Skip to content
IRCC ، مجوزهای کار PGWP را تمدید می کند

تاریخ انتشار

هفته گذشته، IRCC مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) افرادی که علاقه مند به اخذ اقامت دائم بودند را تمدید کرد. با توجه به اینکه ماهیت نامنظم اخیر قرعه کشی های اکسپرس اینتری، دارندگان PGWP واجد شرایط در CEC را دچار مشکل کرده است، وزیر مهاجرت شان فریزر اعلام کرد که مجوز کار دارندگان PGWP  تمدید می شود . از صبح روز 6 آوریل، آنها می توانند از طریق وب سایت IRCC ، برای تمدید مجوز کار باز 18 ماهه خود یا دریافت مجوز کار جدید اقدام کنند .

این بدان معنی است که تعداد بیشتری از دارندگان PGWP قادر به ادامه رقابت برای دریافت ITA های اکسپرس اینتری خواهند بود. IRCC خاطرنشان می کند که تعداد دارندگان PGWP کانادا در پایان سال 2022 به حدود 286 هزار نفر خواهد رسید. 

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت برنامه است که سه برنامه مهاجرت اقتصادی را مدیریت می کند. برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)، برنامه فنی و حرفه ایی فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC).

این برنامه ها به IRCC اجازه می دهد تا بر اساس امتیاز انتخاب شده در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) نامزدها را برای اقامت دائم انتخاب کند. CRS همه کاندیداها را در استخر اکسپرس انتری رتبه بندی می کند و کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت می کنند. نامزدهای برنامه نامزد استانی که در قرعه کشی دعوت نامه دریافت می کنند، از قبل کاندیدای اکسپرس اینتری بوده اند.

هنگامی که یک نامزد ITA را دریافت کرد، 60 روز فرصت دارد تا درخواست خود را به IRCC ارسال کند. سپس یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا متقاضی تایید شده است یا خیر.

نمایش خبر  دادگاه فدرال کانادا، مجوز کار بر اساس نمره آزمون IELTS را رد کرد.