Skip to content
گزارش مهاجرت منطقه واترلو تجربیات و چالش های پیش روی تازه واردان را تشریح می کند

تاریخ انتشار

منطقه واترلو انتاریو یک مرکز فناوری است و استعدادهای جهانی زیادی را جذب می کند.

هر دو سال یکبار، منطقه واترلو یک نظرسنجی از مهاجران، پناهندگان، دانشجویان بین‌المللی، کارگران موقت و خانواده‌های آنها انجام می‌دهد تا از تجربیات آنها پس از نقل مکان به کانادا در منطقه واترلو مطلع شود.

 این نظرسنجی تصویری از کمک‌های تازه واردان به منطقه، و همچنین مبارزات و مشکلاتی که با آن‌ها روبرو هستند و پیشنهادات آنها در مورد آنچه که می‌توان بهبود داد، ارائه می‌کند.

 امسال، حدود 1500 شرکت کننده در ارائه بازخورد شرکت کردند.  این شامل تازه واردین و همچنین کسانی که تا پنج سال در کانادا بوده اند نیز می شود.

واترلو یک مقصد برتر برای استعدادهای فناوری است

واترلو مرکز استارت آپ ها و استعدادهای فناوری است زیرا این منطقه دارای نزدیک به 1600 کسب و کار مرتبط با فناوری است.  منطقه واترلو همچنین دارای بالاترین تمرکز بخش فناوری اطلاعات و ابزارهای تحلیلی در کانادا بر اساس جمعیت است.

 بیش از 90 درصد از افراد مورد بررسی گزارش دادند که به دلیل داشتن خانواده و دوستان در منطقه واترلو تصمیم گرفتند در منطقه واترلو مستقر شوند.  درصد بالایی نیز به دلیل شهرت موسسات پس از متوسطه محلی و پیشنهادهای شغلی بود.

چالش ها و راه حل ها

این مطالعه نشان داد که اکثر تازه واردانی که به منطقه می‌آیند، تحصیلات بالاتری نسبت به کل جمعیت واترلو دارند.  با این حال، تنها 51 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که در شغلی کار می کنند که به همان سطح مهارت یا تجربه شغل قبلی آنها نیاز دارد.  برخی از چالش‌ها در یافتن شغل و مسکن مقرون‌به‌صرفه گزارش کردند، در حالی که برخی دیگر ایجاد ارتباطات اجتماعی را بزرگترین مانع برای حل و فصل می‌کنند.

 به طور کلی، نیمی از پاسخ دهندگان گزارش دادند که از زندگی خود کاملاً راضی بودند و گفتند که تجربه مثبتی از اقامت در منطقه واترلو داشتند.  با این حال، آنها حمایت بیشتری را برای یافتن کار به عنوان آموزش کارفرمایان در مورد ارزش استخدام، حفظ و ارتقای تازه واردان به کانادا توصیه می کنند.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت: متقاضیان می توانند به زودی انتظار استانداردهای خدمات عادی را داشته باشند

مسیرهای اقامت دائم برای کارگران فناوری

اکسپرس اینتری

کاندیداهای دارای پیشینه فنی، دریافت کنندگان اصلی دعوت نامه های اقامت دائم تحت برنامه های اکسپرس انتری هستند.

 اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت برنامه است که می تواند برنامه های کاربردی را برای کارگران ماهر تسریع کند.  برجسته‌ترین مسیر اکسپرس اینتری، برنامه کارگر ماهر فدرال است.  FSWP برای کاندیداهایی است که حداقل یک سال سابقه کار دارند که مطابق با اکثر مشاغل بخش فناوری، تحت کدهای ملی شغلی (NOC) 0، A یا B قرار می گیرد.

 از طرف دیگر، داوطلبانی که در سه سال گذشته یک سال تجربه کاری در کانادا داشته‌اند، می‌توانند از طریق برنامه دسته تجربه کانادایی واجد شرایط اکسپرس اینتری باشند.

اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله ای است:

  • داوطلبان باید خود ارزیابی کنند که آیا واجد شرایط برنامه ای هستند که می خواهند برای آن درخواست دهند.
  •  اگر واجد شرایط باشند، می‌توانند نمایه‌ای در وب‌سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ایجاد کنند.  سپس IRCC یک امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع را که بر اساس تجربه کاری، تحصیلات، توانایی‌های زبانی و سایر عوامل سرمایه انسانی است، اختصاص می‌دهد.  هر چه کاندید نمرات بیشتری کسب کند، احتمال بیشتری دارد که دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم دریافت کند.

IRCC تقریبا هر دو هفته یک بار قرعه کشی برگزار می کند.  اگر داوطلبی ITA دریافت کند، 60 روز فرصت دارد تا درخواست نهایی خود را به IRCC ارسال کند.  پس از ارسال درخواست اقامت دائم، IRCC در نظر دارد ظرف شش ماه به آن رسیدگی کند.

ممکن است در سال 2023 تغییراتی در اکسپرس اینتری ایجاد شود

تحت سیستم اکسپرس انتری فعلی، مشاغل فناوری NOC هستند که اغلب ITA دریافت می کنند.  IRCC اخیراً اعلام کرده است که در اوایل سال 2023، ممکن است به جای CRS، دعوتنامه‌ها را بر اساس معیارهای تجربه کاری برگزار کند تا اطمینان حاصل شود که دعوت‌نامه‌ها برای کسانی صادر می‌شود که می‌توانند شکاف‌های مهم در بازار کار کانادا را پر کنند.

نمایش خبر  گزینه های شما برای غلبه بر عدم پذیرش برای مهاجرت به کانادا

برنامه نامزد مهاجرت انتاریو

هر استان و قلمرو کانادا، به جز کبک و نوناووت، دارای یک برنامه کاندید استانی است که از طریق آن دولت‌های استانی می‌توانند کاندیداهایی را برای اقامت دائم انتخاب کنند که فکر می‌کنند بهترین گزینه در بازار کار استان هستند.  در سال 2022، انتاریو حداکثر 9700 مهاجر جدید را از طریق برنامه کاندیدهای مهاجر انتاریو به استان دعوت خواهد کرد.

 برخی از نامزدهای استانی از طریق قرعه کشی فناوری انتاریو، که یک مسیر مهاجرتی به طور خاص برای نامزدهای با تجربه در بخش فناوری است، انجام می شود.

 انتاریو فهرستی از مشاغل با NOC های خاص دارد که واجد شرایط قرعه کشی فناوری هستند، در صورتی که معیارهای پایه زبان و آموزش را نیز رعایت کنند.

مجوزهای کار موقت برای کارگران فنی

جریان جهانی استعدادها

«جریان استعدادهای جهانی» برای تسهیل رشد صنعت فناوری کانادا ایجاد شد.  برای این برنامه مجوز کار، دولت قصد دارد پس از ارسال درخواست نهایی توسط کارمند احتمالی، به استاندارد پردازش دو هفته ای دست یابد.

 این مسیر به کاندیدها اجازه کار موقت ارائه می دهد و می تواند به عنوان پله ای برای اقامت دائم برای افرادی که واجد شرایط هستند استفاده شود.  GTS بخشی از برنامه کارگران خارجی موقت است و مراحلی وجود دارد که کارفرما باید قبل از واجد شرایط بودن برای استخدام کارمندان از طریق TFWP انجام دهد.

اولین قدم این است که یک ارزیابی خنثی یا مثبت از تأثیر بازار کار از استخدام و توسعه اجتماعی کانادا دریافت کنید.ESDC ارزیابی می کند که آیا استخدام کارگران خارج از کانادا تأثیر مثبت، خنثی یا منفی بر بازار کار کانادا خواهد داشت یا خیر.

همچنین کارفرمایان باید معیارهای یکی از دو دسته زیر را داشته باشند:

نمایش خبر  IRCC تمدید موقت ساعات کار خارج از دانشگاه را تجدید نخواهد کرد

دسته الف: این دسته برای شرکت هایی است که از طریق یک شریک ارجاع به EDSC نزدیک می شوند.  شرکای ارجاع معمولاً آژانس ها یا مشاغل دولتی، محلی یا وابسته به دولت هستند که وظیفه حمایت از اقتصادهای محلی را دارند.  کارمندانی که تحت این دسته استخدام می شوند در بخش خاصی از بخش فناوری بسیار متخصص هستند.  اگر شغل نامزد از قبل در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی قرار دارد، کارفرما باید تحت رده B درخواست دهد.

دسته ب: این برای کارفرمایانی است که به کارمندانی نیاز دارند که در مشاغلی مشغول به کار هستند که قبلاً در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی قرار دارند، مانند مهندسان نرم افزار، طراحان، یا تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی.

 این مشاغل مورد تقاضا در نظر گرفته می شوند و دولت کمبود این مهارت ها را در نیروی کار کانادا تشخیص داده است. 

CUSMA

استعدادهای فنی از سایر نقاط آمریکای شمالی، ممکن است واجد شرایط موافقتنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک (CUSMA) باشند.  مانند GTS،که مجوز کار موقت است.

این توافقنامه جابجایی استعدادها بین کشورها را تسهیل می کند.این قرارداد بیشتر به دو دسته تقسیم می شود که مربوط به کارکنان فناوری است.

حرفه ای ها: 63 شغل واجد شرایط CUSMA در رده حرفه ای ها هستند.  مشاغل فنی برجسته مانند تحلیلگران سیستم و مهندسان نرم افزار ممکن است واجد شرایط باشند.

نقل و انتقالات درون شرکتی (ICT): فناوری اطلاعات و ارتباطات زمانی رخ می دهد که کارمندان شرکت های چند ملیتی به شعبه شرکت در کانادا نقل مکان کنند.  انتقال گیرنده اغلب فردی است که در یک موقعیت مدیریتی قرار دارد یا دانش تخصصی دیگری دارد.

غیرCUSMA ICTs

ممکن است نیازی نباشد که شرکت‌های چند ملیتی واجد شرایط ICT در مکزیک یا ایالات متحده مستقر باشند.  اگر هر شرکتی در سراسر جهان شعبه ای در کانادا داشته باشد، ممکن است کارمندان کشورهای دیگر بدون نیاز به دریافت LMIA به کانادا منتقل شوند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420