ردکردن این
وزرای مهاجرت کانادا اهداف مهم را به روزرسانی می‌کنند

تاریخ انتشار

انجمن وزرای مسئول مهاجرت کانادا برای بحث در مورد چگونگی دستیابی به اولویت‌های مشترک جلسه تشکیل دادند.

انجمن وزرای مسئول مهاجرت (FMRI) برای نشست میان دوره‌ای خود دوباره در هالیفکس دیدار کردند.

این جلسات دو بار در سال برگزار می‌شوند و آخرین بار در 28 جولای در استان نیوبرونزویک و شهر سنت جان برگزار شد.

FMRI متشکل از وزرای فدرال، استانی و منطقه‌ای است که مسئول مهاجرت هستند. این جلسات به عنوان محلی برای دو سطح دولت برای بحث در مورد اولویت‌های اصلی مهاجرت کانادا عمل می‌کنند.
در آخرین جلسه، هدف وزراء افزایش اثربخشی سیستم مهاجرت برای برآوردن نیازهای اقتصادی و منطقه‌ای از جمله افزایش مشارکت استانی/منطقه‌ای (PT) در فرآیند انتخاب بود.
آنها همچنین به دنبال ورودی بیشتر اکسپرس انتری و افزایش سهم برنامه‌های نامزد PT (PNPs) بودند. در نهایت، هدف استان‌ها ارائه‌ی تخصیص چند ساله قبل از 31 مارس سال 2023 بود. 
در جلسه امروز، وزرا در مورد حمایت از مهاجرت به کانادا و اینکه چگونه توانسته‌اند به اهداف طرح شده در تابستان گذشته برسند، صحبت کردند.
برنامه‌ی چند ساله نامزد استانی و طرح برنامه‌ی مهاجرت اقیانوس اطلس:
وزرا برنامه‌ی چند ساله‌ی جدید نامزدهای استانی (PNP) و طرح برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) را تایید کردند. این طرح به استان‌ها و مناطق کمک می‌کند تا پذیرش و اسکان مهاجران خود را پیش‌تر طرح ریزی بکنند. 
آرلن دان، وزیر مسئول مهاجرت در نیوبرونزویک، به نمایندگی از استان‌ها و مناطق گفت که استان‌ها و مناطق بهترین مکان برای انتخاب مهاجران اقتصادی هستند. آقای دان گفت که افزایش PNP، AIP و طرح مهاجرت شمالی و روستایی به کاهش تجمع IRCC و بهبود زمان پردازش برای ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان و رفع نیازهای آنها کمک خواهد کرد. این طرح شامل رشد 44 درصدی در سهم PNP برای سال 2023 است.
همچنین وزرا اعلام کردند که افزایش زمان پردازش به کاهش تکرار در سیستم کمک می‌کند که در کاهش تجمع نیز سهیم است. آنها چالش یافتن خانه‌ی مقرون به صرفه برای مهاجران جدید و هم چنین تمرکز بر ارائه‌ی خدمات اسکان در سراسر کشور را تأیید کردند. 
همچنین وزرا به دنبال راه‌هایی برای بهبود فرآیند اخذ گواهینامه تحصیلی (ECA) و یا گواهینامه خارجی با همکاری یکدیگر و یا با سهامدارانی مثل وزرای کار، کارفرمایان و اتاق‌های بازرگانی هستند. آنها حوزه‌های کلیدی در مرحله انتخاب، شناخت محیط نظارتی پیچیده و ارتقای کیفیت اشتراک‌گذاری اطلاعات FCR را پررنگ کردند. اخذ سریع گواهینامه یک گام کلیدی برای یک تازه وارد است تا بتواند مهارت‌های خود را به صورت بالفعل تمرین کند.
آقای دان گفت: «مشارکت، همکاری و داشتن دیدگاه مشترک برای ارتقای سیاست‌ها و برنامه‌های مهاجرتی کانادا در مرکز هدایت چشم‌انداز دائمی مهاجرت توسط دولت‌های فدرال، استانی و منطقه‌ای است. در جلسه امروز، ما به دنبال ایجاد حرکت برای شفاف‌سازی بیشتر نقش‌ها و مسئولیت‌های دولت مربوطه برای جذب، یکپارچه‌سازی و حفظ موفق مهاجران بودیم».
صلاحیت مشترک در مورد مهاجرت:
از زمان تأسیس کانادا در سال 1867، دولت‌های استانی و فدرال مسئولیت مشترکی برای مهاجرت دارند. هدف اصلی این کنفرانس‌ها ترویج مهاجرت در سراسر کانادا است.
یکی از اجزای اصلی این مسئولیت مشترک، برنامه نامزدهای استانی (PNP) است. هر استان، به جز استان کبک و ناناووت، برنامه PNP خود را اجرا می‌کند که از طریق آن کاندیداهای اقامت دائم (PR) می توانند اولویت خود برای کار و زندگی در یک استان خاص را مشخص کنند. کبک سیستم مهاجرتی خود را دارد.
اگر دولت استانی معتقد است که نامزد می‌تواند به راحتی به نیروی کار ملحق شود و از اقتصاد استان حمایت کند، می‌توانند نامزدی استانی را به آنها پیشنهاد بدهند. البته نامزد شدن به این معنی نیست که نامزد مقیم دائم است، اما می‌تواند درخواست آنها به دولت فدرال را تقویت کند.
در نهایت، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در مورد تعداد نامزدهایی که برای درخواست PR تحت PNP دعوت می‌شوند، تصمیم نهایی را می‌گیرد. هر سال، تحت برنامه سطوح مهاجرت، IRCC هدف پذیرش ملی PNP را مشخص می‌کند. سپس چند ماه بعد، اهداف PNP را به هر استان و منطقه ارسال می‌کند.
در جلسه‌ی تابستان گذشته، وزرای PT به دلیل کمبود نیروی کار و تمایل به کنترل بیشتر مهاجران اقتصادی که ساکن می‌شوند و توانایی این مهاجران برای کاهش شکاف نیروی کار، از اختصاص سهم بیشتر حمایت کردند.
طرح سطوح مهاجرت 2025-2023 نشان می‌دهد که پذیرش PNP تا ​​سال 2025 از پذیرش افراد متخصص فدرال (اکسپرس انتری) پیشی خواهد گرفت.
استان‌ها و مناطق به طور معمول قرعه‌کشی مهاجرت را برگزار می‌کنند. این هفته بریتیش کلمبیا، انتاریو و منیتوبا قرعه‌کشی PNP را برگزار کردند، اما کبک قرعه‌کشی را تحت سیستم خود انجام می‌دهد.
نتایج مهاجرت استانی از 4 تا 10 مارس:
بریتیش کلمبیا:
این هفته بریتیش کلمبیا در 7 مارس از 276 نامزد از طریق BC PNP دعوت کرد.
229 نفر در قرعه‌کشی عمومی دعوت شدند که شامل مشاغل فنی بود. در قرعه‌کشی عمومی، نامزدها از کارگران ماهر بین‌المللی با حداقل امتیاز SIRS 100و شاخه‌ی فارغ التحصیلان بین‌المللی با حداقل امتیاز SIRS 105 انتخاب شدند. هر دو شاخه شامل نامزدهای اکسپرس انتری بود.
داوطلبان سطح ورودی و نیمه ماهر با حداقل امتیاز 85 نیز واجد شرایط نامزدی بودند.
بریتیش کلمبیا نیز قرعه‌کشی‌های شغلی خاص را برای داوطلبان در بخش کارگران ماهر و فارغ التحصیلان بین‌المللی (شامل اکسپرس انتری) با حداقل امتیاز SIRS 60 برگزار کرد. 
• 26 مربی و دستیار کودک (NOC 4214)
• 19 کارمند بهداشت و درمان
انتاریو:
انتاریو این هفته دو قرعه‌کشی در بخش اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی اکسپرس انتری برگزار کرد.
قرعه‌کشی 9 مارس برای 822 نامزد در مشاغل بهداشت و درمان تحت سیستم رتبه بندی جامع (CRS) با امتیاز بین 489-469 برگزار شد. دومین قرعه‌کشی در 10 مارس برای 815 نامزد در مشاغل فنی با امتیاز CRS بین 489-479 برگزار شد.
منیتوبا:
منیتوبا از 576 نامزد در سه دسته در 9 مارس دعوت کرد.
یک قرعه کشی ویژه‌ی مشاغل برای مشاغل کارگر ماهر تحت عنوان طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) 2021 برای 65 گروه اصلی (مشاغل پشتیبانی فروش و خدمات) انجام شد چون استان این بخش را به عنوان بخشی با نیاز بالا به نیروی کار مشخص کرده است. استان از 224 نامزد در این بخش با حداقل امتیاز 612 دعوت کرد.
منیتوبا همچنین از 277 نامزد در بخش کارگران ماهر بدون شغل ویژه دعوت کرد. این نامزدها به حداقل امتیاز 675 نیاز داشتند.
در بخش تحصیلات بین‌المللی، 53 نامزد بدون حداقل امتیاز دعوت شدند. 43 نامزد دیگر نیز به عنوان کارگران ماهر خارج از کشور با امتیاز 666 دعوت شدند.
از بین کل نامزدهای دعوت شده، 45 نامزد برای بخش کاندیداهای اکسپرس انتری بودند.
کبک:
در 2 مارس، کبک از 1017 نامزد دعوت کرد تا از طریق برنامه کارگر ماهر منظم کبک برای انتخاب دائم درخواست دهند. نتایج قرعه کشی این هفته منتشر شد.
این قرعه کشی شغل خاصی را مورد هدف قرار نداد و از نامزدهایی با حداقل امتیاز 589 دعوت شد. از طرفی، نامزدهای دعوت شده ممکن است یک پیشنهاد شغلی معتبر در خارج از منطقه کلان شهری مونترال داشته باشند.
نمایش خبر  کانادا شاهد افزایش متوسط حقوق ساعتی با بالا ماندن فرصت های شغلی است.