز به ارائه اسناد پشتیبان مانند اثبات سکونت و شناسه دولتی دارد. با دریافت کارت خود می توانید از سیستم استفاده کنید.

نمایش خبر  گزارش مهاجرت منطقه واترلو تجربیات و چالش های پیش روی تازه واردان را تشریح می کند

در مرحلهٔ بعد، به دنبال یک پزشک خانواده (یا پزشک عمومی) هستید و برای این کار می‌توانید با سامانه سلامت استانی ثبت نام کنید. یک ایده خوب است که از دوستان و همکاران خود برای توصیه ها استعانت کنید و اگر نیاز به مشاوره دارید، می توانید با سازمان های پوشش مسکونی محلی و مراکز بهداشت جامعه در منطقه خود تماس بگیرید. دریافت مراقبت های پزشکی بدون نوبت (Walk-in Clinics) نیز در کانادا شایع است.