Skip to content
تحصیل در کانادا: دلایل اصلی انتخاب کلگری برای دانشجویان بین المللی

تاریخ انتشار

تحصیل در کانادا: دلایل اصلی انتخاب کلگری برای دانشجویان بین المللی

در تصمیم گیری در مورد محل تحصیل در خارج از کشور، دانشجویان بین المللی گزینه های فراوانی در اختیار دارند، هم از نظر انتخاب کشور برای تحصیل و هم از نظر انتخاب موسسه برای حضور.

پس، چرا دانشجویان بین المللی که به کانادا می روند باید کلگری را انتخاب کنند؟

کلگری یکی از جوانترین شهرهای مهم کانادا است که پر از فرصت های آموزشی، شغلی و سبک زندگی است. این شهر دارای فناوری پویا و اقتصاد رو به رشد است، در حالی که هزینه زندگی پایین و نزدیکی به کوهستان های معروف راکی را برای دانشجویان به همراه دارد.

کلگری شهری است که ساکنان آن بیش از 120 زبان مختلف صحبت می کنند و دانشجویان بین المللی می توانند به طور متوسط 333 روز آفتابی در سال لذت ببرند – بیشتر از هر شهر اصلی کانادایی. این شهر همچنان از نظر بین المللی مورد توجه است. در سال 2022، سیستم هوشمندانه اقتصاد کلگری را سومین شهر قابل سکونت در جهان قرار داد و امتیازات بالای فرهنگ، محیط و آموزش را دریافت کرد.

مؤسسه فناوری جنوب آلبرتا (SAIT) واقع در کلگری، دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان میپذیرد.

شهریه در SAIT ارزان تر است
از نظر آموزشی، آلبرتا – و به طور خاص کلگری، شهری که خانه بیش از 65 موسسه یادگیری مشخص (DLI) مختلف است – همچنین شهریه مناسب برای دانشجویان بین المللی دارد. DLI ها موسسات آموزشی هستند که توسط دولت های استانی و فدرال کانادا برای میزبانی از دانشجویان بین المللی تأیید شده اند.

کلگری یکی از شهرهای مهم کانادا با هزینه مناسب برای دانشجویان بین المللی است.

در واقع، بنابر داده های ارائه شده توسط اداره آمار کانادا (StatsCan) برای سال 2022/2023، آلبرتا هزینه متوسط کمتر شهریه برای دانشجویان بین المللی – در هر دو سطح کارشناسی و فوق لیسانس – نسبت به بعضی از مقصدهای آموزشی عمده کانادایی دارد. هزینه متوسط شهریه در آلبرتا در هر دو سطح پایین تر از بریتانیای کلمبیا، آلبرتا و کبک است.

نمایش خبر  آنچه باید به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی درباره زندگی در کانادا بدانید اینجا به سوالات متداول دانش‌آموزان بین‌المللی درباره تحصیل در کانادا پاسخ می‌دهیم.

در SAIT، هزینه های سالانه شهریه و هزینه ها به مبلغ 21،000 دلار می رسد. این عدد به طور قابل توجهی پایین تر از بسیاری از موسسات در سایر استان های عمده کانادا است، با میانگین شهریه از 23،000 تا 39،000 دلار بیشتر از SAIT.

در دانشگاه بریتانیای کلمبیا (UBC) در ونکوور، هزینه های شهریه دانشجویان بین المللی برای سال 2023/24 از 44،000 تا 58،000 دلار (بستگی به برنامه انتخاب شده) متغیر است. دانشگاه McGill در مونترال در سال تحصیلی 2022/23 به دانشجویان بین المللی کارشناسی هنر (BA) 31،500.50 دلار شارژ کرد. دانشجویان بین المللی در دانشکده هنر و علوم در دانشگاه تورنتو متوسط شهریه 60،510 دلار برای سال تحصیلی 2023-24 پرداخت خواهند کرد.

این SAIT را در پایان قابل پرداخت ترین DLIs در استان های اصلی کانادا قرار می دهد.

دانشگاه SAIT به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا در اقتصاد متنوع کلگری کار پیدا کنند. یکی از مهمترین دلایلی که کلگری برای دانشجویان بین المللی گزینه محبوبی است، افق های شغلی آن است.

پس از تکمیل تحصیلات خود در SAIT، بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال راهی هستند تا در کانادا بمانند و یک شغل و زندگی در این کشور دنبال کنند. فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط در SAIT قادر به دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی کانادایی (PGWP) هستند که به آنها این امکان را میدهد تا تجربه کار کانادایی بیشتری را به مدت سه سال (مدت زمان PGWP به طول برنامه آنها در SAIT بستگی دارد) به دست آورند. یکی از بسیاری از مزایای PGWP، تجربه کار حرفه ای است که فارغ التحصیلان بین المللی با این مجوز کار به دست می آورند و موجب افزایش رقابت پذیری آنها هنگام درخواست اقامت دائم در کانادا می شود. این امر به این دلیل است که تحقیقات دولت کانادا نشان میدهد داشتن تحصيل و تجربه كار در كانادا، يكپارچگي اقتصادي نامزدهای مهاجرت را حمایت مي كند.

نمایش خبر  کانادا قصد دارد قرعه کشی های اکسپرس انتری را در اوایل سال 2023 برگزار کند

کلگری فرصت های شغلی زیادی را در صنایع مختلف برای دانشجویان بین المللی دارد و باعث شده است شهر یکی از جذاب ترین مقصدهای کانادا برای فارغ التحصيلان دانشجويي بين المللي با هدف شغلي باشد.

در واقع، بر اساس داده های سال 2022، این استان بیش از 38 هزار فرصت شغلی در پنج دسته شغلی دارد که کانادا در قرعه کشی های جدید دسته بندی شده دولت فدرال آنها را در اولویت قرار داده است. اغلب این فرصت های شغلی احتمالا در کلگری، پرجمعیت ترین شهر آلبرتا یافت می شوند.

این بدین معناست که در میان برخی از صنایع شغلی با تقاضای بالا در سراسر کانادا – از جمله بهداشت و درمان، STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)، کشاورزی / غذای کشاورزی، حمل و نقل و تجارت – کلگری فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی که از یک موسسه آموزش عالی فارغ التحصيل مي شوند بوجود می آورد.

برای کمک به فرآیند یافتن شغل پس از فارغ التحصيلي از یک موسسه آموزش عالي، SAIT خدمات رایگان برنامه ريزي شغلي و خدمات پيشبرد شغلي را به دانشجويان ثبت نام شده ارائه مي دهد.

خدمات برنامه ريزي شغلي SAIT شامل قرار ملاقات ها و کارگاه هایی است که به دانشجويان كمك مي كند تا “شغل مناسب با علاقه مندي ها، مهارت ها، شخصيت، نيازها، ارزش ها و سبک زندگي مورد علاقه خود را شناسایی کنند”.

قرار ملاقات های برنامه ریزی شغلی جلسات فردی هستند که “شامل ارزیابی استاندارد علاقه مندی ها، شخصیت و ارزش های [دانشجو] می شود، به دنبال یک جلسه دو ساعته با یک مشاور برای تفسیر نتایج و برنامه ریزی جهت گیری است”.

نمایش خبر  آنتاریو قصد دارد کارفرمایان را از لزوم داشتن تجربه کاری در کانادا در فرم‌های آگهی استخدام یا درخواست استخدام مستثنی سازد

از طرف دیگر، خدمات پیشبرد شغلی در SAIT شامل کارگاه ها و کمک هایی است که به دانشجويان كمك مي كند تا با کارفرمایان بالقوه ارتباط برقرار کنند، رزومه خود را بهتر نشان دهند تا مهارت هایشان را بهتر نشان دهند، چگونگی عملکرد بهتر در مصاحبه های شغلی را بیاموزند، پروفایل LinkedIn خود را تمیز کنند و استخدام شوند.

کلگری یک قطب جذب استعداد فن آوری با رشد بیشتر در راه است
کلگری در حال حاضر یک مقصد بسیار جذاب برای استعداد جهانی است و حتی برنامه های بلندپروازانه تری برای حمایت از رشد اقتصاد خود دارد. با بيش از 40 هزار نیروی کار حوزه ی فن آوري در شهر، کلگری از بيش از 20 درصد رشد شغلي در بخش فن آوري بين سال های 2017 و 2021 بهره مند شده است. کلگری در حال توسعه یک بخش فن آوري بزرگ است كه كارفرمایان حوزه فن آوري عمده اي مانند IBM، Mphasis، AWS، Unity و Infosys را جذب مي كند. رشد اقتصادي بيشتري برای این استان انتظار ميرود. تابستان گذشته، طرح رشد منطقه کلگری به اجرا درآمده است و استراتژي در جای خود قرار دارد تا خدمات، زیرساخت ها و فرصت های بهتر در شهر را حمایت کند.

SAIT شما را دعوت مي كند تا به كلگري نقل مكان كنید تا اهداف آموزشي، شغلي و مهاجرت خود را دنبال كنید و در آینده هیجان انگیز کلگری حضور داشته باشید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420