Skip to content
گزینه های مهاجرت به کانادا برای دارندگان ویزای ایالات متحده

تاریخ انتشار

چندین گزینه برای کارگران ماهر وجود دارد تا تجربه کاری کانادایی را کسب کنند

=

ویزای H-1B یک مجوز کار در ایالات متحده است که به اتباع خارجی متولد شده که دانش تخصصی یا مدل های مد «شایستگی» دارند، اجازه می دهد تا در ایالات متحده کار کنند.

 جنبه‌هایی از برنامه ویزای H-1B وجود دارد که می‌تواند برای کارگران عوارضی ایجاد کند، مانند محدودیت زمانی.  برخی از ویزاهای H-1B تا سه سال با امکان تمدید سه سال دیگر اعتبار دارند.  پس از تکمیل تمدید، دارندگان ویزا باید ایالات متحده را برای یک سال کامل بدون هیچ گونه ورود مجدد ترک کنند، و این امر برای دارندگان ویزا برای استقرار یا تشکیل خانواده دشوار می شود.

 همچنین محدودیت کمی برای تعداد ویزاهایی که ایالات متحده در هر سال صادر می کند، 65000 و 20000 ویزا دیگر برای داوطلبان دارای تحصیلات عالی، مانند مدرک کارشناسی ارشد، وجود دارد.  اگرچه ممکن است تعداد قابل توجهی ویزا به نظر برسد، اما در مقایسه با حجم کلی نیروی کار ایالات متحده بسیار کوچک است.

 با توجه به این مشکلات، بسیاری از کارگران ماهر که مایل به اخذ اقامت دائم هستند، توجه خود را به کانادا معطوف می کنند.  چندین گزینه اجازه کار موقت برای کسانی که دانش تخصصی دارند در دسترس است و بسیاری از آنها می توانند به عنوان اهرمی برای دریافت اقامت دائم استفاده شوند.

 به طور کلی، انتخاب کانادا به‌عنوان مکانی برای کار ممکن است راحت‌تر باشد.  در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد:

اقامت موقت

جریان جهانی استعدادها

«جریان استعدادهای جهانی» برای اتباع خارجی طراحی شده است که در بخش‌های فناوری و فناوری اطلاعات کار می‌کنند، یا آنچه که H-1B به عنوان «شغل تخصصی» تعریف می‌کند.

نمایش خبر  دولت کانادا به روز رسانی در مورد کارگروه مهاجرت و پاسپورت ارائه می دهد

 این بخشی از برنامه کارگران خارجی موقت در نظر گرفته می‌شود و کارفرمایان قبل از استخدام، ابتدا باید یک ارزیابی خنثی یا مثبت از تأثیر بازار کار از اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا دریافت کنند تا واجد شرایط باشند.  ESDC ارزیابی می کند که آیا استخدام کارگران خارج از کانادا تأثیر مثبت، خنثی یا منفی بر بازار کار کانادا خواهد داشت یا خیر.

 این جریان برای تسهیل رشد صنعت فناوری کانادا ایجاد شد و هدف آن دستیابی به استاندارد پردازش دو هفته ای پس از ارسال درخواست نهایی توسط کارمند بالقوه است.

نقل و انتقالات درون شرکتی

اتباع خارجی دارای ویزای H-1B اغلب کارمندان شرکت های چند ملیتی هستند، به این معنی که می توانند شعبه هایی در ایالات متحده و کانادا داشته باشند.

 نقل و انتقالات درون شرکتی زمانی رخ می دهد که کارمندان شرکت های چند ملیتی به شعبه شرکت در کانادا نقل مکان کنند.  انتقال گیرنده اغلب فردی است که در یک موقعیت مدیریتی قرار دارد یا دانش تخصصی دیگری دارد.

 علاوه بر این، کارمندان شرکت‌های آمریکایی که به دنبال ایجاد حضور در کانادا هستند، می‌توانند برای مجوز شروع کار درون شرکتی درخواست دهند.  این نوع مجوز به کارمندان اجازه می دهد تا عملیات یک شعبه کانادایی یک شرکت چند ملیتی را آغاز کنند.

CUSMA

مکزیکی‌هایی که قبلاً ویزای H-1B دریافت کرده‌اند، ممکن است واجد شرایط کار در کانادا از طریق توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک باشند.  داوطلبان باید واجد شرایط کار در شغل خود باشند و فقط می توانند در شغلی که برای آن استخدام شده اند در کانادا کار کنند.

نمایش خبر  آلبرتا و منیتوبا شروع به صدور نامه‌های تاییدیه ایالتی کرده اند

استفاده از تجربه شما برای اقامت دائم

اکسپرس انتری

تجربه کاری به دست آمده از طریق هر یک از این مجوزهای کاری می تواند برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری استفاده شود.

 اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت برنامه است که پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا برای مدیریت برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، و کلاس تجربه کانادایی استفاده می‌کند.

 زمانی که یک نامزد واجد شرایط بودن برای برنامه اکسپرس اینتری را ارزیابی کرد، می‌تواند در وب‌سایت IRCC ​​نمایه ایجاد کند.  سپس IRCC یک امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع را که بر اساس تجربه کاری، تحصیلات، توانایی‌های زبانی و سایر عوامل سرمایه انسانی است، اختصاص می‌دهد.  هر چه کاندید نمرات بیشتری کسب کند، احتمال بیشتری دارد که دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم دریافت کند.

 هنگامی که یک نامزد ITA دریافت کرد، 60 روز فرصت دارد تا درخواست نهایی خود را ارسال کند.  IRCC یک استاندارد پردازش شش ماهه برای همه برنامه های جدید دارد.

برنامه های نامزد استانی

همچنین می‌توانید از طریق بسیاری از جریان‌های موجود در برنامه نامزدهای استانی اقامت دائم داشته باشید.

 همه استان های کانادا، به جز کبک و نوناووت، PNP هایی دارند که با IRCC کار می کنند.  تحت این برنامه ها، دولت های استانی نامزدهایی را انتخاب می کنند که احساس می کنند در استان مناسب هستند.  چندین استان کانادا دارای جریان های مهاجرتی هستند که برای جذب استعدادها برای مشاغل مورد تقاضا مانند فناوری و مراقبت های بهداشتی طراحی شده اند.