ردکردن این
آنچه باید به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی درباره زندگی در کانادا بدانید اینجا به سوالات متداول دانش‌آموزان بین‌المللی درباره تحصیل در کانادا پاسخ می‌دهیم.

تاریخ انتشار

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید و یا این که هم‌اکنون قبول شده‌اید و در حال برنامه‌ریزی سفرتان هستید، حتماً درباره زندگی در کانادا به عنوان یک دانش‌آموز کنجکاو هستید.

از چگونگی دریافت مجوز تحصیل گرفته تا پیشنهاداتی برای آشنایی با دوستان جدید به محض ورود، همه‌ی سوالات پوشش داده شده‌اند.حال توجه شما را به پاسخ سوالات متدوال دانش‌آموزان درباره تحصیل در کانادا جلب می‌کنم.

چطور می‌توان مجوز تحصیل گرفت؟

برای دریافت مجوز تحصیل باید یک نامه پذیرش از موسسات آموزشی منتخب داشته باشید.ممکن است لازم باشد مأمور رسمی کنسولگری با شما مصاحبه کند یا تست‌های پزشکی یا گواهی پلیس لازم باشد.

برای مورد تأیید واقع شدن جهت دریافت مجوز تحصیل باید بتوانید ثابت کنید که تمکن مالی برای زندگی در این کشور را دارید.مقدار پول لازم برای این کار حداقل 10000$ به علاوه شهریه تحصیلاتان است(البته اگر همراه دارید و/یا در کبک تحصیل می‌کنید این مقدار بیشتر می‌شود).راه‌های اثبات تمکن عبارتند از:یک حساب بانک کانادایی به نام خودتان، گواهی سرمایه‌گذاری تضمین شده(GIC)، مدرک وام تحصیلی، اعلامیه بانک، نامه‌ای از فردی که به شما پول می‌دهد یا مدرکی که نشان دهد شما بورسیه تحصیلی شده‌اید.

بسیاری از دانش‌آموزان برای تسریع فرایند اخذ مجوز تحصیل اقدام به خرید GIC می‌کنند.اسکوشیابانک GIC دانش‌آموزی( Scotiabank Student GIC) را پیشنهاد می‌دهد.به این ترتیب شما می‌توانید از 10000$ تا 50000$ در هرجایی سرمایه‌گذاری کنید و پولتان را در اقساط ماهیانه در بیش از 12 ماه بازپس‌گیرید.

آیا محدودیت سفر به علت کووید وجود دارد؟

عموماً دانش‌آموزانی که به کانادا سفر می‌کنند باید یک مجوز تحصیل معتبر(یا معرفی‌نامه‌ای که مجوز تحصیلشان را تأیید کند) داشته باشند و باید برای تحصیل در یکی از موسسات آموزشی معتبری که برنامه مواجهه با کووید 19 دارند و این برنامه تأیید شده‌است، اقدام کرده باشند.حتی اگر کامل واکسینه شده باشید باید 14 روز پس از رسیدن قرنطینه شوید.

با توجه به این که محدودیت‌های سفر در دوران کرونا مرتب تغییر می‌کند، بهتر است قبل از ترک کشورتان صفحه مربوط به محدودیت‌های سفر در دوران کرونا مخصوص دانش‌آموزان و کارکنان خارجی حکومت کانادا را چک کنید.

آیا شما واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی یا حمایت مالی هستید؟

خبر خوب این است که علی رغم اینکه شما دانش‌آموز بین‌المللی هستید اما واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی یا حمایت مالی در کانادا هستید.

البته در نظر داشته باشید که تأمین مالی تضمین شده نیست و ممکن است لازم باشد برای پیدا کردن آنچه واجد شرایطش هستید و درخواست آن، کمی جست‌و‌جو کنید.

برنامه‌های زیادی وجود دارند که بورسیه تحصیلی ویژه فارغ‌التحصیلانی که برای تحصیل در دانشگاهی کانادایی درخواست داده‌اند،ارائه می‌کنند.همچنین می‌توانید با دفتر کمک‌های مالی مدرسه‌تان تماس بگیرید و ببینید که آیا دریافت بورسیه برای دانش‌آموزان بین‌المللی امکان پذیراست یا نه.

برای منابع بیشتر در اینترنت جست‌و‌جو کنید؛می‌توانید از EduCanada شروع کنید.

نمایش خبر  کانادا: آنچه ما در مورد چارچوب موسسات قابل اعتماد پیشنهادی IRCC می‌دانیم

چگونه مکانی برای ماندن پیدا کنید؟

اکثر مدارس به دانش‌آموزان بین‌المللی‌شان محل سکونت در خوابگاه می‌دهند، با این حال اگر مدرسه شما خوابگاه نداشت و یا اینکه اتاقی به شما پیشنهاد نشد،باید به دنبال مکانی برای سکونتتان باشید.از دفتر دانش‌آموزان بین‌المللی مدرسه‌تان بپرسید که آپارتمان‌ها و اتاق‌های اجاره‌ای شهری که به آن می‌روید کجا تبلیغ می‌شوند.

قبل از امضاء اجاره‌نامه، راهنمای مستأجران CMHC را کاملا مطالعه کنید تا اطلاعات لازم درباره اجاره خانه در کانادا را کسب کنید و بدانید که در یک قرارداد اجاره باید به دنبال چه باشید.

امور بانکی در کانادا چگونه است؟

ممکن است امور بانکی کانادا با محل زندگی شما کمی متفاوت باشد اما یادگیری‌اش تقریبا ساده است.بانک‌هایی مثل اسکوشیابانک حساب‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان بین‌المللی ارائه می‌کنند.کارمندان خوش‌روی شعب هم به شما کمک می‌کنند تا حسابتان را باز کنید.آنچه برای افتتاح حساب نیاز دارید عبارت است از:مجوز تحصیلتان یا ویزای موقت، یک کارت با عکس و مدرک ثبت‌نام مدرسه.

برنامه Scotiabank StartRight®[1] هزینه ماهانه‌ای برای حساب‌های جاری[2] دریافت نمی‌کند. شما می‌توانید بدون محدودیت و بدون کارمزد در سراسر جهان پول جا‌به‌جا کنید[3]، یک کارت اعتباری بدون وثیقه تا سقف 5000$[4] به شما داده می‌شوید تا برای خودتان اعتبار جذب کنید و می‌توانید هفت روز هفته و به صورت شبانه‌روزی از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده کنید.

چگونه از خدمات درمانی کانادایی استفاده کنید؟

بعضی از استان‌های کانادا هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان بین‌المللی‌شان را در برنامه بیمه سلامت استانی‌شان پوشش می‌دهند، اما در بعضی از استان‌های دیگر لازم است دانش‌آموزان بیمه سلامت خصوصی دریافت کنن.بسیاری از مدارس دانش‌آموزان بین‌المللی را تحت پوشش بیمه سلامت خصوصی اجباری‌شان قرار می‌دهند. اگر بتوانید ثابت کنید که تحت پوشش بیمه خصوصی دیگری هستید،می‌توانید از این بیمه کناره‌گیری کنید.

مدرسه‌تان شما را در این روند راهنمایی می‌کند اما اگر کنجکاو هستید که بدانید کدام استان‌ها دانش‌آموزان بین‌المللی‌شان را تحت پوشش بیمه سلامت استانی قرار می‌دهند،می‌توانید از این سایت دولتی کانادا وبسایت استان مقصدتان را پیدا کنید.

آیا می‌توانید کار کنید؟

اگر به دنبال کار هستید تا بتوانید هزینه‌های مدرسه را پرداخت کنید یا تجربه کاری بدست آورید، مطمئناً درباره قوانین کار دانش‌آموزان بین‌المللی در کانادا کنجکاو هستید. پاسخ این است که شما می‌توانید کار کنید اما مکان و ساعات کاری‌تان محدود است.

اگر مجوز تحصیل دانش‌آموزان کانادایی اجازه دهد می‌توانند در محیط دانشگاه کار کنند، البته فقط پس از شروع برنامه‌شان میتوانند کار کنند-نه قبل از شروع یا پس از پایان تحصیلشان. کارفرمای شما می‌تواند مدرسه‌تان، یک سازمان دانش‌آموزی یا یک پیمانکار خصوصی باشد که خدماتی را در محیط دانشگاه یا مدرسه ارائه می‌دهد.همچنین می‌توانید برای خودتان کاری در دانشگاه دست و پا کنید(مادامی که به صورت فیزیکی در دانشگاه واقع شده باشد) و یا اینکه بیش از  یک شغل داشته باشید.

نمایش خبر  افزایش نیازهای زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا - چگونه بانک تورنتو-دومینیون (TD) می‌تواند کمک کند؟

شما می‌توانید هر چند ساعتی که تمایل دارید در محیط دانشگاه کار کنید، اما باید حتماً برای گرفتن شماره بیمه اجتماعی کانادا(SIN) اقدام کنید. شما همچنین می‌توانید تا 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنید یا کارآموزی شرکت کنید.البته شرکت در کارآموزی منوط به این است که، کارآموزی شرط لازم برای فارغ‌التحصیلیتان باشد.همچنین می‌توانید در تعطیلات برنامه‌ریزی شده مثل تابستان، تعطیلات زمستانی یا فرجه‌های مطالعاتی به صورت تمام‌وقت خارج از دانشگاه کار کنید.در این زمان‌ها شما مختارید اضافه‌کاری کنید یا در دو شغل نیمه‌وقت مشغول باشید.در واقع می‌توانید بیش از میانگین ساعات کاری هفتگی کار کنید-اما در صورتی مجاز به این کار هستید که قبل و بعد این تعطیلات دانش‌آموز تمام‌وقت باشید.

چگونه به زندگی دانش‌آموزی عادت کنید و دوست پیدا کنید؟

این که شما بدانید چطور باید زندگی را به عنوان یک دانش‌آموز کانادایی پیش ببرید، بسیار مهم است. اما افرادی که شما ملاقات می‌کنید نقش مهمی در لذت بردن از سکونتتان در این کشور دارند.

در انجمن‌های دانش‌آموزی، گروه‌های مطالعاتی، فعالیت‌های درون مدرسه‌ای و یا فعالیت‌های خوابگاهی شرکت کنید. دفتر دانش‌آموزان بین‌المللی مدرسه‌تان ممکن است رویدادهای اجتماعی برای شما ترتیب دهد. در این رویدادها با افرادی جدیدی که به تازگی برای تحصیل به کانادا آمده‌اند و به دنبال دوست هستند، آشنا می‌شوید.

چطور در مدرسه موفق باشید؟

موفقیت در مدرسه برای دانش‌آموزان بین‌المللی ممکن است اندکی سخت‌تر از سایرین باشد، چرا که زبان، ساختار آموزش و توقعات ممکن است با کشور خودتان متفاوت باشد.البته اکثر مدارس منابع پشتیبانی‌ مثل معلمان، اساتید و دستیاران آموزشی دارند. این افراد در ساعات اداری آماده کمک به دانش‌آموزان هستند.

همچنین می‌توانید گروه مطالعاتی با همکلاسی‌هایتان تشکیل دهید تا به هم کمک کنید.این یک نمای کلی از آن چیزیست که درباره تحصیل در کانادا باید بدانید.

چگونه با تفاوت‌های فرهنگی کنار بیایید؟

نقل مکان به یک کشور جدید همواره فوت و فن‌هایی دارد. نکات فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارد که ممکن است با کشور خودتان متفاوت باشد و شاید در نهایت خانواده و دوستانتان را از دست بدهید. به خودتان زمان دهید تا با شرایط کنار بیایید و دوستانی از بین دانش‌آموزان بین‌المللی پیدا کنید که در این مسیر همراهتان باشند.

چه گزینه‌هایی برای سکونت در کانادا پس از پایان تحصیلتان دارید؟

آیا دوست دارید پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا بمانید و کار کنید؟ فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی خاصی می‌‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی درخواست دهند(PGWP). کسانی واجد شرایط دریافت این مجوز هستند که مدت زمان دوره‌شان بیش از 8 ماه باشد. اگر مدت زمان دوره‌تان بین 8ماه تا 2 سال باشد می‌توانید مجوز کار به اندازه مدت زمان دوره‌تان دریافت کنید. اگر مدت زمان دوره‌تان بیش از 2 سال باشد، می‌توانید مجوز کار سه‌ساله بگیرید.

به محض این که در کانادا شروع به کار کنید، می‌توانید برای اخذ اقامت دائم یا شهروندی اقدام کنید.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا برنامه پایلوت فعالیت اقتصادی را به پذیرش ۲۰۰۰ پناهجوی متخصص توسعه می دهد.

از چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است

نقل مکان به کشور جدیدی برای تحصیل، ممکن است اندکی طاقت‌فرسا بنظر برسد. اما از آنچه بنظر می‌رسد ساده‌تر است. می‌توانید لیستی از مدارک لازم و ضرب‌العجل آن‌ها تهیه کنید، به این ترتیب از انجام مراحل درخواستتان اطمینان حاصل می‌کنید و سفرتان به سهولت پیش می‌رود.

می‌توانید از مدرسه‌تان یا بانک‌هایی مثل اسکوشیابانک که متخصص کمک به دانش‌آموزان بین‌المللی در نقل و انتقال است، کمک بخواهید.امروز ساعت ملاقاتی تعیین کنید تا از نحوه کمک اسکوشیابانک مطلع شوید.

رفع مسئولیت قانونی:این مقاله صرفاً جهت اطلاع‌رسانی است.نباید به آن به عنوان پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا تضمین‌کننده آینده نگاه شود.همچنین پیشنهاد خرید یا فروش نیست.اطلاعات بیان شده در این مقاله اعم از نرخ بهره، وضعیت بازار، قوانین مالیات و سایر فاکتورهای سرمایه‌گذاری می‌توانند بدون اعلان قبلی تغییر کنند و بانک نوا اسکوشیا هیچ مسئولیتی در قبال به‌روزرسانی این اطلاعات ندارد. سایر منابع بسته به زمان انتشارشان صحیح و قابل اعتماد بنظر می‌رسند اما بانک نوا اسکوشیا درستی و قابلیت اطمینان آن‌ها را تضمین نمی‌کند. خوانندگان باید با مشاور متخصص شخصیشان درباره سرمایه‌گذاری‌های خاص یا نکات مالیاتی مربوط بهشان مشورت کنند. به این ترتیب شرایط منحصر بفرد افراد در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آخرین اطلاعات موجود اقدامات لازم به عمل می‌آیند.


[1]هستند،دانش‌آموزان بین‌المللی و کارکنان خارجی طراحی شده است. این برنامه برای ساکنان دائمی کانادا که 0-3 سال است در کانادا

هزینه‌های اضافی برای سرویس‌های ABM، جابه‌جایی‌های برون‌مرزی و سایر خدمات بانکی جزو پکیج حساب‌های بانکی دانش‌آموزی نیستند.کسانی واجد شرایط هستند که در یک دانشگاه‌ه کانادایی، کالج منطقه‌ای،CEGEP و یا موسسه آموزش عالی معتبر دانشجوی تمام‌وقت باشند. برای بهره‌مندی از مزایای حساب بانکی دانش‌آموزی باید هر سال تحصیلی قبل از 30 نوامبر به شعبه بانکتان مدرکی ارائه دهید که ثابت کند شما در یک موسسه آموش عالی ثبت‌نام کرده‌اید.اگر تمام‌وقت در حال تحصیل نباشید و یا آن را اثبات نکنید، این برنامه از حساب شما به طور اتوماتیک برداشته می‌شود و حساب شما به حسابی که متناسب با رفتار مالی‌تان است تبدیل می‌شود.

[3] هزینه تعویض ارز اعمال می‌شود.جابه‌جایی باید از طریق حساب واجدشرایط جاری یا پس‌انداز اسکوشیابانک انجام شود.

[4] منوط به تایید اعتبار.برای واجدشرایط بودن باید عضوی از برنامه Scotiabank Startright باشید.جهت دریافت کارت اعتباری باید شهروند کانادا باشید و همسن اکثریت ساکنین استانتان باشید.تاییدیه کارت اعتباریتان و حد اعتبارتان بر اساس ملاک‌های اعتبار اسکوشیابانک تعیین می‌شود.این ملاک‌ها عبارتند از درآمد تأییدشده شما و تاریخچه اعتبارتان(در صورت وجود).در برنامه Scotiabank Startright شما تا 5000$ اعتبار دارید که این حد می‌تواند توسط اسکوشیابانک بدون اعلام قبلی تغییر کند.برای واجد شرایط بون جهت گرفتن کارت اعتباری تحت برنامه Scotiabank Startright شما نیازی به داشتن تاریخچه اعتبار در کانادا ندارید.