Skip to content
اکسپرس انتری : کانادا برای اولین بار گزینش بر اساس دسته‌بندی برای حرفه‌های صنعتی برگزار می‌کند

تاریخ انتشار

اکسپرس انتری : کانادا برای اولین بار گزینش بر اساس دسته‌بندی برای حرفه‌های صنعتی برگزار می‌کند

وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در جریان آخرین برگزاری قرعه‌کشی ورود سریع سال 2023، دعوتنامه‌هایی را برای متقاضی منتشر کرد.

در تاریخ ۳ اگوست ، این وزارتخانه دعوتنامه‌هایی به ۱,۵۰۰ متقاضی در برگزاری اولین قرعه‌کشی ورود سریع هدفمند بر اساس دسته بندی برای حرفه‌های صنعتی صادر نمود. حداقل نمره سامانه رتبه‌بندی جامع (CRS) برای شرکت در این قرعه‌کشی ۳۸۸ بود.

IRCC در تاریخ ۱ اوت، از برگزاری قرعه‌کشی هدفمند برای کاندیداها با تجربه در حرفه‌های صنعتی خبر داده شد. این دسته شامل حرفه‌هایی مانند نجاری، لوله‌کشی و جوشکاری است و به کانادا کمک خواهد کرد تا کارگران بیشتری را به بخش ساخت و ساز خود جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دسته‌بندی‌های ورود سریع مختلف و ارزیابی اینکه آیا شما واجد شرایط زیر دسته‌ای از آن‌ها هستید اینجا را کلیک کنید.

بازنگری کلی اخیر ورود سریع
۲ اوت

در تاریخ ۲ اوت، IRCC برای کاندیداهایی با دانش زبان فرانسوی ، قرعه‌کشی بر اساس دسته را برگزار کرد و ۸۰۰ نفر از کسانی که واجد شرایط این دسته هستند، با حداقل نمره CRS ۴۳۵، دعوتنامه برای اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. آخرین قرعه‌کشی هدفمند برای افرادی که صاحب امتیاز زبان فرانسه هستند در تاریخ ۱۲ ژوئیه برگزار شد.

۱ اوت

در تاریخ ۱ اوت، قرعه‌کشی ورود سریع برای برنامه‌های کلی برنامه‌های ورود سریع از جمله برنامه کارگران ماهر و برنامه کارگران آمریکایی شمالی و برنامه تجربه کانادا برگزار شد. حداقل نمره CRS برای این دوره ۵۱۷ بود.

نمایش خبر  بر اساس سطوح مهاجرتی 2024، کانادا به دنبال مهاجران فرانسوی زبان بیشتری است

۱ اوت، اولین قرعه‌کشی کلی برنامه ورود سریع از تاریخ ۱۱ ژوئیه بوده است .

۱۱-۱۲ ژوئیه

در تاریخ ۱۱ و ۱۲ ژوئیه، IRCC ۳,۸۰۰ کاندیدا را برای درخواست اقامت دائم مورد انتخاب قرار داد، که برای شرکت در این قرعه‌کشی نیاز به حداقل نمره CRS ۳۷۵ بود. کمترین نمره از بین همه قرعه‌کشی‌های ورود سریع در سال جاری بود.
در تاریخ ۱۱ ژوئیه، ۸۰۰ نفر از کاندیداها با نمره CRS حداقل ۵۰۵ در مورد تمامی برنامه‌ها دعوت شدند.

۴-۷ ژوئیه

در هفته اول ژوئیه، برای اولین بار در تاریخ ورود سریع، با توالی چهار روز متوالی، دعوتنامه‌های ITA صادر شدند.

در قرعه‌کشی ۴ ژوئیه، ۷۰۰ نفر بدون انتظار در دسته‌بندی تمام برنامه دعوت شدند. کاندیداها باید نمره CRS حداقل ۵۱۱ را داشته باشند که بالاترین نمره CRS برای هر دسته در قرعه‌کشی تمام برنامه در سال ۲۰۲۳ بود.

در ۵ ژوئیه، IRCC قرعه‌کشی از پیش اعلام شده را برای کاندیداهایی که تجربه کار در حوزه‌های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات (STEM) دارند برگزار کرد. این برگزاری اولین قرعه‌کشی برای کاندیداهای STEM بود که مطابق با قرعه‌کشی دسته‌بندی شده در تاریخ ۳۱ می اعلام شده بود. IRCC در این قرعه‌کشی ۵۰۰ نفر را با نمره CRS حداقل ۴۸۶ دعوت کرد.

در ۶ ژوئیه نیز، ۱,۵۰۰ نفر در یک قرعه‌کشی دسته‌بندی شده برای حرفه‌های مربوط به بهداشت دعوت شدند. برای این دسته از دعوتنامه‌ها این نیاز بود که نمره CRS حداقل ۴۶۳ داشته باشند. این دوباره دومین دفعه است که دعوتنامه‌های این دسته صادر شده‌اند.

در ۷ ژوئیه، ۲,۳۰۰ دعوتنامه به کاندیداهای ورود سریع با مهارت خوب زبان فرانسه و نمره CRS حداقل ۴۳۹ صادر شدند. توانایی صحبت کردن بیشتر به زبان فرانسه تنها معیاری است که دسته‌بندی برای انتخاب آن بر اساس شغلی نیست.

نمایش خبر  رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا از هند

۲۷-۲۸ ژوئیه

در آخرین هفته ژوئن، IRCC دو قرعه‌کشی را برگزار کرد. در تاریخ ۲۷ ژوئیه، قرعه‌کشی تمام برنامه برگزار شد و ۴,۳۰۰ نفر با حداقل نمره CRS ۴۸۶ دعوت شدند.

این جایگاه روز بعد با برگزاری قرعه‌کشی دسته‌بندی شده اولین دفعه‌ای که این برگزاری انجام شد، ادامه یافت. IRCC ۵۰۰ نفر را با تجربه کار در حوزه حرفه‌های بهداشتی انتخاب کرد. آن‌ها باید حداقل نمره CRS ۴۷۶ را داشته باشند.

اکسپرس انتری چیست؟
اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست است که ورودی‌های برنامه کارگر ماهر فدرال، دسته تجربه کانادا و برنامه نیروی کار ماهر تجاری فدرال را پوشش می‌دهد.

در سیستم ورود سریع، کاندیداها بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی مانند تجربه کار، شغل، توانایی زبانی، تحصیل و سن، ارزیابی می‌شوند. آن‌ها نمره CRS را به دست می‌آورند و در کنار سایر کاندیداها در پول درخواستها رتبه‌بندی می‌شوند. کاندیداهایی با نمره‌های بالاتر احتمال بیشتری برای دریافت دعوتنامه دارند.

در تاریخ ۳۱ مه، IRCC معیارهای انتخاب دسته‌بندی شده جدیدی را معرفی کرد که بیشتر تأکید خود را بر صفات خاصی می‌گذارد تا تنها به نمره CRS بالا بستگی داشته باشد. ورود سریع شش دسته‌بندی جدید برای کاندیداهای ورود سریع دارد:

بهداشت
حوزه‌های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات (STEM)
حرفه‌های صنعتی مانند نجاری، لوله‌کشی و پیمانکاری
حمل و نقل
کشاورزی و صنعت غذا
تسلط بر زبان فرانسه
این دسته‌بندی‌ها به منظور پر کردن نیازهای فوری در نیروی کار کانادا و همچنین ترویج زبان فرانسه به‌صورت خارجی از کبک انتخاب شده‌اند.