Skip to content
طبق نکات ارائه شده از سوی IRCC، میزان قرعه‌کشی جدید اکسپرس انتری مشابه میزان قرعه‌کشی اکسپرس انتری قبل از همه‌گیری است،

تاریخ انتشار

 زمانی که قرعه‌کشی‌های همه برنامه‌ها در ماه ژوئیه از سر گرفته شود، میزان قرعه‌کشی اکسپرس انتری شبیه اندازه‌های قبل از همه‌گیری خواهد بود.

بر اساس یک یادداشت توجیهی داخلی که توسط CIC News از طریق درخواست دسترسی به اطلاعات مشخص شده است، وقتی قرعه کشی های اکسپرس اینتری همه برنامه ها در ماه ژوئیه از سر گرفته می شود، تعداد دعوت نامه ها می تواند شبیه ارقام قبل از همه گیری باشد.

اگرچه تعداد تخمینی دعوت‌نامه‌های صادر شده در هر دور اصلاح شده، ولی یادداشت های مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا می‌گوید که اندازه قرعه‌کشی با میانگین تعداد دعوت‌نامه‌های صادر شده قبل از همه‌گیری مطابقت دارد.

قرعه کشی همه برنامه ها در سال 2020 قبل از 18 مارس بین 3400 تا 4500 بود.  در سال 2019، قرعه کشی تمام برنامه ها از 3200 تا 3900 متغیر بود.

در یادداشتی به تاریخ 28 مارس آمده است که توقف تا پایان ژوئن به IRCC اجازه می‌دهد تا برنامه‌های جدید را ظرف شش ماه پردازش کند.  میزان فعلی برنامه‌های اکسپرس انتری برای IRCC کافی است تا به اهداف پذیرش در سال 2022 دست یابد. با این حال، برای دستیابی به اهداف برای سال 2023، این موضوع باید بین ژوئیه و سپتامبر از سر گرفته شود.

چگونه همه‌گیری بر اکسپرس انتری تأثیر گذاشت

 قبل از همه‌گیری، IRCC از کاندیداهای اکسپرس اینتری همه برنامه‌ها دعوت می‌کرد تا تقریباً هر دو هفته یکبار برای اقامت دائم درخواست دهند.  قرعه‌کشی‌های برنامه های خاص فقط گاهی انجام می‌شد.

ولی همه گیری آن را تغییر داد.  هنگامی که مرزها در مارس 2020 بسته شدند، IRCC استراتژی خود را به برگزاری قرعه کشی های ویژه برنامه، تغییر داد.  برای چند ماه اول همه‌گیری، فقط نامزدهای برنامه کاندیدای استانی و دسته تجربه کانادایی برای درخواست دعوت شدند.

نمایش خبر  وزرای مهاجرت کانادا اهداف مهم را به روزرسانی می‌کنند

 IRCC به برگزاری قرعه کشی برای این نامزدها ادامه داد تا بتواند به اهداف مهاجرتی رکوردشکنی خود در میان محدودیت های سفر دست یابد.  نامزدهای CEC، که اغلب در کانادا هستند، کمتر تحت تأثیر محدودیت‌های سفر قرار می‌گیرند، و بنابراین IRCC به برگزاری قرعه‌کشی برای آنها ادامه داد.  نامزدهای PNP به دلیل تعهد دولت فدرال به حمایت از اهداف مهاجرت استانی دعوت شدند.  نامزدهای برنامه کارگران ماهر فدرال به دلیل اینکه درصد زیادی از آنها خارج از کشور بودند، کنار گذاشته شدند و به دلیل محدودیت های سفر نمی توانستند به کانادا وارد شوند.

 IRCC قرعه‌کشی‌های همه برنامه‌ها را که شامل نامزدهای FSWP می‌شد، در جولای ۲۰۲۰ از سر گرفت، اما دوباره در دسامبر ۲۰۲۰ متوقف شد و از آن زمان تاکنون قرعه‌کشی برای دعوت از نامزدهای FSWP برگزار نکرده است.

در ماه می 2021، دولت برنامه اقامت موقت تا اقامت دائم را در تلاشی برای پذیرش 90000 مقیم دائم جدید که قبلاً در کانادا بودند، راه‌اندازی کرد.  این تلاش باعث می‌شد که منابع IRCC به اولویت جدید تبدیل شوند، که در نهایت به تشدید عقب ماندگی در برنامه‌های مهاجرت برای برنامه‌های مدیریت اکسپرس اینتری کمک کرد.

سپس در سپتامبر 2021، IRCC دعوت از نامزدهای CEC را متوقف کرد، زیرا نمی‌توانست متعهد شود که 80 درصد متقاضیان را در مدت شش ماه پردازش کند، که استاندارد خدمات برای برنامه‌های مدیریت اکسپرس انتری را داشته باشند.  توقف موقت دعوت‌نامه‌ها برای درخواست (ITA) به منابع IRCC اجازه می‌دهد تا روی پردازش مطالب عقب افتاده موجود تمرکز کنند.  بر اساس این یادداشت، IRCC تعداد 50000 عقب مانده اکسپرس اینتری را بین سپتامبر و فوریه کاهش داد.

نمایش خبر  کانادا مسیر جدید روابط عمومی را برای اعضای خانواده خارج از کشور در اثر بلایای هوایی باز می کند

در آوریل، وزیر مهاجرت شان فریزر اعلام کرد که قرعه کشی اکسپرس انتری برای نامزدهای FSWP و CEC در ماه جولای از سر گرفته می شود.  انتظار می رود تا این زمان، استاندارد خدمات IRCC برای متقاضیان اکسپرس انتری جدید تا شش ماه از سر گرفته شود.