Skip to content
برگزاری قرعه کشی غافلگیرکننده اکسپرس اینتری کانادا با دعوت 7000 داوطلب

تاریخ انتشار

برگزاری قرعه کشی غافلگیرکننده اکسپرس اینتری کانادا  با دعوت 7000 داوطلب

اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)به تازگی در هشتمین قرعه کشی اکسپرس اینتری سال 2023 ،  برای نامزدهایی دعوتنامه صادر کرده است.

 IRCC  در یک قرعه کشی تمام برنامه ای ، برای 7000 نامزد  دعوت نامه (ITAs) صادر کرد، حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع CRS))  آنها484 بود. قرعه کشی تمام برنامه ایی به این معنی است که نامزدها از برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه فنی و حرفه ایی فدرال (FSTP) انتخاب می شوند.

این قرعه کشی که در تاریخ 15 مارس برگزار شد ، بزرگترین قرعه کشی تمام برنامه ای بود که در آن از 7000 نامزد دعوت شده بود. حداقل امتیاز CRS نامزدهای حاضر درآن قرعه کشی 490 بود. رکورد قبلی قرعه کشی تمام برنامه ای ،  قرعه کشی 18 ژانویه بود که در آن IRCC از 5500 نامزد دعوت کرده بود.

این قرعه کشی بسیار غافلگیر کننده بود ، زیرا این دومین هفته متوالی است که IRCC برای نامزدهای اکسپرس اینتری دعوتنامه صادر می کند. معمولا قرعه کشی های اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار انجام می شود.

پس از قرعه کشی فوریه 2021  که تنها برای برنامه  CEC انجام شد، این دومین قرعه کشی بزرگ اکسپرس اینتری است که طی آن 7000 دعوتنامه صادر شد. این بزرگترین قرعه کشی تمام برنامه ایی تا به امروز است که توانست رکوردی بی سابقه ایی را به نام خود ثبت کند.

 همه قرعه‌کشی‌های برگزار شده  بین ژوئیه و نوامبر 2022 ، قرعه کشی تمام برنامه‌ای بود، کوچک‌ترین قرعه‌کشی در 6 ژوئیه برگزار شد که طی آن فقط برای 1500 نامزد دعوتنامه صادر شده بود. این اولین قرعه کشی تمام برنامه ایی پس از وقفه 18 ماهه به دلیل همه گیری COVID- بود.

نمایش خبر  British Columbia، Alberta و PEI این هفته دعوت نامه هایی را برای نامزدها صادر کردند

قرعه کشی اکسپرس اینتری در اوایل سال 2023 عمدتا روی پذیرش نامزدهای برنامه نامزد استانی (PNP) متمرکز شده بود. در سال جاری ، تا کنون چهار قرعه کشی اکسپرس اینتری تنها برای برنامه  PNP انجام شده است، آخرین قرعه کشی در 1 مارس برگزار شد که طی آن، 667 نامزد PNP دعوت شده بودند.

قبل از این، سه قرعه کشی دیگر برای برنامه PNP و یک قرعه کشی در تاریخ 2 فوریه،  برای دعوت از نامزدهای برنامه FSWP برگزار شده بود. با این حال، به نظر می رسد که IRCC اکنون برای بررسی همه نامزدها در استخر اکسپرس اینتری ، به رویه عادی خود بازگشته است.

وزرای مهاجرت کانادا در مورد برنامه چند ساله سطوح PNP توافق کردند

در جلسه اخیر مجمع وزرای مسئول مهاجرت (FMRI)، وزرای مهاجرت استانی گرد هم آمدند  تا در مورد مسائل و روش های مشترک برای جذب و حفظ تازه واردان بیشتربحث و گفتگو کنند.

یکی از نتایج مهم این نشست این بود که وزرای مهاجرت کانادا موافقت کردند که یک برنامه تخصیصی چند ساله استانی (PNP) تهیه کنند. این دقیقا مشابه با برنامه سطوح مهاجرت فدرال عمل می کند که در آن اهداف تخصیص PNP را بر اساس دوره سه ساله تعیین می کنند.

در حال حاضر،  استان ها از تخصیص نامزدهای استانی خود آگاه هستند و می توانند از قبل برای مسکن و نیازهای زیرساختی  تازه واردان برنامه ریزی کنند تا شرایط بهتری برای اسکان آنها فراهم کنند.

پس از این نشست، برخی از استان ها افزایش تخصیص PNP خود در سال جاری را نسبت به سال 2022 اعلام کردند. برای مثال، بزرگترین استان کانادا، انتاریو تا سال 2025 ، شاهد افزایش میزان تخصیص PNP تا 18000 نامزد خواهد بود.

نمایش خبر  نحوه ی درخواست برای PNP

 تخصیص منیتوبا در سال 2023 برابر 9500 نامزد خواهد بود که نسبت به سال 2022،   3175 نفر افزایش داشته است . ساسکاچوان  شاهد تخصیص 7250 نامزد در سال 2023 خواهد بود که تا  سال 2025 ، به 8500 نفر افزایش خواهد یافت. آلبرتا نیز شاهد افزایش قابل توجهی در میزان تخصیص PNP خواهد بود که از 6500 نفر در سال 2022 به 9750 نفر در سال 2023خواهد رسید.

 افزایش تخصیص  PNPدر آلبرتا نیز مانند ساسکاچوان، تا دو سال آینده به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و تا سال 2025 به 10849 خواهد رسید.  در مورد سایر استان ها هنوز اطلاعات کافی در دسترس نیست زیر آنها در مورد میزان تخصیص PNP مورد انتظار خود، هیچ خبری منتشر نکرده اند.

داوطلبان اکسپرس اینتری می توانند با کسب نامزدی استانی (فرآیندی که به عنوان جریان پیشرفته نامزدی استانی شناخته می شود) شانس خود را برای دریافت ITA افزایش دهند.

نامزد شدن توسط یک استان به عنوان کاندید اکسپرس اینتری به طور خودکار 600 امتیاز به امتیاز CRS اضافه می کند که این اصولا دریافت دعوتنامه از IRCC را تضمین می کند و شانس اقامت دائم را افزایش می دهد.

نامزدهای مهاجرت اقتصادی که در برنامه اکسپرس اینتری ثبت نام نکرده اند نیز می توانند توسط یک استان (نامزدی پایه) نامزد شوند. این کار می تواند شانس پذیرش درخواست آنها را برای اقامت دائم بالا ببرد.