Skip to content
کبک برنامه مهاجرتی سال ۲۰۲۳ خود را منتشر می‌کند

تاریخ انتشار


دپذیرش کل با تغییرات کوچکی در تمام دسته بندی ها مشابه سال ۲۰۲۲ می باشد
برنامه مهاجرتی کبک برای سال ۲۰۲۳ در تاریخ ۸ دسامبر منتشر شد که نشان می‌دهد این استان قصد دارد در سال ۲۰۲۳ ، تعداد۵۲۵۰۰ مقیم دائمی جدید را در استان بپذیرد. این هدف به طور دقیق مشابه چیزی است که برای سال گذشته مطرح شد.
اکثر پذیرش های جدید در کبک در سال ۲۰۲۳ از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی استان خواهد بود که شامل برنامه نیروی کار متخصص کبک و برنامه تجربه کبک است.
برنامه جدید در پی برنامه‌ای است که در تابستان سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از برنامه ریزی مهاجرتی کبک برای دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۰ ارائه شد.
با هدف حداکثری سی و سه هزار و نهصد مهاجر دسته اقتصادی کبک نشان دهنده بالاترین میزان مهاجر یعنی بیش از ۶۵ درصد از پذیرش های برنامه ریزی شده می باشد.  در این دسته این استان انتظار دارد که بتواند ۲۹,۵۰۰ نیروی کار متخصص و ۴۳۰۰ مهاجر تجاری را در کشور بپذیرد، که شامل سرمایه گذاران کارآفرینان و خویش فرمایان می باشد.
۱۸۱۰۰ مقیم دائمی جدید باقی مانده باید از طریق گرد هم آمدن خانواده و برنامه های مهاجرتی دیگر وارد این استان شوند.
برنامه مهاجرتی کبک هر ساله توسط دپارتمان مهاجرتی این استان ارائه می‌شود و تعداد مقیمان دائمی جدید که این استان قصد پذیرش در سال جاری را دارد مطرح می‌شود . علاوه بر آن، دسته بندی هایی که در آن پذیرش مهاجر ممکن است را نیز مطرح می‌کند. تا به امروز برنامه هایی که منتشر شده اند تنها اهداف سال پیش رو را بیان می کند. با این وجود، در سال ۲۰۲۳ شورایی تشکیل خواهد شد که این استان از آن طریق یک برنامه چند ساله آغاز آن در سال ۲۰۲۴ خواهد بود را برنامه ریزی میکند.

تمرکز بر مهاجران فرانسوی زبان
برنامه سال ۲۰۲۳ بسیار به برنامه سال ۲۰۲۲ نزدیک است. برنامه سال ۲۰۲۳ تحت نظر نخست وزیر وقت طراحی شد و هدف اصلی آن افزایش تعداد مهاجران پس از کاهش اهداف پذیرش در سال ۲۰۱۹ بود. یکی از ستون های اصلی حزب کبک حمایت از زبان فرانسوی در کبک است و برنامه های جدید بر انتخاب مهاجرانی متمرکز است که زبان فرانسوی را میدانند. وزیر مهاجرت یکپارچگی و فرانسوی سازی انتظار دارد که ۷۹ درصد از مهاجران اقتصادی در سال ۲۰۲۳ به زبان فرانسوی مسلط باشند و همچنین ۶۶ درصد از مهاجران در کل دسته های دیگر دارای این ویژگی باشند.
مهاجرت در کبک یک موضوع مورد بحث در طول سال انتخابات استانی بوده است. به عنوان بخشی از این کمپین این حزب متعهد شد تا ۵۰ هزار تازه وارد را در استان بپذیرد. به گفته او این بیشترین تعداد مهاجران است که کبک می تواند به آنها مسکن دهد همچنان که یکپارچه‌سازی تازه واردان در جامعه کار دشواری است به ویژه اینکه آنها باید زبان فرانسوی را فرا بگیرند
.
سیستم مهاجرتی منحصر به فرد کبک
کبک تنها استانی در کانادا است که یک برنامه مهاجرتی سالانه منتشر می کند. همچنین تنها استانی است که کنترل کل پذیرش های مهاجرت اقتصادی خود را به دست دارد.
کبک بیشترین اختیارات را نسبت به برنامه های مهاجرتی خود دارد. زیرا از سال ۱۹۶۸ وزارت مهاجرت خود را راه اندازی کرده است این استان همچنان بیست سال قبل در سال ۱۹۹۱ فشار زیادی برای به دست گرفتن کنترل کل شرایط مهاجرتی وارد کرد.
همچنان در حالی که کبک نیروهای کار متخصص مورد پذیرش خود را انتخاب میکند، در مسئله مهاجرت با دولت فدرال و استانی و اداره مهاجرت کانادا به عنوان تصمیم گیرنده نهایی تمام پذیرش ها همکاری لازم را انجام میدهد.

نحوه مهاجرت به کبک

هر فردی که تمایل دارد برای مهاجرت به کبک اقدام کند باید از سوی دولت فدرال و استانی مورد پذیرش قرار گیرد که مهاجران متخصص را مطابق با ضوابط و شرایط خود برمی گزیند. متقاضیان باید مستقیماً از طریق یکی از برنامه های مهاجرتی استان به استان کبک درخواست خود را ارائه دهند.
اگر یک متقاضی تمام ضوابط برنامه را برآورده کند و توسط این استان انتخاب شود، آنها و اعضای خانواده همراه آنها، مجوز ورود به کبک را دریافت می کنند. این سند توسط وزارت مهاجرت این استان صادر می‌شود. زمانی که متقاضی این مجوز را دریافت می کند باید برای اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا درخواست خود را ارائه دهد و بررسی های کیفری، امنیتی و پزشکی را دنبال کند

نمایش خبر  کانادا؛ پایان دادن به واکسن برای مسافران داخلی، و کارگران حمل و نقل