Skip to content
نحوه ی درخواست برای PNP

تاریخ انتشار

PNP ها ، این فرصت را برای مهاجران متخصص فراهم می کنند تا از طریق نامزدی پایه و همچنین نامزدی پیشرفته به کانادا مهاجرت کنند.

تفاوت اصلی بین نامزدهای پایه و پیشرفته PNP این است که نامزدهای PNP پیشرفته سریعتر از نامزدهای پایه پردازش می شوند. در زمان نگارش این مقاله، IRCC خاطرنشان می کند که میانگین زمان پردازش برای نامزدهای پایه 20 ماه است در حالی که زمان پردازش برای نامزدهای پیشرفته 11 ماه است.

نامزدهای پایه PNP

نامزدهای پایه PNP از طریق جریان های معمولی PNP خارج از سیستم اکسپرس اینتری انجام می شود.

برای درخواست و مهاجرت موفقیت آمیز به کانادا از طریق نامزدی پایه PNP، کاندیداها باید ابتدا معیارهای واجد شرایط بودن یک جریان PNP پایه ارائه شده توسط یک استان یا منطقه را داشته باشند. اگر یک نامزد دارای معیارهای فوق الذکر باشد و برای نامزدی درخواست دهد و تایید شود، گواهی نامزدی دریافت می کند.

پس از دریافت این گواهی، گیرندگان می توانند برای گرفتن اقامت دائم به دولت فدرال کانادا درخواست دهند.

فرآیند برنامه کاربردی PNP پایه شامل این سه مرحله اساسی است:

1. پس از دریافت نامزدی استانی، یک حساب آنلاین در IRCC ایجاد کنید و درخواست را پر کنید

2. هزینه های درخواست را پرداخت کنید

3. درخواست آنلاین را ارسال کنید

نامزدهای سطح ارتقا یافته PNP

از سوی دیگر، بسیاری از استان ها و مناطق کانادا می توانند تعداد مشخصی از کاندیداهای مهاجرتی را از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای اخذ اقامت دائم معرفی کنند. این بخش از PNP ها به عنوان نامزدهای «افزایش یافته» شناخته می شوند.

نمایش خبر  کبک در دراو آریما 523 دعوت نامه صادر کرد

به نامزدهای اکسپرس اینتری که نامزد PNP می شوند، تحت سیستم رتبه بندی جامع (CRS) 600 امتیاز اضافی از مجموع حداکثر 1200 امتیاز اعطا می شود. این 600 امتیاز CRS اضافی عملاً تضمین می کند که آن فرد ، در قرعه کشی بعدی استخر اکسپرس اینتری ، یک دعوتنامه دریافت می کند.

به عبارت دیگر، به کاندیداهای PNP که واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند، توصیه می‌شود که برای آپلود نمایه اکسپرس اینتری  خود وقت کافی  بگذارند زیرا این کار ، شانس آنها را برای اخذ اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهد. با انجام این کار، امکان دعوت شدن نامزدهای PNP برای درخواست اقامت دائم کانادا توسط دولت فدرال و دولت استانی یا منطقه ای فراهم می شود و این احتمال دستیابی به اهداف مهاجرتی آنها را افزایش می دهد.

نامزدهای مهاجرتی باید قبل از درخواست گواهینامه پیشرفته PNP ،در استخر اکسپرس اینتری حضور داشته باشند.

برنامه های کاربردی PNP پیشرفته با استفاده از یکی از دو فرآیند کلی تکمیل می شوند.

* دولت های استانی یا منطقه ای استخر ، به طور دوره ای اکسپرس اینتری را بررسی می کنند و از نامزدهایی دعوت می کنند که علاقه مند به اخذ اقامت دائم در آنجا هستند.

* استان ها (به عنوان مثال، ساسکاچوان) به کسانی که در استخر هستند و علاقه مند به نقل مکان به آنجا هستند ، اعلام می کنند که با آنها تماس برقرار کنند یا ایمیل ارسال کنند تا بتوانند نمایه آنها را بررسی کنند.

فرآیند برنامه کاربردی پیشرفته PNP شامل این چهار مرحله اساسی است:

1. یک حساب IRCC ایجاد کنید و یک نمایه اکسپرس اینتری ارسال کنید

نمایش خبر  منیتوبا از 459 متقاضی مهاجرت در برنامه کاندیدای استانی دعوت می کند

2. نامزدی جریان اکسپرس اینتری را دریافت کنید (یا نامزدی قبلی توسط استان یا منطقه تایید شده باشد)

3. دریافت ITA (پس از پذیرش نامزدی اکسپرس اینتری)

4. درخواست مناسب به IRCC را به صورت آنلاین پر کنید

توجه: در صورت انصراف از نامزدی PNP پیشرفته قبل از دریافت ITA، بدانید که باید چه کاری انجام دهید