Skip to content
دادگاه فدرال کانادا، مجوز کار بر اساس نمره آزمون IELTS را رد کرد.

تاریخ انتشار

یک شهروند ایرانی که مدیر طراحی و بازسازی خانه‌ها به مدت هفت سال بود، در سال 2022 قراردادی برای کار به عنوان سازنده خانه مسکونی با یک شرکت ساختمانی در ونکوور امضا کرد. وظایف و مسئولیت‌های شغلی شامل برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برنامه‌های کاری، انتخاب و استخدام تعاونی‌های تجاری و مدیریت بودجه بود.

شرکت ساختمانی ارزیابی مثبت تاثیر بازار کار (LMIA) را دریافت کرد و ثبت شده بود تا از کارگران خارجی موقت در بریتیش کلمبیا استفاده کند. سپس او برای گرفتن مجوز کار زیر برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) درخواست داد. به عنوان بخشی از این درخواست، نتایج آزمون زبان IELTS خود را با نمره 5 ارائه داد.

مسئول مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) که مسئول رسیدگی به پرونده ی او بود ، به دلیل توانایی زبانی او مجوز کار او را رد کرد. او درخواست بررسی قضایی از تصمیم را کرد.

او ادعا کرد که برای مجوز کار، “الزامات زبان” مشخصی وجود ندارد. علاوه بر این، مقام مهاجرت توضیح نداده بود که چگونه او نتوانسته است اثبات کند که می‌تواند کار مورد نظر را انجام دهد و هیچ شواهدی برای اینکه نشان داده شود چرات افیسر مربوطه تصور می کرده او در اثبات توانایی هایی زبانی اش ناتوان است وجود نداشت.

با این حال، دادگاه فدرال تصمیم مقام مسئول را تأیید کرد.

مسئول پرونده، مجوز کار را بر اساس طبیعت شغل جدید او ارائه نداد. به گفته ی افیسر ، زمانی که وظایف و مسئولیت‌های شغلی را در نظر گرفته می‌شود، توانایی برآورده کردن الزامات زبانی امری حیاتی است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا از سرعت آخرین دراو های گزینش استانی می کاهد

دادگاه اظهار کرد که افیسر به طور منطقی به نتیجه رسیده بود که او نتوانسته است این الزامات را برآورده کند و این تصمیم گیری با در نظر گرفتن “نمرات پایین” آزمون IELTS و اینکه او شواهد دیگری برای اثبات توانایی زبانی‌اش ارائه نداده بود.

به علاوه، به نظر دادگاه، نمره کلی IELTS 5 شواهدی از داشتن مهارت‌های ارتباطی ابتدایی به جای مهارت‌های ارتباطی موثر است . بنابراین، افیسر در نتیجهٔ منطقی به این نتیجه رسید که شواهد نمره IELTS کافی نبوده است تا الزامات شغلی را برآورده کند.

پیامدهای نتیجهٔ این پرونده این است که می‌توان مجوز کار را بر اساس توانایی زبانی متقاضی رد کرد، بدون در نظر گرفتن این موضوع که آیا شغل به طور صریح الزامات زبانی را مشخص می‌کند یا اینکه کارفرما ارزیابی مثبت از تأثیر بازار کار (LMIA) دریافت کرده باشد.

وقتی دارید درخواست های مهاجرتی را تکمیل می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مربوطه را ارائه دهید، از جمله هر گونه شواهد مربوط به توانایی زبانی خود. براساس این پرونده، یک درخواست قوی‌تر می‌تواند این باشد که متقاضی بتواند شواهد دیگری از توانایی زبانی به جز نمرات آزمون زبان ارائه دهد، مانند کامل کردن برنامه‌های آموزشی انگلیسی یا ارائه مدرک همکاری در شرکت‌های انگلیسی.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420