Skip to content
آسان تر شدن خرید خانه در کانادا برای تازه واردان

تاریخ انتشار

آسان تر شدن خرید خانه در کانادا برای تازه واردان

دولت کانادا خرید خانه را برای تازه واردان و همچنین کانادایی ها آسان تر می کند.

هفته گذشته، دولت اعلام کرد که برخی از محدودیت‌های قانونی که باعث دشوار شدن خرید ملک مسکونی برای غیرکانادایی‌ها شده بود را کاهش می‌دهد. همچنین، از اول آوریل امسال موسسات مالی می توانند برای خانه اولی ها، حساب های پس انداز معاف از مالیات ارائه دهند. این طرح پیشنهادی در بودجه 2022 ارائه شده است وبه نظر می رسد که طرح بسیار خوبی باشد.

محدودیت ها برای خریداران خانه غیر کانادایی کاهش یافت

تنها چند ماه پس از معرفی قانون جدیدی که غیرکانادایی ها را از خرید ملک مسکونی منع می کرد، دولت این قانون را اصلاح کرده و محدودیت های خرید خانه را برای خریدارانی که دارای مجوز کار در کانادا هستند را کاهش داده است.

در 27 مارس، شرکت وام مسکن کانادا (CMCH) اعلام کرد که قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی برای افراد غیرکانادایی اصلاح شده است. بر اساس قانون اصلاح شده، افراد غیر کانادایی که دارای مجوز کار هستند ، می توانند در صورت داشتن معیارهای خاص ، زمین مسکونی ویا تجاری با کاربری مختلط را نیز خریداری کنند. اصلاحات بلافاصله از همان روز اعلام اجرایی شد.

CMHC بیان کرد : در حال حاضر ، دارندگان مجوز کار واجد شرایط هستند و این در صورتی است که در هنگام خرید خانه ،  183 روز یا بیشتر از اعتبار مجوز کار آنها باقی مانده باشد و همچنین، آنها بیشتر از یک ملک مسکونی در کانادا خریداری نکرده باشند.

نمایش خبر  ورود سریع: آیا تجربه کار من بر امتیاز CRS من تأثیر می گذارد؟

این قانون، املاک مسکونی را به صورت خانه‌های ویلایی یا ساختمان‌های مشابه آن، خانه‌های نیمه مستقل، واحدهای  مسکونی ردیفی، واحدهای مجتمع مسکونی و سایر اماکن مشابه تعریف کرده است. علاوه بر این، اصلاحیه ای که در این ماده اعمال شده است ، در مورد خرید زمین های خالی نیز اعمال می شود.

در حال حاضر ، افراد غیر کانادایی می توانند زمین‌های خالی منطقه‌بندی شده را برای کاربری های مسکونی و یا مختلط خریداری کنند .خریداران می توانند از آن زمین ، برای هر منظوری که می خواهند  استفاده کنند، مانند توسعه مسکونی .

دیگر نیازی به اثبات پرونده مالیاتی نیست

مقررات فعلی در مورد پرونده های مالیاتی و سابقه کار در کانادا در حال لغو شدن است. در قانون قبلی عملا برای ساکنان موقت، نیز امکان خرید خانه در کانادا وجود داشت، اما شرایط متعددی برای دارندگان مجوز کاری ومجوز تحصیلی وجود داشت که بسیار لازم و ضروری بود. عمدتا هر کسی  که در کانادا دارای مجوز کار است باید:

* چهار سال قبل از خرید خانه ، حداقل به مدت سه سال در کانادا کار کرده باشد، در صورتی که کار تمام وقت باشد ، در قسمت 73بند 1 قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) تعریف شده باشد.

*  تمام اظهارنامه های مالیاتی مورد نیاز را برای حداقل سه سال از چهارسال منتهی به سالی که خانه می خرند را به موجب قانون مالیات بر درآمد پر و تسلیم کرده باشند و

* بیش از یک ملک مسکونی خریداری نکرده باشید.

حساب پس انداز خانه اولی ها

 طرح پیشنهادی بودجه سال  2023، رسما افتتاح حساب های پس انداز معاف از مالیات خانه اولی ها (FHSA) را اعلام کرد. این طرح قبلا در بودجه سال 2022 دولت فدرال پیشنهاد شده بود ولی اجرای این طرح از امسال عملی شد.  از 1 آوریل 2023، موسسات مالی می توانند این طرح را برای کانادایی ها ارائه دهند.

نمایش خبر  چهار روش مختلف برای دانشجویان بین المللی در کانادا که بتواند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهند

این طرح به خریدارانی که برای اولین بار قصد خرید خانه را دارند، این امکان را می دهد که تا 40000 دلار به صورت معاف از مالیات پس انداز کنند. حداکثر کمک سالانه به حساب آنها ، 8000 دلار در سال است. مشارکت در این طرح مشمول کسور مالیاتی خواهد بود و برداشت برای خرید اولین خانه ، مانند یک حساب پس انداز معاف از مالیات ، مشمول مالیات نخواهد بود. 

حساب پس انداز خانه اولی ها،  بخشی از برنامه دولت کانادا برای مقرون به صرفه کردن خرید مسکن است زیرا این طرح به کانادایی ها کمک می کند تا برای پیش پرداخت خرید اولین خانه  خود پس انداز کنند. دولت تخمین می زند که FHSA   به منظور حمایت از این طرح ، تا پنج سال آینده، 725 میلیون دلار کمک خواهد کرد.

برای باز کردن حساب FHSA، مشارکت کنندگان باید واجد شرایط زیر باشند:

* مقیم کانادا

* 18 سال یا بیشتر

* اولین خانه ای باشد که آن شخص خریداری می کند

این حساب ممکن است به مدت 15 سال یا تا پایان سالی که مشارکت کننده 71 ساله شود، یا در پایان سالی که برای اولین خرید خانه  از FHSA برداشت شود ، باز بماند. 

قیمت مسکن در کانادا

داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) نشان می‌دهد که میانگین قیمت واقعی مسکن ملی (بدون تعدیل فصلی) در فوریه 2023 برابر  662437 دلار بوده است که  نسبت به رکورد تاریخی در فوریه 2022،   18.9 درصد کاهش یافته است.

آمارهای منتشر شده در مارس 2023 نشان می دهد که فروش خانه های ملی  نسبت به ماه فوریه، ماهانه 2.3 درصد افزایش یافته است، با وجود اینکه تعداد املاک جدید لیست شده در همان دوره نیز حدود 8 درصد کاهش داشته اند.

نمایش خبر  نحوه درخواست مجوز کار آزاد کانادایی وابسته به همسر

قیمت خانه در سراسر کانادا متفاوت است. به گفته CREA، « با وجود هزینه‌های  نسبتا بالا برای گرفتن وام مسکن، جای تعجبی نیست که قیمت‌ مسکن در بازارهای گران‌ مانند انتاریو و بریتیش کلمبیا کاهش یابند. قیمت‌ مسکن در آلبرتا، ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور کاهش چندانی نداشته اند و تقریبا در همان میزان باقی مانده است ، استان‌های کبک و مریتایم در بین این دو دسته قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود متوسط قیمت مسکن در سال 2023 به طور سالانه 5.9 درصد کاهش یابد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420