Skip to content
اداره ی مهاجرت کانادا در حال حاضر زمان رسیدگی 30 روزه برای ویزای مقیم موقت (TRVs) برای متقاضیان همسر دارد.

تاریخ انتشار

کانادا (IRCC) اکنون زمان رسیدگی 30 روزه برای ویزای مقیم موقت (TRVs) برای متقاضیان همسر دارد.

این اقدام برای متقاضیان همسری که قبلاً برای اقامت دائم در کانادا درخواست کرده‌اند، اعمال می‌شود. به جای اینکه متقاضیان باید در کشور خود باقی بمانند تا IRCC تصمیم خود را اعلام کند، آن‌ها هم‌اکنون می‌توانند به کانادا بروند تا در حالی که منتظر پردازش درخواست خود هستند.

به طور خلاصه، این به این معنی است که کانادایی‌ها یا مقیمین دائم که همسر و وابستگان خود را در خارج دارند، قادر خواهند بود با خانواده خود زودتر دیدار کنند و شروع به نشستن در جوامع خود کنند.

حامی خانواده خود را برای مهاجرت به کانادا

همسر و وابستگان با TRV قادر به کار یا تحصيل در کانادا نخواهند بود تا زمانی که یا برای اقامت دائم تأیید شده باشند یا مجوز کار یا تحصيل دریافت کنند.

این استاندارد خدمات توسط وزیر مهاجرت شان فرایزر در ونکوور در 26 می اعلام شده است. او پس از آن گفت که نرخ تأييد TRV بيش از 90٪ برای متقاضيان شرایط همسري است.

این نرخ تأيید بالا به علت استفاده فزاینده IRCC ازروند تجزيه و تحليل پيشرفته برای پيش‌بررسي TRV قبل از بازبیني نهایي آن‌ها توسط يک مسئول اداره IRCC است. وزیر فرایزر گفت استفاده از این فن‌آوری به بخش اجازه می‌دهد تا عوامل مختلف را پرونده ی فرد مورد بررسی قرار دهد.

زمان رسیدگی برای حمایت از دسته خانواده

زمان پردازش 12 ماه برای درخواست‌های اقامت دائم از طریق حمایت از دسته ی خانواده وجود دارد. با این حال، حالا که TRVs همسری در عرض 30 روز مورد رسیدگی قرار می گیرد و IRCC یک استاندارد خدمات 60 روزه برای مجوز کار دارد، ممکن است تنها سه ماه (90 روز) طول بکشد تا همسر، همکار یا فرزند وابسته حامی قادر به ورود به کانادا و شروع به کار در حالی که منتظر تصمیم IRCC در مورد درخواست اقامت دائم خود هستند.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، انتاریو و مانیتوبا در هفته جاری نامزدی های استانی را صادر کردند

هر شهروند کانادایی یا مقیم دائم ممکن است واجد شرایط برای حمایت از همسر، قانون عام، یا همسر مشترک برای اقامت دائم باشد اگر بتوانند قرارداد تعهد را امضاء کنند تا به مدت چند سال مسئول مالی خانواده حامی شوند. مقدار پول لازم برای حمایت زمانی که فرزندان وابسته نیز باید حمایت شوند ممکن است تغییر می‌کند.

سایر اقدامات بازپیوستن خانوادگی

IRCC اعلام TRV را علاوه بر اقدام دیگری انجام داد و گفت: متقاضیان همسر و فرزندان وابسته آن‌ها که با حامی خود در کانادا زندگی می‌کنند و وضعیت مقیم موقت دارند، ممکن است واجد شرایط برای دریافت مجوز کار باز باشند. آن‌ها می‌توانند در اولین فرصتی که درخواست اقامت دائم را نزد اداره مهاجرت ثبت کنند، برای محوز کار باز اقدام کنند.

قبلا، متقاضیان با وضعیت همسری تنها در شرایطی برای مجوز کار واجد شرایط بودند که از داخل کانادا برای اسپانسرشیپ درخواست داده باشند.