Skip to content
متهم شدن در کلاهبرداری که ۷۰۰ دانشجوی بین المللی هندی را تحت تاثیر قرار داد

تاریخ انتشار

متهم شدن در کلاهبرداری که ۷۰۰ دانشجوی بین المللی هندی را تحت تاثیر قرار داد

سازمان خدمات مرزی کانادا (CBSA) بریجش میشرا به جرم دخالت در کلاهبرداری از ۷۰۰ دانشجوی بین المللی از هند اتهام را متهم دانسته است.

بنا به اطلاعیه مورخ 23 ژوئن، میشرا به اتهامات زیر متهم شده است:

بخش 91 (1) IRPA نمایندگی یا مشاوره غیرمجاز برای در نظر گرفتن – یک

بخش 126 IRPA مشاوره نادرست – یک

بخش 127 (a) IRPA نادرست (نادرست مستقیم یا غیرمستقیم) – یک

بخش 127 (b) IRPA نادرست (ارسال اطلاعات نادرست) – یک

بخش 124 (1) (a) IRPA عدم اطاعت از قانون – یک شمارش کشف گزینه های خود برای تحصیل در کانادا

این اتهامات پس از مشخص شدن اینکه برای 700 دانشجو از هند نامه های پذیرش نادرست از مؤسسات آموزشی کانادایی صادر شده بود، صورت پذیرفت. مقامات CBSA پس از آنکه دانشجویان، که بسیاری از آنها در سال های 2018-2019 وارد شده و در حال حاضر تحصیلات خود را به پایان رسانده و تجربه کار کانادایی کسب کرده بودند، برای اقامت دائم در کانادا درخواست داده بودند، این حقه را کشف کردند.

تمام دانشجویان از طریق خدمات مهاجرت آموزش، که در جالاندهار، هند واقع شده بود، برای ویزای تحصيلي درخواست داده بودند. ميشرا، رئيس اين شركت، هزينه هاي هزاران دلاري مربوط به پذيرش دانشگاه و درخواست ويزا را از دانشجويان دريافت كرده است. دفتر شرکت پس از آن بسته شده و میشرا تا زمان اخیر در مکان نامعلوم بود.

پس از بازداشت وى معلوم شد كه ميشرا پس از لغو ويزای خود در سال 2019 به علت “ghost consulting”، به طور غیرقانونى در سورى، كلمبيایى زندگى مى كند. تورنتو گزارش مى دهد كه دو همكار مدير شركت نيز در هند بازداشت شده و قرارداد ضمانت را رد كرده اند.

نمایش خبر  کانادا در حال برنامه ریزی تغییرات عمده اکسپرس انتری است.

گروه کاری IRCC علیه کلاهبرداری اعلام شده بر اساس اتهام میشرا، فقط چند روز پس از اینکه وزیر مهاجرت شان فریزر گروه کاری ویژه ای را برای بررسی هر دانشجوی تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیم گیری در مورد هر مورد به صورت جداگانه اعلام کرد تا مشخص شود که آیا آنها قربانی کلاهبرداری بوده اند یا خیر.

فریزر گفت این به هر دانشجو فرصت می دهد تا نشان دهند آیا آنها درباره نامه های کلاهبردارانه اطلاع داشته اند یا خیر. دانشجویانی که به طور عمد قوانین را نقض کرده باشند، مورد پیگیری قرار میگیرند و این می تواند منجر به حذف انها از دانشگاه شود.

اگر تشخیص داده شود که افراد تخطی نکرده اند و از انی امر آگاه نبوده اند، اخراج نخواهند شد و به جای آن مجوز سکونت موقت صادر خواهند شد تا بتوانند در کانادا بمانند.

بعد از آن، اداره ی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) با مؤسسات آموزشی منصوب (DLIs)، استان ها و قلمرو ها و سازمان های نماینده دانشگاه های کانادایی در خارج از کشور همکاری خواهند کرد تا به کشف کلاهبرداری کمک کنند.

جلوگیری از کلاهبرداری به عنوان یک دانشجو بین المللی بسيارى از دانشجويان بين المللى قربانى كلاهبردارى توسط افرادى كه سعى در بهرۀ بردارى از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ھا در يك زمان حساس دارند، مى شوند.

در این مورد، دانشجویان قربانی یک “ghost consultant” شده بود. این نماینده های نامشروع مهاجرت هستند که به عنوان قابل قبول جلوۀ مى كنند و خدماتى را به دانشجويان بين المللى، مثل كمك به پذيرفته شدگان در يك مؤسسۀ آموزشى يا كمك به درخواست ويزا، پيشنهاد می کند.

نمایش خبر  انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد دعوت نامه هایی برای مهاجرت استانی صادر می کنند.

پس از پرداخت هزینه ای (معمولاً بسیار بالا)، مشاور همه ارتباطات را قطع می کند و با پول ناپدید می شود.

سایر کلاهبرداری های رایج شامل فیشینگ، پیشنهادات شغلی جعلی و کلاهبرداری ها در زمینه ی مسکن می شوند. آنها ممکن است همیشه آسان تشخیص داده نشوند اما دانشجویان می توانند با احتیاط بسیار درباره کسانی که اطلاعات شخصی خود را به آنها می دهند و هرگز به تماس های تلفنی، ایمیل ها یا پیام های ناخواسته یا مشکوک که درخواست اطلاعات مالی یا پول می کنند، پاسخ ندهند، خود را محافظت کنند.

به یاد داشتن این نکته نیز ممکن است کمک کند که اگر چیزی بسیار خوب به نظر برسد، مثل یک پیشنهاد شغلی یا یافتن اقامتگاه، احتمالاً یک کلاهبرداری است. تا حد ممکن وقت صرف تأئید هر مشاور مهاجرت، کارفرما یا صاحب خانۀ بالقوۀ بپردازید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420