Skip to content
چه کاری در ماه اول خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا انجام دهید

تاریخ انتشار

چه کاری در ماه اول خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا انجام دهید

کانادا به دلیل استاندارد بالای آموزش، هزینه های نسبتاً پایین آموزشی، فرصت های کار در حین تحصیل و فرصت های مهاجرت موجود پس از فارغ التحصیلی، مقصد بسیار محبوبی برای دانشجویان بین المللی است.

داده های بدست آمده از سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان داد که تا 31 دسامبر 2022، 807،750 دانشجوی بین المللی با اجازه تحصیل معتبر وجود داشت، یک عدد بالاترین تمام وقت.

با ورود تعداد بیشتری از دانشجویان به کانادا برای ترم پاییز تحصیلات، CIC News این راهنما را برای دانشجویان بین المللی جهت رفت و آمد در 30 روز اول سفر کانادایی خود آماده کرده است.

خانه

در حالی که بسیاری از دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با مؤسسۀ آموزش مورد نظر خود (DLI) – تنها مؤسسات آموزشی در کانادا که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند – خانۀ خود را پیدا کنند، باز هم بسیارى از آن ها بايد به دنبال اقامتگاه در اطراف دانشگاه يا دانشكده خود باشند.

يكى از منابع مفيدى كه دانشجويان بين المللى مى توانند استفاده كنند، پورتال خانۀ دانشگاه يا كالج مربوط به خود است. اين ها معمولأ تابلوى اعلاميات آنلاينى هستند كه يك مدرسۀ آن را اجراء مى كند، جائى كه دانشجويان، هيئت علمى و پست های تأييد شده مى توانند آگهى های جستجوى املاك مختلف را منتشر كنند.

علاوه بر پشتیبانی مدرسه، دانشجویان بین المللی همچنین می توانند از طریق وب سایت های رسانه های اجتماعی و آگهی های محبوب به دنبال املاک اجاره ای بگردند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

کیجیجی – سایت آگهی های محبوب کانادا، کیجیجی دارای انواع مختلف املاک اجاره ای است که می توانید به منطقه خاص خود فیلتر کنید؛ فیس بوک مارکت پلیس – مشابه کیجیجی، بازار نیز شفافیت بیشتری بین افراد (زیرا به فیس بوک متصل است) را ارائه میدهد؛

Realtor.ca – یک وب سایت محبوب اجاره و خرید خانه. لیست ها از کانال های مختلف را نشان میدهد و نگاه درونی به آنچه که مشاوران املاک مشاهده می کنند را فراهم میدارد. سایت همچنین به افراد اجازه میدهد تا با عوامل و شرکت های اجاره به طور مستقیم تماس بگیرند؛

یا استخدام یک مشاور املاک – در حالی که این گزینه ممکن است گزینه گران تری باشد، استخدام یک مشاور املاک همچنین استرس و نگرانی در پیدا کردن خانه را کاهش میدهد. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی باید توجه داشته باشند که مشاوران املاک فقط پس از بستن یک خرید یا قرارداد اجاره موفق، جبران درآمدهای خود را درآورده و به طور عادلانه در طول جستجو برای خانه پول نخواهید پرداخت.

نمایش خبر  نگاهی به روز کانادا از طریق Heritage Minutes

دانشجویان بین المللی باید توجه داشته باشند که اگر سابقه اعتباری در کانادا نداشته باشند، ممکن است برای طرح تلفن همراه پس از پرداخت با برخی از حامل ها در کانادا واجد شرایط نباشند. با این حال، برخی از ارائه دهندگان قادر به ارائه طرح های پس از پرداخت به دانشجویان بین المللی از طریق بررسی های اعتباری بین المللی هستند. در صورت عدم وجود سابقه اعتباری، دانشجویان بین المللی همچنین می توانند برای یک طرح پیش پرداخت انتخاب کنند.

به طور کلی، هنگام جستجوی مسکن خارجی، رفت و آمد به مدرسه می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی نکته ای مهم باشد. برنامه‌هایی مانند Transit یا منابع آنلاین مانند Google می‌توانند در کمک به دانشجویان برای درک بهتر گزینه‌های حمل و نقل از یک محل اقامت احتمالی بسیار ارزشمند باشند.

تلفن همراه

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی یک تلفن همراه با شماره محلی دریافت می‌کنند تا با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشند.

قیمت طرح‌های تلفن همراه بستگی به طول طرح و آنچه که شامل می‌شود، دارد، که بسیاری از آن‌ها قیمت ویژه یا طرح‌های مناسب برای دانشجویان ارائه می‌دهند. بعضی از عوامل قابل توجه هنگام انتخاب یک طرح تلفن این است که آیا شامل دستگاه است، همچنین دقایق تماس و داده. به عنوان یک دانشجو بین‌المللی، شاید بخواهید تماس‌های بین‌المللی به خانۀ خود را بگیرید. بسياري از ارائۀ دهندگان تلفن تماس های بین المللي را به عنوان يك افزودني اختياري به طرح های تلفن خود دارند.

طرح های تلفن جدید معمولاً در نقطۀ فروش تعبيۀ مي شوند، كۀ مي تواند در يك فروشگاه، كيوسك فروشگاه يا حتى در فرودگاه باشد. اگر سابقۀ اعتباري قابل ارزيابي دارید، گزينۀ دريافت يك طرح تلفن جديد آنلاين از طريق يك ارائۀ دهنده خدمات را دارید.

باید توجه داشت کۀ اگر سابقۀ اعتباري در كانادا ندارید، ممكن است برای يك طرح تلفن پس پرداخت با بعضي از حاملى ها در كانادا واجد شرایط نباشید. با این حال، بعضى از ارائۀ دهنده ها قادر به ارائۀ طرح های پس پرداخت به دانشجويان بین المللى از طريق چك های اعتبارى بین المللى هستند. در صورت عدم وجود سابقۀ اعتبارى، دانشجويان بین المللى همچنان مى توانند يك طرح پى پى را اختيار كنند.

بانکداری

به سرعت پس از ورود به کانادا، باید یک حساب بانکی باز کنید که برای هزینه‌های روزانه و پرداخت قبوض خود استفاده می‌شود. همچنین اگر قصد دارید در حین تحصیل کار کنید، به یکی نیاز دارید.

کانادا انواع مختلفی از بانک‌ها با دفاتر و شعب در اکثر شهرهای کانادایی، همچنین اتحادیه‌های اعتباری و بانک‌های بین‌المللی دارد. بهترین بانک برای شما احتمالاً بستگی به اولویت‌های شما دارد، با این حال، بیشتر بانک‌های کانادایی خدمات مشابه با کیفیت را ارائه می‌دهند.

نمایش خبر  استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، مانیتوبا، آلبرتا و نیوبرانزویک در آخرین نتایج مهاجرت استانی دعوتنامه فرستادند

مهاجران جدید به کانادا می‌توانند با ارائه انواع مختلفی از مدارک، حساب بانکی باز کنند، معمولاً نوعی از شناسه. هر بانک شرایط خود را دارد بنابراین باید بررسی کنید که چه مدارکی را قبول می‌کنند – با این حال، معمولاً زمانی که یک حساب بانکی جدید باز می‌شود، برای دانشجویان بین‌المللی خوب است که آورده شوند:

مجوز تحصیل؛ گذرنامه (با ویزای دانشجویی)؛ شناسه دانشجو؛ نامه پذیرش از DLI آن‌ها؛ و / یا اثبات محل سکونت؛

علاوه بر این، تقریباً تمام بانک‌های عمده کانادایی بسته‌های ویژه‌ای را برای مهاجران جدید به کانادا و دانشجویان ارائه می‌دهند.

شما همچنین باید در نظر داشته باشید که یک کارت اعتباری دریافت کنید، زیرا آن‌ها ارزشمند هستند زیرا اجازه محافظت مالی و قابلیت ردگیری هزینه‌های شما و ساخت اعتبار را می‌دهند. اعتبار در کانادا مهم است زیرا نشانگر کلیدی توانایی فرد در خرید بزرگتر یا تکرار شده است، مثل تأیید وام مسکن، قرارداد اجاره، طرح تلفن پس پرداخت و بیشتر. بسیاری از مؤسسات مالی کارت‌های تخصصی و قرارداد‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی و مهاجرین با درآمدهای پایین‌تر و سوابق اعتبار کوتاه‌تر ارائه می‌دهند.

پشتیبان های دانشجو

بسته به نهاد آموزش شما، DLIs پشتيباني های گوناگوني را فراهم كرده است، به طور خاص برای دانشجويان بين المللي.

مركز آموزش بين المللي مدرسه شما (يا دفتر دانشجويي بين المللي مطابق) همه چيز را از آموزش زبان و كمك، تا پشتيباني اسكان و حتي رویداد های خاص برای دانشجويان بين المللي ارائه مي كند. علاوه بر این، مركز آموزش بین المللي به عنوان لوله های عبور و اطلاعات به سایر دفاتر و دپارتمان های دبیرستان كه مي توانند كمك های اضافي را ارائه دهند، عمل مي كند.

یکی از این دپارتمان ها می تواند مرکز شغلی مدرسه شما باشد. دانشجویان بین‌المللی تا پایان سال 2023 قادر به کار کردن به تعداد نامحدود ساعت هستند و می‌توانند از کمک مرکز شغلی مدرسه خود بهره‌مند شوند. این دفاتر می‌توانند به دانشجویان بین‌المللی در آماده‌سازی رزومه، مصاحبه‌های جعلی، رویدادهای شبکه‌سازی و بسیاری چیزهای دیگر کمک کنند.

علاوه بر این، توصیه می‌شود که دانشجویان بین‌المللی در اسرع وقت کارت شناسایی دانشجوی خود را دریافت کنند. نه تنها این اجازه می‌دهد تا فرآیند ثبت نام کامل مدرسه صورت گیرد، بلکه ممکن است دانشجویان را قادر سازد تا از فروشگاه‌های خارجی منافع خاص دریافت کنند، مثل قیمت‌گذاری ترجیحات و طرح‌های خاص. یک نمونه برنامه SPC Card است که یک کارت را نشان میدهد (زماني كه با شناسه دانشجو ارائه شود) دانشجويان را برای صدها فروشگاه در گروه های خرید مختلف واجد شرایط مي كند.

نمایش خبر  کانادا چهارمین قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را از ماه جولای برگزار می کند

بسياري از موسسات اموزشی در آغاز سال تحصيلي يك هفته کلاب را برگزار مي كنند. برخلاف جلسات آشنایى (كه همچنين هفته FROSH نامیده مي شود)، این فرصتي است برای تمام کلاب ها برای روند جذب اعضای جديد – كه فرصت عالي است برای همه افراد برای پیدا كردن “گروه” خود. چه باشگاه فرهنگي باشد كه اجازه داده شود كه افراد از كشور های يكسان يا مشابه با هم آشنا شوند، يا باشگاهي كه براساس علاقمندي ها يا سرگرمي ها ساخته شده است، هفته باشگاه فرصت عالي است برای دیدار با افراد هم فكر شروع به ايجاد يك دوره جديده است.

دریافت یک شماره SIN

برای کار در کانادا یا دسترسی به برنامه‌های دولتی و منافع، شما به یک شماره نُفُسی نُفُسی (SIN) به نام SIN نیاز دارید. راه‌های مختلفی برای دریافت SIN کانادایی وجود دارد.

گزینه اول این است که آنلاین درخواست کنید؛ این روش سریع و آسان برای درخواست SIN است. پورتال eSIN وجود دارد که محیط امن و محافظت شده‌ای را ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید درخواست SIN خود را تکمیل کنید و نسخه‌های دیجیتال از اسناد خود را بارگذاری کنید.

شما همچنین می‌توانید به صورت حضوری برای SIN درخواست کنید. Service Canada ممکن است در جامعۀ شما باشد و یکی از کلینیک‌های خود را ارائه دهد که SIN را در مؤسسات آموزشی یا سازمان‌های جامعۀ مدنی صادر می‌کند. اگر قادر به درخواست آنلاین یا حضور در یکی از این کلینیک‌های SIN نبودید، می‌توانید یک قرار ملاقات در یک مرکز Service Canada نزدیک رزرو کنید و تمام اسناد لازم را ببرید.

در نهایت، شما ممکن است تصميم بگيريد كۀ فرم درخواست SIN كامل شده خود و تمام اسناد لازم را به دفتر ثبت بيمۀ اجتماعى پست كنيد. يكى از جنبۀ های كم توجۀ يك آموزش پسابينى قابليت تعامل با استادان و كاركنان مدرسۀ در ساعات دفتر است.

ساعات دفتر فرصت عالى برای نه تنها معرفى خود به استاد شما، بلكۀ فرصت های باارزشى برای يادگيرى از كسى كۀ در يك حوزۀ تحصيلى مشغول به كار است، در يك سناريو يك به يك. در حالى كۀ ساعات دفتر گاهى مى تواند شلوغ باشد (بستگ به برنامۀ استاد و تقاضاء)، زمان غالبأ ارزش صبر دارد – برای همة چيز از گپ زدن غير رسمى تا كمك عميق با يك جنبۀ كار درسى.



Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420