Skip to content
کانادا از ۱۳ کشور بدون ویزا سفر معرفی می‌کند

تاریخ انتشار

کانادا از ۱۳ کشور بدون ویزا سفر معرفی می‌کند

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، امروز برای اطلاع رسیانی در رابطه با سفر بدون ویزا به وینیپگ سفر کرد.

دارندگان گذرنامه از ۱۳ کشور اکنون می‌توانند بدون نیاز به ویزای اقامت موقت به کانادا سفر کنند. با این حال، این فقط برای مسافران از این کشورها که یا در ۱۰ سال گذشته ویزای کانادایی داشته‌اند یا در حال حاضر دارای ویزای غیرمهاجر آمریکایی معتبر هستند، صادق است. مسافران واجد شرایط شامل دارندگان گذرنامه از کشورهای زیر هستند:

فیلیپین

مراکش

پاناما

انتیگو و باربودا

سنت کیت و نویس

ست لوسیا

ست وینیست و گرندینگز

ترینداد و توباگو

ارژانتین

کاستاریکار

اوروگوئه

سیپلسی

تایلند

فریزر می‌گوید که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در حال کار برای ساده‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر کردن فرآیند بررسی وضعیت قبل از سفر است. او می‌گوید این تصمیم هزاران درخواست را از انبوه پرونده های لازم به بررسی کم می کند و به IRCC اجازه می‌دهد تا درخواست‌های ویزا را با کارایی بیشتری مورد رسیدگی قرار دهند.

برنامه آزمایشی مشابه در سال ۲۰۱۷ در برزیل معرفی شد. وزیر می‌گوید که این برنامه در افزایش ۴۰٪ بازدیدکنندگان از برزیل و کاهش ۶۰٪ بار دفتر IRCC در سائوپائولو موفق بود، این روند به افسران IRCC اجازه داد تا روی درخواست‌های پیچیده‌تر کار کنند.

سفر بدون ویزا به کانادا


بیش از ۵۰ کشور وجود دارد که می‌توانند بدون ویزا به کانادا وارد شوند، اگرچه بسیاری در صورت ورود از طریق هواپیما، نیاز به مجوز سفر الکترونیک (eTA) دارند.

شهروندان آمریکایی نیاز به eTA یا ویزای ورود به کانادا ندارند مگر اینکه برای کار یا تحصیل به کانادا بروند.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت کانادا خواستار “کنترل” تعداد دانشجویان بین المللی در استان ها می شود

افراد با ملیت هایی از کشورهایی که از دریافت ویزا معاف نیستند، باید برای ویزای مقیم موقت (TRV)، همچنین به عنوان ویزای بازدیدکننده شناخته شده، درخواست کنند.

TRV به فرد اجازه می‌دهد تا برای مدت شش ماه (اگرچه این ممکن است برای برخی از ملیت‌های خارجی متفاوت باشد) به کانادا سفر کند.

ورود به کانادا با TRV به دارنده اجازه کار یا تحصیل در کانادا نمی‌دهد و ممکن است مجبور باشند تا در ورود نشان دهند هدف آن‌ها از سفر به کانادا فقط موقت است (مانند گردشگری یا دیدار خانواده) .

IRCC در حال حاضر در حال رسیدگی به انبوهی از درخواست‌های TRV است. آخرین داده‌ها از IRCC نشان می‌دهد که ۵۰٪ از درخواست‌های TRV در زمان استانداردهای خدمات، که ۱۴ روز است، رسیدگی نمی‌شوند.

وزیر فریزر گفته است که درخواست‌های TRV تحت تاثیر اعتصابات اخیر قرار گرفتند. اعتصاب ۱۲ روزه از ۱۹ آوريل تا ۱ مئى ادامه داشت و فريزر به خبرنگاران گفت كه در آن دوره ۱۰۰ هزار درخواست رسیدگی نشده بود كه در صورت نبود اعتصابات مورد رسیدگی قرار گرفته بودند. همچنین گفت که انتظار دارد IRCC بتواند در هفته‌های آینده یا چند ماه، به استانداردهای قبل از شیوع ویروس گرونا دست یابد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420