Skip to content
میانگین دستمزد ساعتی برای برنامه کارگران خارجی موقت 2023 به‌روز شد.

تاریخ انتشار

میانگین دستمزد ساعتی برای برنامه کارگران خارجی موقت 2023 به‌روز شد.

میانگین دستمزد ساعتی در تمام استان‌ها و مناطق (به جز نوناووت) پس از 31-ام ماه مه افزایش خواهد یافت.

کارفرمایانی که در کاناد اتباع خارجی را استخدام می‌کنند از میانگین دستمزد ساعتی استانی و منطقه‌ای استفاده می‌کنند تا از شرایطی که باید برای برنامه کارگر (کارمند) خارجی موقت (TFWP) رعایت شود، استفاده کنند.

موقعیت محلی و دستمزدی که به کارمند پیشنهاد می‌شود، تعیین خواهد کرد که آیا کارفرمایان باید برای ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) تحت این جریان برای موقعیت‌های دستمزد بالا یا دستمزد پایین، که هر کدام شرایط خاص خود را دارند، درخواست دهند.

در صورتی که کارمند کمتر از میانگین دستمزد استانی/ منطقه‌ای حقوق دریافت می‌کند، دستمزد پایین محسوب می‌شود و اگر به آنها میانگین دستمزد یا بالاتر از آن پرداخت شود، دستمزد بالا محسوب می‌شود.

برنامه کارگر خارجی موقت چیست؟

TFWP (برنامه کارگر خارجی موقت) به کارفرمایان کانادایی اجازه می‌دهد تا اتباع خارجی را جهت پر کردن کمبود نیروی کار در کانادا استخدام کنند. کارفرمایانی که به دنبال استخدام تحت TFWP (برنامه کارگر خارجی موقت) هستند، باید آزمون بازار کار دولت کانادا، LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) را تکمیل کنند. LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) تضمین می‌کند که اگر کارفرما کارگر خارجی را استخدام کند، تأثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا خواهد داشت.

قبل از اینکه یک تبعه خارجی بتواند از طریق TFWP (برنامه کارگر خارجی موقت) برای کارفرمای کانادایی شروع به کار کند، LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) و مجوز کار موقت لازم است.

نمایش خبر  آیا شرایط پزشکی خاصی وجود دارد که باعث می شود من به کانادا ورود نیابم؟

اگر به دنبال استخدام یک کارگر با دستمزد بالا هستید، باید برنامه‌های انتقالی را همراه با LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) ارائه دهید که تضمین می‌کند به‌عنوان یک کارفرما اقداماتی جهت کاهش اتکای خود به کارگران خارجی در طول زمان انجام می‌دهید. این کار تضمین می‌کند که کانادایی‌های واجد شرایط برای مشاغل موجود در اولویت قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال استخدام کارگر با دستمزد پایین هستید، نیازی به ارائه برنامه انتقال همراه با LMIA (ارزیابی تأثیر بر بازار کار) ندارید. در عوض، دولت کانادا برای محدود کردن دسترسی به TFWP(برنامه کارگر خارجی موقت)، محدودیتی بر تعداد کارگران با ‌دستمزد پایین که یک کسب‌وکار می‌تواند استخدام کند، تعیین می‌کند.

اگر کارفرمایی هستید که دستمزدی کمتر از میانگین استانی/ منطقه‌ای پیشنهاد می‌کنید، باید:

•  هزینه ایاب و ذهاب رفت و برگشت برای کارگر خارجی موقت را پرداخت کنید.

• مطمئن شوید که مسکن مقرون به صرفه در دسترس است.

• بیمه درمانی خصوصی پرداخت کنید تا زمانی که کارگران واجد شرایط پوشش بهداشتی استانی باشند.

• کارگر خارجی موقت در هیئت ایمنی محل کار استانی/ منطقه‌ای ثبت‌نام شود و

• قرارداد کارفرما -کارمند را ارائه کنید.

در نهایت، درخواست توسط  اداره توسعه و اشتغال کانادا  (ESDC)بررسی خواهد شد و مقامات باید تشخیص دهند که هیچ کانادایی واجد شرایطی به نفع کارگر خارجی نادیده گرفته نمی‌شود.