Skip to content
کانادا چهارمین قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را از ماه جولای برگزار می کند

تاریخ انتشار

IRCC از داوطلبان اکسپرس انتری بیشتری دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند

کانادا چهارمین قرعه کشی اکسپرس انتری تمام برنامه خود را از 6 جولای برگزار کرده است.

 IRCC 2250 دعوتنامه برای درخواست برای اقامت دائم صادر کرد.  امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع  525 بود. اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت کانادا برای تازه واردان ماهر است.

 هیچ برنامه‌ای برای این قرعه‌کشی مشخص نشده بود، به این معنی که کاندیدهای دستعه تجربه کانادایی و برنامه کارگران ماهر فدرال واجد شرایط دعوت بودند.

 به طور کلی، از زمانی که قرعه‌کشی‌های همه برنامه‌ها در 6 ژوئیه از سر گرفته شد، برای 7500 داوطلب ITA صادر شده است. تعداد کاندیدهای دعوت شده به طور مداوم با هر قرعه کشی 250 نفر افزایش یافته است در حالی که حداقل امتیاز CRS به طور پیوسته هر هفته هشت یا نه امتیاز کاهش می‌یابد.  امتیاز برش فعلی 33 امتیاز کمتر از قرعه کشی 6 ژوئیه است که 557 بود. CRS امروز نشان دهنده کاهش 8 امتیازی نسبت به آخرین قرعه کشی در 3 اوت است.

 قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری همه برنامه‌ها توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برای بیش از ۱۸ ماه متوقف شد.  در طول این مدت، فقط کاندیدهای واجد شرایط برای اقامت دائم تحت CEC یا برنامه نامزد استانی برای درخواست دعوت شدند.  با این حال، قرعه کشی های CEC نیز در سپتامبر 2021 متوقف شد.

 توقف قرعه‌کشی‌ها در پاسخ به تعداد زیادی از درخواست‌های اقامت دائم ارائه‌شده در حالی بود که همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ در نوسان بود.  در این مدت مرزهای کانادا بسته شد و مقررات سفر مرتباً تغییر کرد.

نمایش خبر  نگاهی به جمعیت شناسی کانادا در سال 2041

تغییرات در اکسپرس اینتری در سال 2023

هدف اکسپرس انتری، هدف قرار دادن کارگران ماهری است که برای کمک به رفع شکاف‌های نیروی کار کانادا از طریق پاسخگویی به نیازهای بازار کار، از جمله مهاجران فرانسوی زبان خارج از کبک، مناسب‌تر هستند.  کانادا قصد دارد در سال 2022 از 55900 مقیم دائم از طریق Express Entry استقبال کند و این تعداد تا پایان سال 2024 به طور چشمگیری به 111500 افزایش خواهد یافت.

 با دعوت از کاندیداها از طریق اکسپرس اینتری، IRCC می‌تواند درخواست‌ها را با کارآمدی بیشتری پردازش کند، زیرا کاندیداها قبلاً با توجه به امتیاز CRS خود، واجد شرایط هستند.  اکنون که قرعه کشی ها از سر گرفته شده است، IRCC در نظر دارد یک استاندارد پردازش شش ماهه برای برنامه های جدید را ارائه دهد.

 با این حال، IRCC اکنون در حال بررسی برگزاری قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری است که مهارت‌ها و مشاغل خاصی را در آینده هدف قرار می‌دهند، نه اینکه صرفاً بر امتیاز CRS تکیه کنند.  شان فریزر، وزیر مهاجرت، در ژوئن به CIC News گفت که با انجام این کار، کانادا می‌تواند مهاجران بیشتری را انتخاب کند که از قبل برای موفقیت در بازار کار آماده شده‌اند.

 “هدف واقعاً به حداکثر رساندن سهمی است که یک تازه وارد می تواند در جوامع خود داشته باشد، بنابراین آنها برای موفقیت در هنگام ورود آماده می شوند، اما همچنین می خواهند نیازهای جامعه ای را که می خواهند به آنجا برسند برآورده کنند.  فریزر گفت.  “من انتظار دارم که شاهد افزایش بالقوه نرخ‌های نگهداری باشیم زیرا مردم به جایی می‌آیند که می‌دانند فرصت‌هایی دارند زیرا این اساس دعوت آنها برای درخواست بود.”

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، جزیره پرنس ادوارد، ساسکاچوان و منیتوبا کاندیدها را در قرعه کشی PNP دعوت می کنند

اکسپرس انتری چیست؟

 

اکسپرس اینتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر فدرال.  کاندیدهای برنامه نامزد استانی در اکسپرس اینتری پوول از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.

 اکسپرس اینتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه بندی جامع برای رتبه بندی پروفایل های کاندیدها استفاده می کند.  کاندیداهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند یک دعوت نامه برای درخواست  دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

 پس از درخواست کاندید، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد.  افسر بیومتریک ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا مدارک بیشتری درخواست کند.  پس از تکمیل، در صورت تایید، کاندید اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک تر است.