Skip to content
گزارش: پنج شهر برتر کانادا از نظر میزان خوشحالی در آنتاریو هستند.

تاریخ انتشار

گزارش: پنج شهر برتر کانادا از نظر میزان خوشحالی در آنتاریو هستند.

با توجه به گزارش اخیر Point2، یک وبسایت بنگاه معاملاتی که روند ملی مسکن‌گزینی را بررسی و آنالیز می‌کند؛ آنتاریو خانه‌ی پنج شهری است که رتبه‌های برتر خوشحالی را در کانادا به دست آورده‌اند.

این پنج شهر عبارت‌اند از: کالدون، میلتون، هالتون هیلز، کلارینگتون، و برلینگتون که همگی در جنوب انتاریو واقع شده‌اند. در حالی‌که همه‌ی شهرها در پنج شهر برتر در تمامی رده‌ها نمرات بالایی کسب نکرده است، اما در سایر زمینه‌ها امتیازشان را جبران کرده‌اند.

در این مطالعه از 30 معیار درجه‌بندی شده در مقیاس 100 امتیازی استفاده شد. معیارها در ادامه به چهار دسته تقسیم شدند.

• اقتصاد و بنگاه‌های معاملاتی املاک

• سلامتی و تندرستی

• جامعه و محیط زیست

• موقعیت و جمعیت

کالدون امتیاز 100/67 را برای شادی کلی کسب کرد. با بیش از 89 درصد از خانه‌ها کاملا خریداری شده و درآمد متوسط 107000 دلار پس از پرداخت مالیات، بالاترین امتیازات آن در بخش اقتصاد و بنگاه‌های معاملاتی املاک بود. این شهر حدود یک ساعت با ماشین از تورنتو فاصله دارد و محیط روستایی‌تری دارد.

داده‌های سرشماری سال 2021 نشان می‌دهد که 29.2 درصد از جمعیت کالدون متولدین خارج از کشور هستند و سه کشور اول این جمعیت شامل هند، ایتالیا و بریتانیا هستند. مهاجران اخیر (کسانی که بین سال های 2016 تا 2021 وارد شده اند) 6.9 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند و اکثریت آنها از هند، فیلیپین و پاکستان هستند.

یافته‌های گزارش مکان‌هایی را نشان می‌دهد که احتمال خوشحال بودن مردم بر اساس اولویت‌هایشان بیشتر است، چیزی‌که ممکن است به تازه‌واردانی قصد دارند تصمیم بگیرند کجا در کانادا مستقر شوند، کمک می‌کند.

نمایش خبر  دراو فناوری برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا: 91 دعوت نامه صادر شدند

اقتصاد و بنگاه‌های معاملاتی املاک

علیرغم امتیاز بالای کلی کالدون، Point2 نشان می‌دهد که سه شهر کبک بالاترین رتبه را از نظر شادی بر اساس اقتصاد و املاک دارند.

ترربون, بلینویل و ریپنتیگنی کمترین نرخ فقر را بین 100 شهر رتبه‌بندی شده داشته‌اند. هر سه شهر در شمال مونتریل قرار دارند.

بلینویل همچنین کمترین نرخ بیکاری را دارد.

سلامتی و تندرستی

سلامت و تندرستی بر اساس امید به زندگی، سلامت متصور شده در ذهن هر فرد، سلامت روان متصور شده، استرس زندگی حس شده، اختلالات خلقی (افسردگی، اختلال دوقطبی، جنون، یا افسرده‌خویی)، شرکت منظم در ورزش و ساعات کار مورد ارزیابی قرار گرفته شده است.

گرنبی، سینت-هیکنیث، لویس، شهر کبک، دراموندویل و ترویسریویرس شادترین شهرها از نظر سلامتی و تندرستی بودند.

این گزارش معتقد است که این نتایج تا حدی به این دلیل است که در کبک ساعات کاری  نسبت به سایر استان‌ها کمتر است و گزارش شده که تعداد کمتری از ساکنان به اختلالات خلقی ابتلا دارند.

داده‌های آماری کانادا از سال 2022 نشان می‌دهد که تنها 6 درصد از ساکنین کبک در سال 2021 اختلال خلقی داشتند. این تعداد در انتاریو به 10.5 درصد و در نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک به بیش از 12 درصد رسید.

جامعه و محیط زیست

بر اساس این گزارش، کسانی که جوامع صمیمی و همسایگان خوب را در اولویت قرار می‌دهند، شانس بیشتری برای پیدا کردن آن در برخی از شهرهای کوچکتر کانادا و بیشتر در سواحل شرقی دارند.

سنت جان در نیوفاندلند و لابرادور علاوه بر یکی از سبزترین شهرها بودن، بالاترین رتبه برای کمک‌های خیریه را دارند. یک گزارش آماری در کانادا از اوایل سال جاری نشان داد که در سه ماهه آخر سال 2022، بیش از 55 درصد از ساکنان نیوفاندلند میزان بالایی رضایت از زندگی (در مقیاس 1-10) داشتند. این ادعا تا حدودی توسط گزارش Point2 تأیید می‌شود که نشان می‌دهد تنها 12٪ از سنت جان احساس می‌کنند که بیشتر روزها یا تا حدودی یا بسیار استرس‌زا هستند.

نمایش خبر  بررسی وضعیت اکسپرس اِنتری در ادامه ی سال 2023

کیپ برتون (که به عنوان یک شهر ارزیابی شد، اگرچه جزیره‌ای بیش از 10000 کیلومتر مربع است) برای احساس تعلق داشتن قوی‌ای که در مردم آن وجود دارد، بالاتر از سنت جان قرار گرفت.

رجینا و ساسکاتون بالاترین تعداد داوطلبان را در جوامع خود به خود اختصاص دادند. ساسکاتون همچنین به عنوان دومین شهر بزرگ بدون استرس در کشور رتبه‌بندی شده است.

موقعیت و جمعیت

در میان شهرهایی که ساکنان آن احساس امنیت می‌کردند، میلتون، هالتون هیلز و برلینگتون در بین چهار شهر برتر قرار داشتند (دیگری اوآکویل آن بود که در رتبه‌بندی کلی در رده ششم قرار گرفت). این شهرها دارای کمترین شاخص شدت جرم و جنایت بودند.

این شاخص همچنین شامل زمان رفت و آمد و قابلیت رفت و آمد با پیاده‌روی می‌شد. 10 شهر برتر از نظر شاد بودن از نظر موقعیت مکانی و جمعیتی نشان می‌دهند که اکثر ساکنان 15 تا 30 دقیقه زمان رفت و آمد دارند. میسیساگا به عنوان قابل پیاده‌روی‌ترین شهر رتبه‌بندی شد. این گزارش همچنین وضعیت تاهل را بر اساس آمار جمعیتی در نظر گرفت و نشان داد که میلتون با 7.5 درصد، یکی از کمترین میزان طلاق در کانادا را دارد. داده‌های آمار کانادا نشان می‌دهد که در سال 2020 نزدیک به 43000 طلاق در کانادا رخ داده است. میانگین مدت ازدواج‌هایی که به طلاق ختم شده است به طور متوسط 15 سال بوده است که 31 درصد طلاق‌ها به صورت مشترک ثبت شده‌اند



Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420