Skip to content
دولت کانادا و افزایش تمدید مجوزهای سفرهای اضطراری مابین اوکراین و کانادا

تاریخ انتشار

دولت کانادا و افزایش تمدید مجوزهای سفرهای اضطراری مابین اوکراین و کانادا

جناب آقای سین فوستر وزیر مهاجرت اعلام نمودند که دولت کانادا مجوز سفرهای اضطراری میان کانادا و اوکراین و سفرهای برون مرزی اوکراینی‌ها را تا پانزدهم جولای 2023 تمدید می‌کند.

افراد دارای مجوز سفرهای اضطراری (CUAET) تا تاریخ 31 مارس سال 2023 مجوز سفر به کانادا را دارند و افرادی که در حال حاضر در کشور کانادا هستند تا همین تاریخ قادر به تمدید یا اعمال تغییرات در این ویزاها هستند.

خدمات سکونتی هنوز در اختیار اوکراینی‌ها و خانواده آنها قرار می‌گیرد و شامل حمایت‌های مالی معاف از مالیات و همچنین برخی از تسهیلات اضطراری بعد از دو هفته ورود به خاک کانادا است.

مجوز سفرهای اضطراری مابین کانادا و اوکراین

اختیارات و مجوزهای سفرهای اضطراری مابین کانادا و اوکراین بعد از تاخت و تاز نظامی روسیه به اوکراین توسط دولت کانادا اجرا شد. مطابق با این مجوزها و اختیارات برای سفرهای اضطراری (CUAET) شهروندان اوکراینی و خانواده‌های درجه یک آنها فارغ از ملیتشان تا سقف سه سال می‌توانند اقامت موقت کانادا را دریافت کنند. مطابق با قوانین مندرج در این مجوزها و اختیارات   (CUAET) اوکراینی‌های حاضر در خاک کانادا نیز قادر به تمدید ویزای کار، سفر و تحصیل خود خواهند بود.

حدود 943,730  شهروند اوکراینی تا تاریخ 16 مارس سال جاری برای مجوز سفرهای اضطراری  (CUAET)  اقدام نمودند و  616,429 مورد از این درخواست‌ها مورد تائید قرار گرفتند. با اینحال تنها 190,970 نفر وارد خاک کانادا شدند. مجوز سفرهاس اضطراری (CUAET) در گام اول یک ویزای مسافرتی و تفریحی است، اما اوکراینی‌ها همزمان قادر به درخواست ویزای کار نامحدود به شکل رایگان هستند. ویزای کار نامحدود امکان کار برای سایر کارفرمایان را در خاک کانادا مهیا می‌کند.

نمایش خبر  کانادا مسیر جدید PR را برای خانواده هایی که تحت تأثیر درگیری های در سودان هستند، باز می کند

مطابق با یک قانون حمایتی الحاقی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی (IRCC) افراد متقاضی مجوز سفرهای اضطراری (CUAET) در اولویت قرار دارند. بعلاوه، افراد دارای چنین مجوزی ملزم به پرداخت هزینه به هنگام ارسال فرم درخواست نیستند.

 نهایتا، دولت فدرال به افراد دارای مجوز سفرهای اضطراری  (CUAET) برای یکبار مجوزی فارغ از مالیات و با مزایای مالی 3000 دلاری برای بزرگسالان و البته 1500 دلاری به ازای هر فرزند کمتر از 17 سال ارائه می‌کند. شهروندان اوکراینی تازه وارد مزایای مالی سکونتی فراتر آن مزایایی که تا تاریخ 24 ژوئن منقضی می‌شود، دریافت نمی‌کنند.

سایر قانون‌های حمایتی برای اوکراینی‌ها

قانون‌های حمایتی در سطح ایالتی نیز موجود هستند، مثلا ایالت مانیتوبا معمولا از متقاضیان اوکراینی برای ثبت‌نام برای سکونت در این ایالت دعوت می‌کند و این نوعی مزیت برای آن دسته از شهروندان اوکراینی است که خواهان دریافت سکونت دائمی با استفاده از برنامه اکسپرس اینری هستند. ایالت ساسچاکوئان نیز قوانین ایالتی مشابهی در رابطه با مهاجرت دارد.

ایالت انتاریو نیز تسهیلات مالی بهداشت و درمان و صد البته سکونت اضطراری را از طریق آژانس‌های خدمات مسکن و سازمان‌های اجتماعی اوکراین ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل خانه‌های میزبان و دیگر تسهیلات موقتی است که بایستی تا قبل از سکونت بلند مدت اجرا شوند.

بعلاوه، نهادهای خیریه متعددی برای ورود اوکراینی‌ها به خاک کانادا و سکونت موقت آمیز وجود دارند. مثلا، 4Ukraine.ca گزارشی در رابطه با ارسال 500 نفر به کانادا، کمک به بیش از هزار نفر برای ادامه اقامت و ارائه کمک‌های مالی تا 275000 دلار منتشر کرد.

دولت فدرال کارفرمایان کانادایی را به استخدام شهروندان اوکرایی حاضر در خاک کانادا تشویق می‌کند. کارفرمایانی که از jobbank.ca استفاده می کنند، با دنبال کردن مراحل زیر تمایل خود به استخدام یک تازه وارد اوکراینی را نشان می‌دهند.

نمایش خبر  روز جهانی پناهجویان: چگونه کانادا پناهجویان را قادر می‌سازد تا موفق شوند

ثبت نام به عنوان کارفرما در سایت جاب بنک

ایجاد موقعیت جدید شغلی و ذخیره آن

تماس با جاب بنک و درج شماره آگهی و اطلاع رسانی در رابطه با استخدام اتباع اوکراینی


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420