Skip to content
چرا باید برای سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اقدام کنید

تاریخ انتشار

پدر و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های کانادایی‌ها، می‌توانند در یک دوره ۱۰ ساله چندین بار وارد این کشور شده و هر بار تا دو سال در آنجا بمانند.

سوپر ویزای کانادا یک ویزای موقت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای کانادایی‌هایی باشد که می‌خواهند والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خارجی خود را به کانادا بیاورند. برخلاف “برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها” (PGP) که یک مسیرِ اقامت دائم است، سوپر ویزا یک ویزای توریستی با امکان چندبار ورود است که تا ۱۰ سال اعتبار دارد. دارندگانِ آن می‌توانند هر بار تا دو سال و بدون نیاز به تمدید ویزای خود در کانادا بمانند.

تعداد بالای افراد علاقه‌مند بهPGP نشان می‌دهد که تقاضای زیادی برای آوردن پدر و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به کانادا وجود دارد. برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا(IRCC) حدود دویست هزار فرم علاقه به اسپانسرشیپی برای PGP دریافت کرد. اینها درخواست‌های این برنامه نیستند، بلکه نشان دهنده تعداد خانواده‌هایی هستند که می‌خواهند فرصت درخواست برای PGP را داشته باشند. در حال حاضر، حدود ۳۵ هزار درخواستPGP در فهرستIRCC وجود دارد که کسری از همه کسانی است که می‌خواهند درخواست دهند.

برای کسب اطلاعات درباره سوپر ویزا با Cohen Immigration Law تماس بگیرید

در سال‌های اخیر، IRCC برای متقاضیان PGP قرعه‌کشی برگزار کرده تا مشخص کند چه کسانی می‌توانند برای این برنامه درخواست دهند. منتقدان می‌گویند که سیستم قرعه‌کشی یا لاتاری ناعادلانه است، چراکه ممکن است کسانی که به تازگی وارد فهرست متقاضیان شده اند به جای کسانی که سال‌ها منتظر بوده‌اند، انتخاب شوند. با این حال وزیر مهاجرت، شان فریزر، در دفاع از سیستم لاتاری گفته است که این سیستم برای همه افراد برابر است حتی اگر به نفع همه نباشد. سایر روش‌ها، از جمله روش نوبتی (بررسی به ترتیبِ دریافت درخواست)، به نفع متقاضیان با اینترنت سریع‌تر یا آن‌هایی بود که به مراکز رسیدگی نزدیک‌تر بودند. در سال ۲۰۱۹، جاهای خالیِ موجود برای متقاضیان PGP در کمتر از ۱۱ دقیقه پس از باز شدن پورتالِ درخواست آنلاین، پر شد.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا تخصیص امتیاز را برای متقاضیان تغییر می دهد

برای دریافت سوپر ویزا لاتاری وجود ندارد، بنابراین خانواده‌ها اطمینان بیشتری به دریافت آن دارند. سوپر ویزا، در مقایسه با ویزای توریستی، به پدر و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را در کانادا بمانند.

با ویزای توریستی ممکن است ویزای یکبار ورود بگیرید که در این صورت به شما اجازه می‌دهد پس از ورود، شش ماه در کانادا بمانید. در صورت تمایل به حضور طولانی‌تر، باید دوباره درخواست بدهید. ویزاهای توریستی چندبار ورود هم وجود دارند که تا ۱۰ سال معتبر هستند و به شما اجازه می‌دهند در هر ورود تا شش ماه در کانادا بمانید. در این ویزاهای توریستی، نیازی به درخواست مجدد تا پایان دوره اعتبار نیست.

سوپر ویزاها، ویزای چندبار ورود هستند که ۱۰ سال اعتبار دارند و به شما اجازه می‌دهند در هر ورود تا دو سال در کانادا، بدون نیاز به تمدید، بمانید.

دریافت سوپر ویزا در مقایسه با PGP به زمان کمتری نیاز دارد. رسیدگی به درخواست سوپر ویزا تنها چند ماه طول می‌کشد در حالی که رسیدگی به PGP ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد. در حال حاضر IRCC درخواست‌های عقب‌افتاده زیادی دارد. وبسایت دولت می‌گوید رسیدگی به درخواست‌های PGP ممکن است تا ۳۲ ماه طول بکشد. درخواست‌های سوپر ویزا، بسته به اینکه متقاضی از چه کشوری درخواست می‌دهد، با نرخ‌های متفاوتی بررسی می‌شوند. اما طبق گزارش‌ها، بررسی درخواست‌ها از بسیاری از کشورها حدود ۱۰۰ روز طول می‌کشد.