Skip to content
صنایع با رشد سریع برای مهاجران

تاریخ انتشار


صنایع با رشد سریع برای مهاجران

کانادا به داشتن اقتصادی پایدار و قوی شناخته می‌شود. پس از شیوع ویروس کرونا، این کشور شاهد بازگشت قوی در چندین بخش بوده است که بسیاری از آن‌ها در حال رشد سریع هستند.

یکی از عوامل مهم در رشد اقتصادی مداوم کانادا، هدف‌های بالای مهاجرت این کشور است. طرح سطح مهاجرت 2023-2025 نشان می‌دهد که کانادا تا پایان سال 2025، 500،000 مهاجر را پذیرش خواهد کرد.

از جمعیت بیش از 39،000،000 نفری کانادا، تقریباً 25٪ به عنوان مهاجر شناخته می‌شوند. مهاجران جدید واجد شرایط برای پر کردن فضای خالی در نیروی کار ملی کانادا وارد می‌شوند که به دلیل تعداد زیاد بازنشستگان یا کمبود متفقاضیان مهاجرتی واجد شرایط ایجاد شده اند.
در میان بخش‌های اشتغال، برخی از مشاغل بخاطر رشد و پر تقاضا تر بودنشان مهم تر در نظر گرفته می شوند. باوجود بهره مندی از بهداشت و درمان امروزه کانادایی‌ها زندگی طولانی‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند. این تقاضای افزایش یافته باعث شده است که استان‌های کانادا برای جذب کارکنان بهداشت و درمان از خارج از کشور تلاش فراوانی کنند. در حال حاضر، بیش از 35٪ از پزشکان کانادا، 23٪ از پرستاران ثبت شده و 39٪ از دندانپزشکان مهاجر هستند.براساس آخرین داده‌های مربوط به فرصت های شغل خالی از آمار کانادا، تا فوریه 2023، تعداد شغل‌های خالی در بخش بهداشت و درمان در بالاترین سطح در تمام بخش‌ها با 143،800 پست خالی است. بخش پرستاری در طول شیوع ویروس کرونا به طور ویژه ای سخت شده است که باعث شده است بسیاری از پرستاران نیاز به مرخصی طولانی داشته باشند یا کلاً حرفه را ترک کنند.

نمایش خبر  کانادا در سال 2023 به عنوان جذاب ترین مقصد برای کارآفرینان مهاجر رتبه بندی شد

سازمان مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) قدم‌هایی را برای آسان‌تر کردن تبدیل شدن کارکنان بهداشت و درمان به ساکنین دائم برداشته است مثل حذف بعضی از موانع برای پزشکان که قبلاً به عنوان خویش فرما در نظر گرفته می‌شدند. شغل‌های خویش فرما معمولاً برای اکسپرس انتری مجاز نیست.

چگونگی مهاجرت به عنوان یک نیروی کار حوزه بهداشت

بسیاری از نیروهای حوزه ی بهداشت در کانادا از طریق یک برنامه ورود سریع به کشور وارد می شوند. برنامه‌های اکسپرس انتری نامزدهای با مهارت بالا در برنامه نیروی کار فدرال، دسته تجربه کانادایی یا برنامه تجارت فدرال را مورد هدف قرار می دهند.

علاوه بر این، به دلیل اینکه بهداشت و درمان مسئولیت استان است، برنامه های استانی این حوزه را توسعه داده اند. به عنوان مثال، آلبرتا به تازگی مسیر اختصاصی بهداشت و درمان در زیر بخش اکسپرس انتری آلبرتا ایجاد کرده است.

دیگر استان‌ها به طورمنظم از نامزدهای در شغل‌های بهداشت و درمان برای ورود از طریق روند های استانی دعوت به عمل می آورند.. بریتیش کلمبیا این نوع قرعه کشی را تقریباً هر هفته انجام می‌دهد و انتاریو به تازگی 2،349 نفر از نامزدهای بهداشت و درمان از طریق بخش اولویت‌های سرمایه انسانی دعوت کرده است.

همچنین دو برنامه آزمایشی فدرال برای مراقبان سالمندان و کودکان وجود دارد. امسال دولت اعلام کرد که مدت زمان رسیدگی به پرونده های دسته تجربه کار در کانادا از 24 به 12 ماه کاهش یافته است.

کشاورزی
بخش کشاورزی کانادا بیش از 243،000 نفر از کانادایی‌ها استخدام می‌کند و در حال حاضر نرخ فرصت های شغلی خالی بالاتر از 14،000 است.

نمایش خبر  فریزر اقدامات جدیدی را برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا اعلام می کند

گزارش اخیر بانک سلطنتی کانادا نشان می‌دهد که تا سال 2033، 40٪ از افراد شاغل در مزارع کانادایی بازنشسته خواهند شد. گزارش همچنین می‌گوید که برای کاهش بحران مهارت‌های فعال در کوتاه مدت، کانادا باید در طول دهه آینده 30،000 مهاجر دائم پذیرفت تا مزارع و گلخانه‌های خود را تأسیس کنند یا افرادی که در حال حاضر در کشور هستند کار در این حوزه ها رابرعهده بگیرند.

چگونگی مهاجرت به کانادا با شغل کشاورز

برای پُرکردن مشاغل خالی در این پست‌ها، IRCC به تازگی اعلام کرده است که در حال تمدید برنامه پایلات Agri-Food است و همچنین حذف سقف‌های شغلی را نیز در نظر دارد. شغل‌های واجد شرایط عبارت‌اند از:

قصاب فروشگاه

قصابان صنعتی
سرپرستان مزرعه و کارگران دامداری تخصصی
کارگران فرآوری مواد غذایی
کارگران عمومی مزرعه
کارگران برداشت


حوزه فناوری

یکی از اجزای اصلی بودجه فدرال 2023 سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلار برای حمایت از ساخت پروژه‌های زیرساختی بوده است. این سرمایه‌گذاری احتمالاً منجر به افزایش تقاضا در بخش فناوری خواهد شد.

همچنین ذکر می‌شود که بسیاری از شغل‌ها در بخش تولید فناوری تمیز نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند و متوسط دستمزد کارگر در این بخش در سال 2021، 90،252 دلار بود – بالاتر از سطح متوسط اقتصاد کل کانادا 69،311 دلار.

رشد بخش هوش مصنوعی نیز نقش مهمی در تقاضای کانادا برای نیروهای کار حوزه فناوری بازی می کند.

چطور با شغل در حوزه فناوری به کانادا مهاجرت کنیم؟

برنامه هایی مانند استعداد های جهانی این فرصت را به افراد شاغل در این حوزه می دهد تا بتوانند براحتی از این طریق مهاجرت کنند.علاوه براین، برنامه های استانی به طور اختصاصی حوزه فناوری را مد نظر قرار داده اند که متقاضیان می توانند از آن طریق علاقمندی خود را ابراز کنند.

نمایش خبر  کبک چه مرجع مهاجرتی دارد؟


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420