Skip to content
اکسپرس انتری: کانادا ۶۱۳ نفر را در دراو جدید PNP دعوت می کند

تاریخ انتشار

اگرچه کانادا امسال دراو های PNP بیشتری برگزار کرده، اما همچنان دعوتنامه های بیشتری برای کاندیداهای CEC صادر کرده است.

کانادا از ۶۱۳ کاندید اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم در ۲۴ نوامبر دعوت کرد.

همه کاندیداهای دعوت شده قبلاً از طریق یک برنامه کاندیداتوری استانی (PNP) دعوتنامه دریافت کرده بودند. ۶۰۰ امتیاز خودکار که با کاندیداتوری ارائه می شود، امتیاز حداقل را به ۷۳۷ رساند. بدون کاندیداتوری، کاندیدی که کمترین امتیاز را کسب می کرد، ۱۳۷ امتیاز داشت.

این ششمین دراو اکسپرس انتری ویژه PNP است که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) بصورت متوالی برگزار کرده است. در دراو قبلی، IRCC از ۷۷۵ نامزد با حداقل امتیاز ۶۸۵ دعوت کرد.

 

اکسپرس انتری در زمان همه گیری

کانادا مرزهای خود را در ۱۸ مارس ۲۰۲۰ بست. از آن زمان، IRCC بر پذیرش مهاجرانی که از قبل در این کشور بوده‌اند تمرکز کرده است. بخشی از آن استراتژی، دعوت از کاندیداهای اکسپرس انتری بود که به احتمال زیاد در کانادا اقامت داشته یا توسط یک برنامه PNP کاندید شده بودند.

دوره‌ای بود که کانادا از کاندیداهای اکسپرس انتری از همه برنامه‌ها دعوت می‌کرد، اما در سال ۲۰۲۱، IRCC فقط از کاندیداهای دسته کاندیداتوری استانی و دسته تجربه کانادایی (CEC) دعوت کرد. کانادا ۳۳ دراو اکسپرس انتری ویژه PNP برگزار کرده که در آن ۱۷۷۸۵ کاندید برای درخواست اقامت دائم دعوتنامه دریافت کردند. در همین بازه زمانی، کانادا ۲۷ دراو CEC برگزار کرده که ۱۳۳۸۶۸ دعوتنامه ارسال شده است.

در ۱۳ فوریه سال جاری، کانادا از ۲۷۳۳۲ کاندید CEC طی تنها یک دراو دعوت کرد. در طول تابستان، اداره مهاجرت در یک زمان ۶۰۰۰ دعوتنامه CEC صادر می کرد.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت شان فریزر در مورد اصلاحات اکسپرس انتری بحث می کند

به طور کلی در هر زمانی، تعداد بیشتری از کاندیداهای واجد شرایط CEC در پول اکسپرس اینتری حضور دارند، بنابراین این ارقام تعجب آور نیستند. کاندیداهای PNP برای دریافت دعوتنامه، باید یک فرآیند ثبت درخواست جداگانه در یک استان یا منطقه را پشت سر بگذارند. با این حال، پس از انجام این کار، تقریبا تضمین می شود که از آنها برای ثبت درخواست مهاجرت به کانادا، دعوت به عمل می‌آید.

باتوجه به توافقات مهاجرتی دولت فدرال با استان ها و مناطق، IRCC به دعوت از کاندیداهای PNP ادامه داده است. اگرچه دولت کانادا در مورد افرادی که اقامت دائم و شهروندی دریافت می کنند، حرف آخر را می زند، اما استان ها می توانند افراد تازه واردی را معرفی کنند تا به آنها در برآوردن برنامه های استراتژیک خود برای رشد جمعیت و اقتصاد کمک کنند. مطالعات نشان داده است که هر دو کاندید PNP و CEC، عملکرد خوبی در بازار کار دارند.

مرز کانادا در حال حاضر برای گردشگران کاملاً واکسینه شده و سایر مسافران ضروری باز است. از ژانویه ۲۰۲۲، مرز تنها برای افرادی که به طور کامل و با واکسنی از یک شرکت تایید شده، واکسینه شده اند، باز خواهد بود.

 

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی محبوب کانادا است: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال، و برنامه تجار ماهر فدرال. کاندیداهای PNP در پول اکسپرس انتری قبلاً برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط شده اند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) برای رتبه‌بندی پروفایل کاندیداها استفاده می‌کند. کاندیداهایی که امتیاز بالایی کسب کرده اند، دعوتنامه ای برای درخواست (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

نمایش خبر  کانادایی ها بیشتر از همیشه از مهاجرت حمایت می کنند

سپس یک افسر IRCC درخواست آنها را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند. سپس از آنها درخواست مدارک بیومتریک می‌کنند و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهند یا مدارک بیشتری را درخواست کنند.

اگر درخواست تأیید شود، IRCC تأییدیه اقامت دائم (COPR) را صادر می کند. ساکنان دائمی تایید شده می توانند مراحل ورود به کانادا را تکمیل کنند. اگر خارج از کانادا هستند، می‌توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند تا در اولین قدم‌ها برای اقامت در کانادا به آنها کمک کند.

 

چه کسی دعوت شد؟

مثال زیر یک نمونه فرضی از شخصی است که ممکن است در دراو جدید اکسپرس انتری، ITA دریافت کرده باشد.

ریموند ۳۹ ساله، دارای مدرک لیسانس و به مدت شش سال به عنوان مدیر ساخت و ساز کار کرده است. او تسلط پیشرفته ای به زبان انگلیسی دارد و هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده است. او با امتیاز ۳۸۶ در CRS وارد پول اکسپرس انتری شد. ریموند اخیراً کاندیداتوری استانی دریافت کرده است.

امتیاز CRS جدید او یعنی ۹۸۶، به اندازه کافی بالا بود که بتواند در دراد اکسپرس انتری جدید، ITA بگیرد.